P: Gorane, prije gotovo godinu dana istaknuli ste zavidno uspješne poslovne rezultate i rast na svim područjima. Jeste li nastavili impresivan niz rekordnih godina?
O: Tako je, Sancta Domenica je i dalje nastavila s visokim stopama rasta. Tijekom 2015. ostvarili smo preko 600 milijuna kuna prometa, što je više od 50% porasta u odnosu na 2014. godinu te smo opet udvostručili prihode u maloprodajnom poslovanju. Istim tempom nastavljamo i u 2016. čime smo potvrdili vodeću tržišnu poziciju u maloprodaji većine ključnih adresabilnih kategorija poput gaminga, mobitela, televizora... U zadnjih godinu dana, otvorili smo nove mutibrand trgovine u City Centeru One East i West u Zagrebu, a u Splitu smo uz postojeću poslovnicu u Gundulićevoj, otvorili još jednu u shopping centru „Joker“. To su sve supermoderne multibrand trgovine osmišljene i uređene po najvišim globalnim standardima. Novost je i uvođenje novog TV branda - Philipsa, koji se pridružio Samsungu, LG-u, Sonyu i Panasonicu. Time smo zaokružili ponudu televizora u stilu našeg slogana - top brandovi na jednom mjestu! Potpisali smo i ugovor sa Appleom, čime smo postali njihov autorizirani prodajni partner u RH.
P: U tijeku je velika Euro 2016 TV akcija. Koje su njene pogodnosti?
O: Već neko vrijeme kod nas možete kupiti televizore po posebno atraktivnim akcijskim uvjetima. Osim uobičajenih „redovnih“ pogodnosti – besplatnoj dostavi i mogućnosti kupovine na 24 rata bez kamate, što vrijedi za sve proizvode - tu su i sniženja cijena od 10% na većinu uređaja, 5 godina jamstva, poklanjamo i satelitski MaxTV s tri mjeseca besplatnog korištenja, Pickbox pretplatu na 12 mjeseci, nove Nike hrvatske dresove... Uz LG OLED televizore poklanjamo premium mobitele, uz Samsung SUHD modele, nudimo „staro za novo“ uštede....zaista jako puno dodatnih pogodnosti uz već niske i atraktivne cijene. Više informacija na ovom linku
P: Kako možete opisati današnji proces kupovine televizora?
O: Kupovina televizora je danas poprilično kompleksna, zbog većeg broja varijabli koji utječu na odluku (uz brand, dizajn i cijenu, ljudi biraju uređaj ovisno o veličini ekrana, smart funkcijama, rezoluciji, formatu, kvaliteti slike koja se ispoljava kroz nekoliko različitih značajki i tehnologija...). Malo to čak podsjeća na slaganje PC konfiguracija s početka tisućljeća i moram reći da se proizvođači nisu baš proslavili u pružanju jednostavnosti izbora. Upravo zbog toga se maksimalno trudimo kroz svoju web stranicu, društvene mreže, razne video vodiče, specijalizirane tekstove i naravno, kroz naše fizičke trgovine, savjetovati potrošače i olakšati im izbor idealnog modela za svoj dom ili posao. Posebice bih istaknuo napore koje ulažemo u edukaciju i motivaciju naših djelatnika/savjetnika u trgovinama, čiji je glavni zadatak – osmijeh i zadovoljstvo svakog našeg kupca, koji se vraća.
P: Ovih dana je uveden novi način dostave, koji zvuči izuzetno zanimljivo - od narudžbe na webshopu do dostave uređaja za manje od dva sata?
Gabaritne uređaje poput 55“ ili većih televizora i bijeloj tehnici – osiguravamo dostavu idući radni dan, na bilo koji kat unutar zgrada
O: U kontinuitetu, pokušavamo što više razumjeti potrebe potrošača. Slušamo i djelujemo po svakoj kritici, prijedlogu i pokušavamo biti brži i inovativniji od konkurencije. Uveli smo novu opciju „Premium“ dostave za isporuke na području grada Zagreba koja omogućuje expresnu dostavu ne-gabaritne robe – tokom istog dana, tj. u roku od 2h od zaprimljene webshop narudžbe do 15h tokom radnih dana. Ova mogućnost je dostupna i za kupovine u fizičkim trgovinama, pa naši kupci ne moraju više brinuti o logističkim izazovima prijevoza uređaja kući ili mogu npr. nabaviti rođendanski poklon dragoj osobi i osigurati pravovremenu dostavu istoga na adresu – taj isti dan. U današnjem sve bržem svijetu u kojem živimo, potrošači sve više trebaju i očekuju upravo ovakvu vrstu „expresne“reakcije i usluge i zato smo istu uveli – među prvima na tržištu.
P: Koliko smo vidjeli, nova premium dostava podrazumijeva i super uslugu dostave većih uređaja?
O: Tako je, druga opcija naše „premium“ dostave je namijenjena gabaritnim uređajima poput 55“ ili većih televizora i bijeloj tehnici – osiguravamo dostavu idući radni dan, na bilo koji kat unutar zgrada, što je posebice važno u urbanim sredinama, uz besplatni odnos i odvoz starog uređaja i besplatno priključivanje novih kućanskih uređaja poput hladnjaka ili perilica na dovod/odvod vode – ako to zatrebate. Ovo je zaista sjajna opcija za bezbrižnu kupnju teških i velikih kućanskih uređaja, što je dosada u pravilu, bila noćna mora za potrošače.
Neovisno o tome, da li trebate „ekspresnu“ ili „worry-free“ uslugu dostave – sada za to imamo rješenje i sa tom objedinjenom uslugom „Premium“ dostave smo među prvima na tržištu ne samo Hrvatske već ovog dijela Europe. Premium dostava za sada vrijedi samo za područje Zagreba, te ju namjeravamo u narednim mjesecima proširiti i na Rijeku i Split. Tijekom lipnja, „premium“ dostava je besplatna za sve narudžbe iznad 499 kn, a redovna cijena ove usluge je inače – samo 99 kn.
P: Vidimo novosti i na polju marketinga, ponajviše video produkcije. Prvi ste napravili VR video nove trgovine, a angažirali ste i neke poznate voditelje...?
O: Prvi VR vodič kroz trgovinu elektronike u Hrvatskoj snimljen je u 360 stupnjeva u 4K razlučivosti i zaista izvrsno izgleda na VR naočalama, te nudi najbolji mogući digitalni pregled naše najnovije i najmodernije trgovine u CCO West u Zagrebu. Iskustvo je super i na smartphoneu bez VR naočala, gdje pomicanjem uređaja, upravljate s pogledom. U istoj tehnologiji smo snimili i nedavni launch event najočekivanije PS4 igre godine – Uncharted 4, u Arena centru, a u planu su uskoro i novi zanimljivi VR sadržaji i inovacije...VR je jako cool i uz „IoT“ vjerujemo, „The next big thing“ u našoj industriji i prilagođavamo se tome sve više.
Taj video ali i druge video vodiče za kupovinu koje možete pronaći na našem YouTube kanalu ili Facebook stranici, snimili smo sa Sonjom Kovač, popularnom glumicom i fashion blogericom. Drugi dio dvojca je Saša Kovačićek, urednik portala Preporucamo.com koji je zadužen za približavanje tehnologije prosječnom kupcu. Naravno, svi želimo za svoje teško zarađene novce, nabaviti uređaj koji optimalno odgovara našim individualnim potrebama. Ovakvi videi i specijalizirani tekstovi će to olakšati. Zato se time i bavimo.
P: Gorane, klasično pitanje za kraj - planovi za budućnost?
Tijekom ljeta planiramo objaviti i novu web stranicu koja će još bolje služiti u digitalnoj komunikaciji s potrošačima
O: Hehe, imamo ih jako puno. Dodatno namjeravamo uložiti u uređenja postojećih trgovina u Hrvatskoj a krajem godine krećemo u širenje na okolna tržišta, sa naglaskom na zapad. Ne bojimo se EU konkurencije i smatramo da možemo kvalitetno doprijeti do potrošača na razvijenijim i većim tržištima.
Tijekom ljeta planiramo objaviti i novu web stranicu koja će još bolje služiti u digitalnoj komunikaciji s potrošačima. Intenzivirati ćemo i inicijative ka poslovnim korisnicima za koje već sada osiguravamo specifične pogodnosti poput najma elektronike do 60mj, čime se ta oprema vodi kao trošak a ne vlastita sredstva poduzeća. I nadalje ćemo pokušati opravdati povjerenje svakog kupca, sa pogodnošću više, kvalitetnom uslugom i dobronamjernim savjetom. U svakodnevnom poslovanju rukovodimo se postulatom da je čovjek na prvom mjestu, kako naši djelatnici, tako i naši kupci.
Mladi smo i ambiciozni tim ljudi, koji stalno gleda u budućnost, razmišlja o potrebama potrošača i provodi ideje u djela u rekordnom roku. Jedino tako se može osigurati uspješno poslovanje i vodstvo na današnjem tržištu, posebice ovom našem, tržištu elektronike – koje je jako dinamično ali i vrlo konkurentno i izazovno.
.
Više o temi Sancta Domenica.