Ovogodišnje istraživanje provedeno je u 35 država, među kojima i u Hrvatskoj, u kojoj je u drugoj polovici srpnja provedeno kvantitativno online istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1000 stanovnika.
Unatoč mišljenju kako se zbog tehnologije nikada ne možemo ´isključiti´, ovo je istraživanje pokazalo kako tehnologija može doprinijeti u postizanju privatnosti u domu. Tako 76 % građana u Hrvatskoj smatra da im tehnologija omoguće ostvarivanje privatnosti, čime je Hrvatska u gornjem dijelu tablice zemalja koje se s time slažu, poput Norveške, Mađarske ili Srbije, dok se na drugom polu nalazi Francuska gdje 4 od 10 građana smatra kako ih tehnologija onemogućava u postizanju privatnosti.
„IKEA svake godine provodi istraživanja diljem svijeta kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje tako otkrilo kako privatnost manje ovisi o veličini doma, a ¾ građana u Hrvatskoj smatra da im tehnologija pomaže u ostvarivanju privatnosti u domu. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati razvijati rješenja koja će većini ljudi pomoći u pametnijem korištenju prostora i zalagati se za pozitivnu ulogu tehnologije u ostvarivanju privatnosti“, istaknula je Marija Zornić, menadžerica za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA SEE (Jugoistočna Europa).
Tehnologija nam pomaže u upravljanju vlastitom privatnošću. Tako je svih 35 zemalja uključenih u istraživanje istaknulo kako tehnologija doprinosi privatnosti, a aktivnosti poput igranja igrica, gledanja televizije ili slušanje podcasta spomenute su kao aktivnosti koje ljudi smatraju privatnima. Upravo je kontrola slušanja glazbe koju žele za više od 2/3 građana u Hrvatskoj važna kako bi kod kuće ostvarili osjećaj privatnost.
S druge strane, postoji i trenuci kada se osjećamo previše oslonjenima na tehnologiju te zbog straha od maila, poziva ili poruke ne možemo ostvariti željenu privatnost. Ipak, kontrola nad tehnologijom – poput ostavljanja mobitela u drugoj prostoriji – ograničava utjecaj tehnologije na privatnost u našem domu. Gotovo polovica građana u Hrvatskoj smatra kako je stavljanje naših uređaja na nečujno, isključivanje ili stavljanje na neometanje, važno za ostvarivanje privatnosti.
Istraživanje je pokazalo i kako tehnologija doprinosi ostvarivanju trenutaka privatnosti s partnerom ili partnericom – poput dopisivanja putem pametnog telefona ili tableta, a bez ometanja trećih.
Roditelji male djece koriste tehnologiju i za odvlačenje pažnje svojih mališana. Dajući im iPad, TV ili mobitel, roditelji mogu ostvariti svoju zasluženu pauzu i trenutak za opuštanje.
Za petinu roditelja s malom djecom u Hrvatskoj upravo je tehnologija način na koji zatraže svoj trenutak privatnosti – pogledom na mobitel ili neki drugi elektronički uređaj signaliziraju svoju potrebu za privatnošću, dok to isto čini 10 % roditelja s odraslom djecom.
Ovi su podaci važni u kontekstu činjenice da je upravo briga o drugima istaknuta kao najveća barijera u ostvarivanju privatnosti, s čime se slaže 39 % roditelja male djece u Hrvatskoj. Rješenje za to, pokazalo je istraživanje, nalazi se u korištenju tehnologije na različite načine.