1. GOOGLE PLUS
Najvećima uvijek pripada prvo mjesto. Tako je i na ovoj listi. Potpuni promašaj možda jednog dana bude uspješnica. Nikada se ne zna jer je Google toliko pun love da gotovo svaki dan pokušavaju s novim tvrtkama i proizvodima, kupujući sve što imalo vrijedi. S druge strane, izgleda da Facebook nema pravu strategiju. Njihov neuspjeli izlazak na burzu u kojem su željeli postati kompanija vrijedna $100 milijardi na nikoga nije ostavio pozitivan dojam. Kako god, za ovu godinu Google Plus uzimamo kao najveći promašaj.
2. 3D TEHNOLOGIJA, 3D TELEVIZORI, 3D MOBITELI...
Na početku 2011, pa čak i ove 2012. godine mediji su govorili - ovo je "godina 3D-a". Sad kada napokon dolazi pravi (kvalitetan) 3D prikaz, nikoga više nije ni briga. Uz to, više nitko ni ne priča o tom 3D-u koji najvjerojatnije kvari dioptriju. Stižu i OLED televizori vrhunskog prikaza (nadamo se i veće rezolucije od Full HD-a), dok će 3D vjerojatno ostati kao još jedna u nizu funkcija. Da ne govorimo o promašaju nuđenja 3D tehnologije na mobitelima i tabletima. Čak ni nas polu-geekove to ne uzbuđuje. Kako će tek uzbuditi prosječnog korisnika?
3. CANON MIRRORLESS
Najbrže rastući dio tržišta fotoaparata su mirrorlessi, uređaji malih dimenzija s izmjenjivim objektivima. Canon i Nikon su kao veliki igrači odlučili pričekati sa predstavljanjem svojih proizvoda za ovu kategoriju. Pokoji model su predstavili tek kad su vidjeli koliko drugi (Sony NEX, Olympus PEN...) tu zarađuju. Nikonovom serijom 1 nismo bili posebno oduševljeni, ali u Nikonu su se barem potrudili napraviti nešto malo drugačije. Canon je pak zadnji predstavio mirrorless koji se ni po čemu ne ističe od konkurencije. Dolazi s ponudom od "čak" dva moguća objektiva. No, nije teško shvatiti ovakav potez - Canon si takvo nešto može dopustiti jer ima svoje vjerne kupce koji će kupiti njihov mirrorless samo zbog imena. Kao proizvod, Canon EOS M svojim karakteristikama i datumom izlaska naspram konkurencije definitivno zaslužuje uvrštavanje na ovu listu. [Marko Šolić]
4. APPLE iPOD NANO
Ovogodišnja generacija iPod Nano glazbenog playera nije privukla previše pažnje, niti je oduševila kritičare u testovima. Apple iPod-ove koji su "kraljevi" na tržištu MP3 playera, ubio je proizvod iz iste kuće − iPhone koji također ima iPod player, jednako kao i tablet iPad. Još gore po Nano, dizajn je identičan Nokia Lumia seriji mobitela, a sučelje playera nije pametan iOS već neki dummy OS. Definitivno ga ne bismo kupili, osim možda djetetu od 8 godina. Ali i ono vjerojatno želi iPhone ili barem iPod Touch.
.
.
5. JAPANSKI PROIZVOĐAČI
U tehnološkoj industriji koja proizvodi gadgete o kojima pišemo, dugo vremena su vladali japanski proizvođači. Trenutno najvrijednija tehnološka tvrtka na svijetu dolazi iz Kalifornije. Pogađate, radi se o Appleu. Iz malo drugačijeg pogleda, općenito najdominantniji proizvođač elektronike trenutno jest korejski Samsung. Gdje su ono nestali Sony, Panasonic, Olympus, Hitachi, Toshiba i drugi? Odgovor je naravno da nisu nestali, ali su ipak u debeloj sjeni prva dva. Osim Japanaca, pala je i finska Nokia te kanadski RIM (BlackBerry). Nedavno je čak i nova japanska vlada donijela odluku pomoći svojim posrnulim gigantima.
6. SONY PLAYSTATION VITA
Najnoviji primjerak Sonyjeve prijenosne igraće konzole zove se PlayStation Vita. Radi se o nasljedniku PlayStationa Portable kojeg smo svojedobno testirali. Unatoč naprednim karakteristikama (ugrađen je četverojezgreni procesor, WiFi, Bluetooth), dojma smo kako Sony ipak nije uspio u onome što je Apple napravio povezujući svoje uređaje u jedinstveno iskustvo korištenja, prije svega sa "holističkim" pristupom. Kada kupite jedan Apple proizvod, vrlo je vjerojatno da ćete se navući na njega i kupiti još koji, jer je vrlo jednostavno povezati sve funkcionalnosti. Kod Sonyja je to u teoriji moguće, ali ne i tako ugodno i praktično. Čak počinjemo i shvaćati zaludjele fanove "jabučnog", iako nas svojim ponašanjem često podsjećaju na vjerske fanatike.
Na Photokina sajmu u Koelnu vidjeli smo hrpu novih fotoaparata. Mnogo njih privuklo je pažnju na pozitivan način, ali samo su jednog svi ismijali − Hasselbladov Lunar. Radi se o Sonyju NEX-7 u većem kućištu "egzotičnih materijala", što mu cijenu diže na nevjerojatnih €5.000. Nakon što su svi mediji takav pristup ismijali, iz Hasselada su odgovorili službenim priopćenjem u kojem je pisalo da je dobar dio tog fotoaparata baš Hasselbladov. Međutim, budući da je senzor Sonyjev (sa svom pratećom elektronikom - sustav upravljanja, objektivi, kao i cijeli softver), nitko nije shvatio što to osim kućišta Hasselblad proizvodi. [Marko Šolić]
.
8. NFC TEHNOLOGIJA
NFC (Near field communication) je bežično povezivanje temeljeno na Bluetooth tehnologiji koje omogućava da dodirom dvaju NFC čipova (primjerice, ugrađenima unutar mobitela) ostvarite komunikaciju. NFC bi trebao pojednostavniti kupnju preko mobitela, tj. zamijeniti vaš novčanik mobitelom. Ove godine ta usluga nije zaživjela niti postoje realni izgledi da će zaživjeti uskoro. Razlog je što nitko nije ponudio uslugu koja je pogodila navike većine korisnika, jednako kao i potrebe brojnih prodavača. Ako imate NFC na vašem mobitelu, razmislite i zbrojite koliko puta ste ga praktično koristili u 2012. godini.
9. GOOGLE NEXUS Q
Moramo priznati da smo se namučili kako bismo došli do kraja liste. Uspjeli smo najdalje do devetke (nema baš toliko loših i promašenih uređaja). Proizvod za koji je malo tko čuo proizvela je ista ona kompanija s početka priče − Google, tržišne vrijednosti od oko $250 milijardi. Radi se o glazbenom zvučniku s Android operativnim sustavom u v4.0 inačici (Ice Cream Sandwich). Uređaj se prodavao za $299 u SAD-u, da bi ga pred par mjeseci Google povukao s tržišta. Kupci su se žalili kako je nudio premalo funkcija za previsoku cijenu.