Klikni ovdje za pregled usporedbe odabranih uređaja
0 x
Kako i zašto podesiti prijavu s dva faktora?
Donosimo savjete kako osposobiti ovu opciju na nekoliko platformi
Sigurnost na internetu je postala značajno pitanje u posljednjih nekoliko godina. Sve češći hakerski napadi i sve veće curenje poslovnih i osobnih podataka razlog su za zabrinutost. Prijava s dva faktora na društvene mreže i druge platforme, jedno je od rješenja u zaštiti podataka, a mi vam otkrivamo što se iza nje krije.
Pomoću ove opcije se možete prijaviti putem "nepoznatog" uređaja

Lozinke nisu baš najbolji način zaštite na internetu. Još prije nekoliko godina su ukradeni podaci milijuna ljudi zbog lošeg kodiranja sigurnosnih postavki. ono što može pomoći jest redovito mijenjanje lozinki, no postoji puno efikasnije rješenje, a ono se zove prijava (ili verifikacija) s dva faktora. Mnoge internetske platforme su zbog čestih napada prigrlile ovu metodu, a stručnjaci za internetsku sigurnost je posebno ističu. No, što je ona zapravo? 

Sve se svodi na tri čimbenika za autentifikaciju ili prijavu. To su ono što znamo (lozinke i PIN-ovi), ono što imamo (token, mobitel ili drugi hardver) te ono što jesmo (otisak prsta ili u novije vrijeme, slika šarenice). Prijava s dva faktora je bilo koja kombinacija dvaju od ovih čimbenika. Najčešće se radi o kombinaciji prva dva čimbenika, jer sustavi za skeniranje dijelova tijela još nisu u potpunosti razvijeni niti sveprisutni. Dodatni faktor je i kod koji se dobije nakon upisivanja lozinke, a njegovim unošenjem potvrđujete da ste se zaista vi prijavili. Svaki kod se može koristiti samo jednom.

Authenticator je često jedini način za prijavu s dva faktora

Sve više usluga podržava specijaliziranu mobilnu aplikaciju Authenticator. Aplikacija je besplatna (Android, iOS) i možete ju podesiti da radi s bilo kojom platformom. Ima skup stalno izmjenjivih kodova. a za njeno korištenje ne trebate biti povezani na Wi-Fi. Takvih aplikacija ima na desetke, stoga je uvijek bolje uzeti aplikaciju provjerenog imena, nego neku za koju niste nikad čuli, jer bi takva mogla nanijeti više štete nego koristi. 

Imajte na umu da postavljanje takve prijave može onemogućiti pristup nekim uslugama. Recimo, s prijavom s dva faktora na Microsoftu nećete moći pristupiti aplikaciji Xbox Live na Xboxu 360. No, sve velike platforme, poput Facebooka, Twittera ili Microsofta omogućuju prijavu u okviru neke druge usluge i time umanjuju potrebu za klasičnom zaporkom. Hakeri računaju na to da ne marite za zaštitu i da nećete upostaviti ovaj oblik autentifikacije, ali bez obzira na to što će vam trebati više vremena da se prijavite s drugo uređaja, ali isplati se. Sada ćemo vam objasniti kako to učiniti na nekoliko najvećih platformi.

Ovdje su brzinski savjeti za prijavu na Google, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Apple i Microsoft

Google: Google ima više rješenja. Jedno je Google 2-Step Verification, koja nastoji spojiti vaš mobilni uređaj s vama. Nakon unošenja zaporke, pojavit će se niz opcija koje mogu postati drugi korak u prijavi. Jedna je Google Prompt, no tu je i već spomenuti Authenticator, a ne bi bilo zgorega posjetiti Postavke sigurnosti vašeg računa. 

Facebook: Facebook ima sustav koji se naziva Login Approvals, a možete ga naći i podesiti u opcijama Sigurnosti na svome profilu. Radi tako da na vaš mobitel pošalje SMS s kodom prilikom svake prijave s nepoznatog uređaja. Taj kod se može i dodatno osnažiti putem Code Generatora. Instagram, Twitter i LinkedIn funkcioniraju na sličnom principu. 

Apple: Apple ID je sve što trebate da biste sigurno koristili Mac ili iOS. Dovoljno se prijaviti na stranicu Apple ID-a, pronaći opciju Sigurnost te kliknuti na Autentifikacija s dva faktora (Two-Factor Authentication). Apple će vas dalje sam voditi po postavkama, s time da vrijedi reći kako je upravljanje njima različito na Macu i iOS-u

Microsoft: Ovdje su svi računalni programi, Skype i druge opcije sigurni. Dovoljno je otići na vlastiti korisnički račun na Microsoftu, naći opciju Sigurnost (Security), te potom na lik Više opcija sigurnosti (More security options). 

.

Više o temi sigurnost, internet


Komentari (0)
Pročitano (175)
Sigurnost na Web-u
Možda baš sada provaljuju na Vaše web stranice tvrtke ili u web aplikaciju jer nije dovoljno osigurana protiv zloćudnih hakera. No, ne brinite jer Vaš web developer (web programer) je ugradio zaštitu, Vaš developer već zna za moguće opasnosti!
22.2.2010.
Pet načina kako se zaštititi od ransomwarea
Ransomware ili virus kojim hakeri inficiraju računalo i drugu opremu dok im se ne plati otkupnina, sve je češća pojava. Žrtve su uglavnom velike kompanije, no što ako se hakeri okome na "obične" korisnike? Donosimo pet načina kako se zaštititi.
22.12.2016.
Kako spriječiti Google da zna sve o vama?
Mnogi od nas se pitaju zna li Google baš sve. Kad je riječ o nama i onome što radimo na internetu, odgovor je - da. Prije desetak godina je tadašnji izvršni direktor Googlea, Eric Schmidt, rekao da, ako na internetu radimo nešto što ne želimo da itko sazna, onda je najbolje da to uopće ne radimo, jer uvijek postoji mogućnost da je to negdje zabilježeno i da bi tajna mogla biti otkrivena. Donosimo vam načine kako to spriječiti.
11.3.2017.
Kako spriječiti i liječiti Facebook od hakiranja i virusa?
Jedno od bitnijih pravila na internetu jest: Što je veća platforma ili sustav, veći je rizik od hakiranja ili pojave virusa. Tako su najčešće mete hakerskih napada društvene mreže, a u tome prednjači Facebook. Kako biste spriječili, ili u najgorem slučaju, liječili probleme s Fejsom, pročitajte ovaj članak.
2.3.2017.
5 najboljih besplatnih antivirusnih programa
Sigurnost na internetu je gotovo jednako važna kao i fizička sigurnost. Brojni hakerski napadi, načini na koje druge osobe mogu doći do vaših podataka i potom ih zloupotrijebiti, postaju sve raznolikiji i sve učestaliji. Zato smo za vas izdvojili 5 antivirusnih programa koji će vas zaštititi od virusa i potencijalnih opasnosti. A uz to su još i besplatni.
21.2.2017.
Komentari
Ukupno komentara: (0)
Komentiraj članak :
Izbor urednika
Uživajte u glazbi uz stilizirane, iznimno kvalitetne on-ear slušalice
Panasonicove slušalice RP-HF100 stiliziranog su dizajna i vrlo kompaktne jednom kada ih sklopite. Te lagane on-ear slušalice isporučuju iznimno kvalitetan i bogati zvuk zahvaljujući 30 milimetarskim zvučničkim jedinicama naprednog zvuka s neodimijskim magnetima i velikim naušnjacima.
Najbolji laptopi (2016.) u četiri cjenovna ranga
Odlučili ste se na kupnju novog laptopa, no ne znate na što obratiti pozornost prilikom kupnje? U današnje vrijeme, kada nam je tehnologija dostupnija nego ikad, lako se izgubiti u mnoštvu specifikacija i modela prijenosnih računala na tržištu. Kako bi vam iskustvo kupovine novog prijenosnika učinili lakšim donosimo pregled osnovnih smjernica koje će vam učiniti kupnju vremenski i ekonomski isplativijom.
Novi Lenovo C2 Power za samo 99 kuna
Uz uslugu interneta, televizije i(li) telefona, Iskonovi tisućaši promotivnoj akciji do 1. prosinca ili do isteka zaliha imaju mogućnost odabrati i smartphone Lenovo C2 Power za samo 99 kuna.
Top lista aplikacija za iPhone i Androd
Istražili smo koje su najbolje aplikacije za iPhone i Android pametne uređaje. Ovaj puta donosimo vam popis najboljih aplikacija koje će vam pomoći pri svakodnevnim zadacima. Uz naš izbor najboljih aplikacija ćete izraziti vlastitu kreativnost, poboljšati učinkovitost ili se nasmijati do suza. Isprobajte puni potencijal svog pametnog uređaja, brže i učinkovitije obavljate svakodnevne zadatke i pametno iskoristite svoje vrijeme.
Stiže SanDisk 1TB SD kartica
Prema glasinama sa fotoblogova uskoro nam dolaze terabajtne memorijske kartice (1TB, odnosno tisuću gigabajta). Rastom kvalitete videa i fotografije ti zapisi imaju sve više podataka pa će ova vijest biti zanimljiva prije svega profesionalnim fotografima i video snimateljima koji će sada lakše snimati 4K video u nekom naprednom kodeku.
Top 5 noviteta s Photokine 2016.
Photokina sajam ni ovaj put nije razočaralo - svi proizvođači su čekali da upravo na Photokini predstave svoje najbitnije nove proizvode, a ako nisu bili spremni najavili su "razvoj proizvoda" i pola godine prije predstavljanja.