WEB SHOP
Kada govorimo o Web Shopu, mislimo na one trgovine koje većinu ili sav promet odvijaju preko interneta. Mnogi trgovci su se s vremenom odlučili otvoriti svoj webshop, ali njihova količina prodaje preko interneta i dalje nije usporediva s onom koju ostvare u samoj prodavaonici.
Otvaranje webshopa je na prvi pogled lagan posao. Nađete programera te uz relativno mala ulaganja naspram klasične trgovine (koja zahtjeva atraktivan prostor, police, prodavače i robu u trgovini) i napravite Web Shop. Povežete se s distributerima poput M SAN-a, ASBIS-a i drugih te vučete njihove veleprodajne cjenike. Kasnije, kada se dublje ubacite u cijelu priču, shvatite da dobar i napredan webshop nije nimalo jeftin.
Većina domaćih webshopova svoje kupce privlači niskom cijenom, iako ona nije nešto od čega prodavač može napredovati, niti je ona u potpunosti ono što će zadovoljiti krajnjeg kupca. Tako vlasnik webshopa ubrzo shvaća da niska cijena znači i malu zaradu. Uz to, dobavljači mogu kasniti s dostavom, gdje se vrijeme isporuke produljuje. Također, servis često nije u okviru te trgovine već u okviru distrubitera koji garantira popravak unutar 45 dana (iznimka su neke vrste proizvoda poput računalnih komponenti koje se servisiraju isključivo u okviru distributera). Zbog takvih problema velik broj Web Shopova unazad par godina propada, a zna se dogoditi i da ostaju dužni kupcima kojima nije isporučena roba.
NEDOSTACI WEB SHOPA
- ovise o distributeru, vjerojatno nemaju svoje skladište
- moguće kašnjenje s dostavom
- nema osobnog kontakta s proizvodom niti trgovcem
- kartično online poslovanje još uvijek nije rašireno u Hrvatskoj
To je, s jedne strane, loša strana Web Shopova. Naravno, postoje trgovine koje svoj posao odrađuju korektno. U svoje poslovanje uključili su i skladište, te željeni proizvod putuje brže do kupca. Također većina Web Shopova "radi od 0-24", te je njihova ponuda konstantno dostupna na internetu. Dostava do vašeg doma s mogućnošću plaćanja pouzećem je također zanimljiva stavka, ali je poštarina znatno skuplja.
PREDNOSTI WEB SHOPA
- niža cijena
- brojna ponuda
- pojednostavljena kupovina logičnim sučeljem
- narudžbe ostvarujete od 0-24h
KUPOVINA U KLASIČNOJ TRGOVINI
Trgovine s tehničkom robom su još uvijek popularne zbog navike kupaca i same želje da daju svoj novac za nešto što mogu opipati i odmah kupiti, a i sam osjećaj odlaska iz trgovine s lijepom kutijom u rukama je neprocijenjiv. Također, veće trgovine su opremljene u potpunosti, s velikim skladištem kojime mogu zadovoljiti većinu dnevnih kupovina. Željeni artikal možete pogledati istog trenutka, a blagajna vas čeka svega par metara dalje. Iako se u poslovanju s trgovinom odmah u početku pokazuje dosta prednosti, i ona za sobom nosi nekoliko nedostataka.
Broj educiranih trgovaca se povećava iz godine u godinu, no još uvijek se zna naći pokoji "biser" koji vam sa svojim preporukama zagorčava onaj "fini osjećaj kupovine", te u sljedećoj sceni poluživčani izlazite iz trgovine praznih ruku. Da ne spominjemo slučaj u kojem vas prodavač ignorira.
NEDOSTACI TRGOVINE
- Ponekad neinformirani trgovci
- Ograničeno radno vrijeme
- Viša cijena
Trgovine imaju znatno veći obujam radnika i, naravno prodajni prostor sa skladištem. Sve to treba financirati, pa su tako cijene proizvoda nešto veće, ali za nju najčešće dobijete i kvalitetnu uslugu, a nerijetko veći lanci imaju i svoj servis jer direktno uvoze neki brand.
Najveća prednost su izložbeni primjerci u trgovinama, gdje možete (neovisno hoćete li kupiti ili ne) pogledati uređaj svojih snova i u živo ga testirati, makar na tren. Apple shopovi vjerojatno imaju najviše "potencijalnih kupaca" koji redovito svoje pauze provode u njihovim poslovnicama.
PREDNOSTI TRGOVINE
- uglavnom educirani trgovci
- artikal dostupan na pregled
- artikal možete odmah kupiti
- ako takva trgovina ima još i svoj webshop, isporuka je sigurnija a u cijenu može biti uračunata dostava
GDJE NA KRAJU KUPITI?
Zaključno, na vama je da odaberete gdje ćete kupiti željeni proizvod. Nije isto kupujete li proizvode niže, srednje, više ili vrlo visoke cijene. Pitanje je radi li se o računalnim komponentama čiji servis i isporuku ionako pruža veći distributer za cijelo tržište ili se radi o televizoru ili prijenosniku za koji postoji veći broj manjih servisa od kojih su neki unutar trgovine.
Dakle, ako tražite kvalitetniju uslugu uz pomoć educiranog trgovca, te artikal spreman na trenutnu kupnju - onda su klasične trgovine prvi izbor. Ako pak ciljate na nešto nižu cijenu i općenito povoljnije proizvode, a ne marite za uslugom i čekanjem proizvoda, web shop je vaš izbor.
Nadamo se da će se s vremenom profilirati veći broj trgovina koje putem interneta pružaju kvalitetnu uslugu, da bi tako pridobile povjerenje kupaca, uz što će i porasti internet trgovina.