"METRO"?
Kao što smo vidjeli na Mobility Day-u, Windows Phone 7 sučelje je temeljito redizajnirano. To znači da se cijeli koncept temelji na jednoj novoj filozofiji pod nazivom "Metro", što je pozitivno ako se sjetimo ne baš previše intuitivnog Windows Mobile 6.1, pa i verzije 6.5.
Naziv "Metro" je sasvim logičan. Kada se krećete kroz neki od svjetskih velegradova, putokazi koji vas usmjeravaju kamo se kretati u podzemnoj željeznici, uvelike olakšavaju kretanje kroz grad. Tako Microsoft u svom novom mobilnom sučelju primijenuje raspored ikona kao što su one poslagane na putokazima kroz metro željeznicu.

MOBITELI
Za Windows Phone 7 sučelje je najavljeno sedam... ah, da, sedam pet novih HTC-a Windows Phone 7 uređaja koji nam na službenim fotografijama ne izgledaju ništa drugačiji od većine dosadašnjih HTC-a. No, ne valja davati krive zaključke dok uređaji nisu u našim rukama.
Osim toga, dva vodeća telekom operatera, T-mobile i Vipnet, već sada s objavama za novinare najavljuju dolazak Windows Phone 7 uređaja. Samsung ima nešto što bi trebalo nadmašiti Galaxy S, dok LG Optimus 7 nažalost nismo isprobali.
ZAŠTO ODABRATI WINDOWS PHONE7?
Ako se pitate o čemu mi to pišemo ako ništa nismo vidjeli, možemo vam reći da je ovaj članak je dakle najava za skorašnje testove Windows Phone 7 uređaja koje tako žudimo isprobati. Jedini problem je što smo od kolega novinara čuli da nema multitaskinga, nema copy/paste funkcije, nema microSD kartica, a nema ni YouTube-a... "Nema puno toga, a svi smo ludi za tim". Microsoft opako kopira ponašanje Applea. Vidjet ćemo može li ista "fora" uspjeti dvaput. Nekako sumnjamo da postoje dva Stevea Jobsa.
Eh, da. Zaboravili smo spomenuti Bing mape za navigaciju, Bing tražilicu... Pred Microsoftom je velik i težak zadatak, jer s Bingom mora ponuditi minimum kvalitete naspram Googleovih usluga na koje smo svi navikli.
Može li MarketPlace doživjeti slavu AppStore-a?

Reportaža: WinDays12
Nokia Windows očekivanja
10 najgorih programa ikada
Najbolje foto aplikacije
Zašto rootati Android mobitel
Novi Google Android 4.0
Mobility Day 2011.
"Cloud computing" = magla
Ženske aplikacije za iPad 2
Zašto je Microsoft kupio Skype
Hoćeš update? Kupi novi
Sve o Android OS-u
Nokia se vraća aplikacijama
Windows 7 vs. Snow Leopard
Google operativni sustav
| 09.11.2010 u 12:48 | dr.gnjus |
Matko, pa gdje ti je taj test LG Optimusa 7?? Pa još prije 20 dana (19.10.) napisao si da će tekst biti za oko 10 dana. :) :) Jedva čekam.| 27.10.2010 u 13:53 | xxx |
Matko, stvarno si blesav. Ispravi si prvu rečenicu teksta i napiši ovako: WINDOWS MOBILE SUČELJE TEMELJITO JE REDIZAJNIRANO. Iz njega je i proizašao Windows Phone 7, koji nije redizajn. Ne možeš redizajnirat WP7, nego možeš redizajnirat jedino i samo ono što je bilo prije, a to je Windows Mobile. Glupane!| 21.10.2010 u 15:51 | Goran |
Windows 7 mobiteli su već mjesec dana u opticaju kod raznih novinara, čak i neki naši novinari ga već imaju po tjedan-dva. SDK je izašao isto prije koji tjedan| 21.10.2010 u 14:10 | Steve Jobs |
Evo, da se i ja uključim u ovu diskusiju. Pazi, piše ovako: "Windows Phone 7 sučelje je temeljito redizajnirano". Pa ja pitam: kako može nešto što se još ni na tržištu nije pojavilo biti redizajnirano? Da je novinar napisao da je Windows Mobile sučelje temeljito redizajnirano, eeeeee onda bi to bila druga pjesma. Čudi me da nitko od dežurnih kritičara nije primijetio tu očitu nelogičnost autora teksta.| 19.10.2010 u 21:42 | Ivan |
@Srđanmoje pitanje je bilo o razlikama između W 3.1, W 98, XP i W7 i jeli W7 samo njihov redizajn ili se radi o novom OS-u. tvoj prilog temi nije dao odgovor na ovo jednostavno pitanje
| 19.10.2010 u 18:03 | Srđan |
Ivane, priključit ću se raspravi jer ste mi svi skupa zabavni :) Na stranu mobilni sustavi, osvrnut ću se na PC sustave koje spominješ u svom pitanju. Po mom mišljenju se radi o redizajnu, a nikakvoj "evoluciji". Naspram Windows Visti, Windows 7 nije donio neka značajna poboljšanja. Iako je ime promijenjeno, ono što se vizualnog dijela tiče radi se o laganom redizajnu, a ispod haube je poboljšano svega nekoliko stavki.Pravi primjer novog proizvoda, tj OS-a je predstavljao MAC OS X Leopard, od kojeg je Win 7 i "posudila" nekoliko stavki.
Tako da u desktop segmentu Windows 7 predstavlja samo "zakrpanu" Vistu.
| 19.10.2010 u 14:56 | Ivan |
E Matko, Matko sad si ga pretjerao. BMW serije 5 se zvao tako i prije Chris Banglea i nakon njega se isto tako zove, pa se tu eventualno može govoriti o redizajnu. No, Windows Phone 7 je i ime promjenio, pa tu usporedba baš i nije na mjestu. No, u jednom se slažem s tobom, razilaženje mu mišljenju je ovdje evidentno: mi svi protiv tebe. Zar je moguće da svi mi griješimo?Btw, nisi mi odgovorio na ono oko Windowsa 7?
| 19.10.2010 u 14:48 | dr.gnjus |
hvala na odgovoru, prekinimo ovo nepotrebno prepucavanje i u miru pričekajmo test ovoga optimusa. možda onda budemo pametniji ...he,hesorry ako sam naporan:)
| 19.10.2010 u 14:28 | Matko |
@Pero: za par dana dobivamo LG Optimus 7, test za oko 10 dana@dr.gnjus: Ne smetaju mene komentari, ali mi se ne da ulaziti u diskusiju.:) Pogriješio sam oko brojke 7 HTC-a, kao i oko 6.3, mislio sam na 6.1, što mi je bilo smješno.
Ostalo je razilaženje u mišljenjima. Ja sam uvjeren da je Windows Phone 7 sučelje nasljednik Windows Mobile 6.5. Vi tvrdite drugačije. Ok, možda i ja promijenim stav, ali za sada ostajem pri onome što sam rekao. Jel nova BMW 5 serija temeljito redizajnirana kada je došao Chris Bangle kao dizajner ili se radi o nečem novom, nečem drugom? Ja mislim da je to ista BMW serija koja je i bila, ali ju je Bangle temeljito redizajnirao. I okej, al ne da mi se dalje ulazit u diskusiju jer ne vidim smisao..,
| 19.10.2010 u 13:47 | Pero |
Kad će test kojeg WP 7 uređaja?| 19.10.2010 u 10:27 | dr.gnjus |
successor u prijevodu znači nasljednik, znači nešto novo i nešto drugo od prethodnika. matko, priznaj da si se malo zaletio i sad braniš ono što se obraniti ne može.u svakom slučaju, neka ti služi na čast da čitamo i komentiramo tvoje pisanje, jer to znači da nas zanima ono što radiš i da cijenimo tvoj trud u poslu kojim se baviš, a mala kritika i dokumentirani komentari neka te ne smetaju, jer nitko nije nepogrešiv, zar ne?
| 19.10.2010 u 10:22 | dr.gnjus |
da završimo ovu besplodnu diskusiju ovim citatom:Windows Phone 7 is the successor to Microsoft's line of Windows Mobile phone operating systems. It's based on the Windows CE 6 kernel, like the Zune HD, while current versions of Windows Mobile are based on Windows CE 5. Microsoft announced the new OS at Mobile World Congress 2010 in Barcelona
znači: kao što gore piše WP7 baziran je na Windows CE.6, dok je WM baziran na Windows CE 5. pametnome dosta, ne radi se ni o kakvom redizajnu, štoviše i sam Microsoft je u Barceloni najavio novi (novi, ne redizajnirani) OS, kao što uostalom i piše gore
| 19.10.2010 u 10:04 | Ivan |
A jesu li W7 samo redizajn W 3.1 ili XP ili W98, ili se radi o novom operativnom sustavu, jednako kao i WM 6.5 i WP 7? Osim toga, više se niti ne zovu jednako - WIndows Mobile prema Windows Phone 7. Nije li sama promjena naziva naznaka da se radi o novome OS-u?| 19.10.2010 u 09:32 | Matko |
Nakon v5.0 uslijedio je v6.0 i v6.1.http://www.usporedi.hr/aktualne-teme/windows-mobile-v61
Konceptualno, radilo se o istoj platformi od jednog te istog proizvođača, koji je u kreiranju nasljednika v6.1 temeljito redizajnirao cijeli koncept... i dalje je to ista platforma za istu vrstu uređaja od istog proizvođača. Kad redizajniramo Usporedi.hr i unaprijedimo usability, onda komentirajte jel to redizajnirani ili potpuno novi Usporedi.hr... ali će i dalje biti isti site.
| 19.10.2010 u 09:24 | Matko |
@Ivan: lapsus, mislio sam na 6.1...| 18.10.2010 u 19:50 | Ivan |
Matko, Matko pa v6.3 ne postoji| 18.10.2010 u 19:32 | dr.gnjus |
evo još i ovo, s Bug-ovih stranica:Telekom Austria Grupa je nakon Microsoftove svjetske premijere novog operativnog sustava za mobilne telefone Windows Phone 7 najavila lansiranje takvih uređaja na gotovo svim svojim operativnim tržištima u srednjoj i istočnoj Europi,
ponavljam: novog operativnog sutava
| 18.10.2010 u 19:28 | dr.gnjus |
da, čak i bezvezni t-portal piše ovako:Najveći proizvođač softvera napokon je predstavio novu verziju operativnog sustava Windows za mobilne telefone.
dakle, naglasak je na ovo: novu verziju
pa još i ovo:
Uz pomoć Microsoftovog novog OS-a koji korisnicima omogućava da učine više u manje koraka, LG Optimus 7 predstavlja novo razdoblje pametnih telefona i nudi potpuno nov doživljaj mobilnog života.
dakle, i u ovom citatu naglasak je na novi OS
kao što Ivan reče, ne radi o redizajnu postojećeg, nego je to potpuno novi OS i nije redizajn staroga
| 18.10.2010 u 19:17 | Ivan |
@Matko:Po tvojoj logici i Windows 7 samo su redizajn Windowsa 3.1ili recimo XP-a. A to neće biti baš tako, zar ne?
| 18.10.2010 u 19:12 | Ivan |
@Matko:Hmm, možda. Ali Steve Ballmer iz Microsofta službeno je prestavio tvrtkin novi operativni sustav, a isto tako prema izvorima s Wikipedije i drugih sličnih stranica, radi se o nasljednikuWindows Mobile platforme. Dakle, biti će da se ipak radi o novom proizvodu, koji kao takav (još) ne može biti redizajniran.
| 18.10.2010 u 18:24 | Matko |
@Ivan: Da, redizajnira se nešto što je već na tržištu i što se već koristi. A to je Windows Mobile platforma. Prije 7-ice je bila v6.5, v6.3. itd.| 18.10.2010 u 17:32 | Ivan |
Kao što smo vidjeli na Mobility Day-u, Windows Phone 7 sučelje je temeljito redizajnirano.O čemu vi, molim vas, pričate? Kako nešto što još na tržište nije izašlo, može biti redizajnirano? Redizajnira se nešto što već je na trižištu i što se koristi već neko vrijeme. Nikako se ne redizajnira novi proizvod koji će tek izaći.
| 18.10.2010 u 14:20 | Srđan |
Matko, priznaj više, dečki te ubijaju :D| 18.10.2010 u 11:34 | Znalac |
Zapravo, ipak 5. Jer je razlika između 7 Pro i 7 Pro CDMA samo u mreži: jedan ima GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 i HSDPA 900 / 2100, a drugi CDMA 800 / 1900 i CDMA2000 1xEV-DO. Uostalom, lako se to može provjeriti na GSMAreni.Copy/Paste za HTC-ovih stranica:
HTC brings its trademark innovation and design to a fresh, new Windows Phone 7 portfolio – HTC 7 Surround, HTC 7 Mozart, HTC 7 Trophy, HTC 7 Pro and HTC HD7
Dakle, kako god okreneš, 5 i samo 5.
| 18.10.2010 u 11:29 | dr.gnjus |
News ReleasesHTC Goes Big With Microsoft; Launching Five
New Windows Phone 7 Smartphones
HTC brings its trademark innovation and design to a fresh, new Windows Phone 7 portfolio – HTC 7 Surround, HTC 7 Mozart, HTC 7 Trophy, HTC 7 Pro and HTC HD7
Pet i samo 5.
| 18.10.2010 u 11:03 | Srđan |
Hahaha :))| 18.10.2010 u 11:01 | Matko |
Hehe, prema GSMareni ih je 6, al da.. Hvala na ispravci!| 18.10.2010 u 10:59 | jozo |
Bedaci, su još i sliku stavili s ovih pet, a uporno pišu 7. Ah, svašta.| 18.10.2010 u 10:57 | jozo |
Točno. To su ovih 5: HD 7, 7 Pro, 7 Surround, 7 Mozart i Trophy.| 17.10.2010 u 19:15 | dr.gnjus |
Da se netko od vas potrudio otići na HTC-ove službene stranice, onda bi tamo pročitao ovaj naslov: HTC Goes Big With Microsoft; Launching FiveNew Windows Phone 7 Smartphones
Dakle 5, a ne 7 uređaja. Vjerojatno vas muči ona sedmica u WindowsPhone 7.