BRAND STORE KONCEPT
Ovaj koncept specijaliziranih trgovina s ekskluzivnom distribucijom je već dugo poznat i popularan u svijetu, a naglašen je u modnoj industriji koja je producirala brojne brand trgovine poznatih svjetskih marki od Benettona do Armanija. Upitali smo mr.sc Vatroslava Škare s EFZG-a, čemu je posljedica da baš u ovo vrijeme recesije u Hrvatskoj nastaje sve više "brand trgovina" koje prodaju tehničku robu, a zanimalo nas je da li je koncept postao popularan zahvaljujući modnoj industriji:
"Uvođenje tzv. ekskluzivne distribucije težnja je svake marke koja želi kontrolirati kvalitetu usluge koja prati proizvod. To je pristup distribuciji kvalitetnijih marki i onih koje to žele postati (odnosno repozicionirati se). Bolje pozicionirane marke u domeni tehničkih proizvoda uglavnom ne koriste isključivo ekskluzivnu distribuciju, već ju kombiniraju sa selektivnom.
Primjerice, proizvode marke Nokia možete kupiti u ekskluzivnoj Nokia prodavaonici, ali i u drugim prodavaonicama tehničkih proizvoda. Koncept ekskluzivne distribucije često podsjeća na modnu industriju jer se u njoj ekskluzivna distribucija često koristi, ali prisutna je i u brojnim drugim djelatnostima (automobili, tehnički proizvodi, kozmetika, namještaj i sl.). Zašto se u posljednje vrijeme sve češće pojavljuje u kategoriji tehničkih proizvoda u Hrvatskoj? Zato što je Hrvatska u marketinškom smislu tržište u razvoju i brojni proizvođači na hrvatsko tržište ušli su isključivo putem lokalnih distributera koji rijeđe otvaraju prodajna mjesta s jednom markom. Nakon "sondiranja", marke koje se žele bolje pozicionirati otvaraju vlastita predstavništva i vlastita prodajna mjesta."
ŠTO NUDI HP BRAND STORE?
Jučer otvoren HP Brand Store u Hrvatskoj, jedna je od šest novih trgovina tog tipa. Točnije, tri trgovine ovog koncepta su otvorene tijekom zadnjih mjesec dana u Rumunjskoj, Srbiji i Španjolskoj te danas u Hrvatskoj, dok se skora otvorenja očekuju još u Češkoj i Kazahstanu.
HP Brand Store, smješten u Arena Centru u Zagrebu, otvoren je u suradnji s HP-ovim partnerom tvrtkom Mikronis. Izgled trgovine karakteriziraju interaktivne demonstracije dok poboljšani izgled omogućuje lako snalaženje u odabiru i isprobavanju HP-ovih proizvoda i rješenja.
HP-ovi proizvodi su grupirani prema scenarijima korištenja kao što su kućna zabava, mobilnost, male i srednje tvrtke ili ispis, olakšavajući klijentima da pronađu, usporede, da se igraju i uspostave interakciju s HP-ovom tehnologijom. Računala i drugi uređaji su priključeni i u potpunosti funkcioniraju kako bi omogućili interaktivne demonstracije koje omogućuju klijentima da se direktno upoznaju s cjelokupnom lepezom HP-ove tehnologije osmišljene za određene životne stilove i interese.
Naglasak je i na osobnijem iskustvu kupovine temeljenom na prilagođenoj informaciji osoblja trgovine koje posvećuje vrijeme kroz razgovor i pružanje individualnog pristupa i posluživanja.