Iako je Revolucija FLAT tarifa sa "neograničenim" brojem
minuta poziva i SMS poruka, ugovor ukratko kaže da Tele2 ima pravo
uskratiti uslugu svim korisnicima za koje sumnja da uslugu zlorabe u
skladu sa njihovim tzv. "Načelom pravednosti".
Ono kaže da je gornja granica za Tele2 korisnika 5.000 minuta i 3.000
SMS poruka mjesečno. Načelo pravednosti također kaže da se ti uvjeti u
bilo kojem trenutku mogu mijenjati. Upravo to se dogodilo početkom
tjedna – gornja granica je spuštena na 2.000 minuta i od toga samo 200
prema Tomato mreži – što se više i ne čini tako neograničeno, zar ne?
Na to da banke mijenjaju kamatne stope na kredite, već smo navikli, pa u cijeloj priči ostaje kontroverzan način na koji je Tele2 obavijestio svoje korisnike o svemu – točnije, nije ih obavijestio
(banka vam ipak pošalje obavijest kada se kamatna stopa mijenja). Kada
je pritisak javnosti i medija postao prevelik, Tele2 je odlučio uvjete
ipak vratiti na staro, svi korisnici su dobili SMS obavijest o ovome i
poslana su službena priopćenja za medije. Na kraju je ispalo kako je
zapravo HAKOM (regulatorna agencija) natjerao Tele2 na vraćanje starih uvjeta, što pokazuje da su učinili još jednu, formalnu grešku.
KOJA JE NAJBOLJA TARIFA?
2.000 minuta bi većina korisnika još možda nekako i progutala, iako je riječ o zbilja velikom spuštanju granicu od preko 60%. No, i dalje bi ovo bila najpovoljnija mobilna tarifa dostupna kod nas. Ovo bi značilo da imate prosječno 66 minuta dnevno za razgovore – za većinu korisnika i više nego dosta. No onih 200 minuta prema Tomato mreži je ipak bezobrazno premalo. Tele2 ne želi da njegovi korisnici razgovaraju sa korisnicima iz Tomato mreže, jer to brojni Tomato korisnici zlorabe i na ovaj način si pune račune, i stvaraju štetu na račun Tele2 (tarifa koja se zove „Na tuđi račun“, za svaku minutu dolaznog poziva dobiva se 1.02 kn). Kako biste vi mogli neometano pričati između različitih mobilnih mreži operateri imaju dogovorene interkonekcije, koje jedni drugima naplaćuju. Ova naknada za interkonekciju je upravo ono što Tomato tarifu „Na tuđi račun“ drži na životu.
Da vam je Tele2 prilikom promjene svojih uvjeta ispričao sam ovu priču putem recimo nekakvog simpatičnog animiranog viralnog videa na internetu, sigurno vas ne bi toliko razljutila ta promjena. U javnosti bi im priča možda prošla, a uvjete bi uspješno izmijenili i to bez štete na račun vlastitog ugleda. Zaključak je da je Tele2 cijelu priču mogao komotno izbjeći samo da su bolje odradili komunikaciju s korisnicima. Isprika i promjene uvjeta na staro je ispala dobar potez, iako je čini se uvjetovana HAKOM-ovom direktivom. Sličnih slučajeva u kojima su operateri svojim postupcima ljutili korisnike u prošlosti je bilo mnogo, no ne pamtimo da se ikada itko na ovaj način službeno ispričao i priznao pogrešku.
Ako nešto volimo onda je to dobra konkurencija jer od nje na kraju najveću korist imaju korisnici. Tele2 Revolucija je svojim dolaskom donijela upravo to. Revolucija se definitivno ovih mjeseci osjetila kod svih operatera. Svi su korigirali svoje tarife na ovaj ili onaj način. Tržište domaćih telekomunikacija je ponovo pogurano u neko novo područje još jeftinijih razgovora. Omražene stvari poput naknade za uspostavu poziva sada polako kod svih operatera postaju stvar prošlosti.