

Tvrtka je počela testirati novu "mobile first" verziju svog indeksa pretraživanja, što znači da će tvrtka dati prioritet mobilnim sadržajima u svojim rezultatima pretraživanja. Uz novu nadogradnju, Google će odrediti ljestvicu stranica na temelju njihovih mobilnih sadržaja. Iako je ranije izvijestio da se planira stvaranje potpuno odvojenog mobilnog indeksa, iz tvrtke kažu kako će se koristiti isti indeks kao i prije.
No, kako to zapravo funkcionira? Googleovi botovi indeksiraju web praćenje više od 60 trilijuna web stranica i linkova unutar njih. Google ih potom kategorizira u masovni indeks temeljen na stotinama različitih faktora. Ovaj je indeks, zajedno s nizom algoritama, ono što omogućuje Googleu da prikaže relevantne rezultate pretraživanja kada netko unese upit u okvir za pretraživanje. Proces pretraživanja se neće promijeniti, no indeksi će davati prioritet mobilnim web stranicama u svojoj ljestvici pretraživanja.
Postoji puno posljedica ove promjene, ali najočitija je ta da će web stranice koje nemaju funkcionalne mobilne verzije, vjerojatno biti postavljene niže u rezultatima pretraživanja, a samim time i manje vidljive korisnicima. Ovim potezom Googleova poruka je vrlo jasna: Sad je vrijeme da se prilagodimo mobilnosti.
To je velika promjena kojoj će trebati još neko vrijeme da se u potpunosti uspostavi, ali za korisnike to znači puno bolje pretraživanje mobilnih sadržaja. Većina Googleovih pretraga je aktivirana s mobitela, što je i dodatan razlog za optimizaciju usluge prema ovoj ciljanoj publici. Iako je sve u fazi testiranja, tvrtka nudi nekoliko prijedloga za one koji žele biti sigurni da su njihove web stranice spremne za promjene. Njih možete pogledati na blogu Google Webmaster.
.
Više o temi Google.