Facebook bi, prema najavama trebao uskoro započeti testiranje novog "mid-roll" formata oglasa, koji će dati izdavačima videa priliku za umetanje oglasa u svoje zapise kada ih korisnici budu gledali najmanje 20 sekundi. Za sada će Facebook prodavati oglase i podijeliti prihod s izdavačima, dajući im 55 posto od ukupne prodaje. To je ponuda nalik onoj YouTubea, koji dominira u segmentu online video-oglasa.
Ako se novi oglasi pokrenu, mogli bi predstavljati prvu pravu priliku za zaradu mnogim izdavačima videa, koji su dosad često objavljivali na Facebooku. Podsjetimo, prije nekoliko godina su se, gotovo nasilno, videi počeli pojavljivati na Fejsu. Iz tvrtke navode kako su korisnici do 2016. pregledali 100 milijuna sati video-materijala dnevno! Tako velika brojka je postignuta zahvaljujući Zuckerbergovoj zabrani oglasa koji se pojavljuju prije početka videa.
To znači da je većina izdavača imala malen ili nikakav prihod od oglasa na Facebooku, iako su mnogi potrošili znatna sredstva pokušavajući izgraditi svoju video prisutnost. Taj stav je također obeshrabrio neke izdavače, poput sportskih društava, od stavljanja vrijednih sadržaja na mrežu. Prošle je godine, Facebook omogućio stvaranje sponzoriranih videa, što je omogućilo da neki izdavači, poput Buzzfeeda, mogu generirati značajan profit. Facebook je i ranije eksperimentirao s mogućnošću stvaranja profita za distributere videa. U 2015. je stvorena video sekcija, gdje su neki izdavači mogli ostvarivati prihode od svojih video-oglasa. Prošle je godine počelo testiranje oglasa u sklopu videa uživo.
Plan kojeg Zuckerbergova ekipa sada iskušava mogao bi imati najveći utjecaj, jer uključuje sve vrste videa u mreži od kojih se većina pojavljuje na Naslovnici, njihovom primarnom mehanizmu distribucije. Parametri novih oglasa, također, sugeriraju da je Facebook dao na važnosti vremenu kojeg ljudi provode gledajući video, a ne ukupnom broju odgledanih videa. Do sada, Facebook je definirao "prikaz videa" kao pregled isječka u trajanju od najmanje tri sekunde. To je bio izvor polemika, pogotovo jer Facebook automatski reproducira video kada se prikaže na Naslovnici.
No, novi Facebook oglasi mogu se prikazivati samo onda kada su korisnici gledali isječak u trajanju od najmanje 20 sekundi. Oni se mogu pojaviti samo u spotovima koje rade najmanje 90 sekundi. Drugim riječima, Facebook je dao do znanja izdavačima da stvaraju videe koji zadržavaju pažnju korisnika, ako žele zaraditi.
.
Više o temi Facebook.