Profesorica Burns tvrdi da aplikacija koristi zvuk koji se prikuplja ne samo da pomogne korisnicima, već i zato da sluša razgovore i kasnije odredi prikladne oglase. Kaže da je za testiranje značajke raspravljala o određenim temama telefonom, a zatim je utvrdila da su se počeli prikazivati oglasi te tematike.
Iako Burnsova nije uvjerena da Facebook sluša razgovore, kaže da to ne bi bio iznenađujuć potez Facebooka. Argument za to postoji u raznim dojavama na mreži, u kojima se, navodno, spominje da je Facebook počeo prikazivati oglase samo na temelju onoga što su ljudi usputno rekli. Već znamo što je Facebook napravio s oglasima putem WhatsAppa, pa se i zbog ovoga pale zvona za uzbunu.
Facebook je priznao da sluša razgovore i prikuplja informacije od korisnika, ali ne kombinira te dvije metode, a da zvukovi koji se čuju oko ljudi nemaju utjecaj na odlučivanje o tome što se pojavljuje u aplikaciji. Tako tvrtke, prema glasnogovorniku Facebooka, mogu prikazati ciljane oglase na temelju interesa ljudi i drugih demografskih podataka, ali ne i putem zvučnih zapisa. S obzirom na to da, prema istraživanju The Boston Consulting Groupa, tvrtke na globalnoj razini troše oko 40 posto oglašivačkog budžeta na digitalno oglašavanje, ne čudi da im velike tehnološke kompanije nastoje pomoći u plasmanu oglasa, nauštrb privatnosti.
Kada je prije tri godine ova opcija prvi put uvedena, Facebook je odgovorio tvrdeći da uređaji ne slušaju uvijek i da nikada ne pohranjuju sirove audio-zapise dok slušaju. Facebook na svojim stranicama pomoći eksplicitno kaže da ne bilježi razgovore, ali koristi zvuk kako bi utvrdio što se događa oko uređaja. Web-stranica promiče tu značajku kao jednostavan način prepoznavanja onoga što slušate ili gledate kako biste lakše i brže objavljivali sve što se događa.
Ako korisnici žele koristiti tu značajku, mogu početi pisati post na uobičajen način. Ako je značajka uključena, tada će početi prepoznavati ono što se sluša ili gleda. U tom će se trenutku pojaviti malo lice sa zvučnim valovima. Ako opcija uspješno prepozna zvuk, prikazat će se mala brojka 1, na koju korisnici tada mogu kliknuti i odabrati ono što gledaju ili slušaju, a zatim napisati ostatak posta.
Isključivanje mikrofona u postavkama uređaja relativno je lako, a budući da se to može obaviti na razini operativnog sustava, to znači da se Facebook ne može uključiti čak i ako to želi. Na iPhoneu u Postavkama aplikacija, klikom na Privatnost i prebacivanjem klizača za mikrofon, on se lako isključuje. Na Android uređajima, idite na Postavke, a zatim Privatnost i promijenite dozvole dane aplikaciji Facebook.
.
Više o temi Facebook.