DOVOLJNO HRABROSTI i GOTOVINE DA KUPUJU NAJBOLJE KOMPONENTE
2000. godine Steve Jobs poslao je kolegu iz Applea (Cupertino, Kalifornija) u Japan. Toshiba je napravila potpuno nov proizvod, dotad neviđen na tržištu − čvrsti disk (HDD) veličine 1.8" (op.a. standardni HDD-ovi su i danas veličine 3.5" i 2.5"). U Toshibi nisu znali što bi s njim, a drugi proizvođači elektroničke opreme nisu bili zainteresirani za taj Toshibin proizvod. U Appleu su imali viziju prijenosnog glazbenog uređaja koji je potom dizajnirao Jonathan Ive. Za ček od 10 milijuna dolara kupili su prvu količinu od Toshibe. Do 2008. godine prodano je 119 milijuna iPodova diljem svijeta.
U namjeri da predstave tablet praktičan za prosječnog korisnika, na način na koji ga nitko dotada nije predstavio (op.a. HP, Psion i druge tvrtke nudili su razne tablete s Microsoftovim sučeljem za poslovne korisnike), 2007. godine umjesto tableta (iPad-a) došao je Apple iPhone. I dok su konkurenti poput Samsunga, HTC-a i drugih danas dostigli ili čak prestigli Apple u tom području, nisu uspjeli dostići Apple u proizvodnji tableta. Naime, 2010. godine Apple je predstavio iPad koji ni danas nema pravog konkurenta. Fluidnost operativnog sustava, kvaliteta izrade, brojnost aplikacija i jednostavnost korištenja tek treba dostići Google s Android OS-om ili možda Microsoft s Nokijom.
I na kraju, prijenosna računala nisu ništa novo na tržištu. Prvo prijenosno računalo na svjetsko tržište osamdesetih je godina prošlog stoljeća pustila Toshiba. U Hrvatskoj su već dugo najprodavaniji HP prijenosnici. Dovoljno da zaključite kako na ovom području ne možemo očekivati ništa novo. No, ne i kada je u pitanju Apple. Stevea Jobsa više nema, ali Apple ne ostaje bez genijalnih i praktično iskoristivih ideja. Dapače, od prodaje iPoda, iPhonea, iPada i MacBookova zaradili su dovoljno da bi mogli kupovati komponente u Aziji (ili bilo gdje drugdje) koje si nitko od proizvođača (većinom pogođenih recesijom) ne može priuštiti. Tako su u nove MacBookove ugradili Retina zaslon dijagonale 15.4" s LED pozadinskim osvjetljenjem u IPS tehnologiji (matrici) s 2880 x 1800 piksela. Konkurencija nudi eventualno Full HD rezoluciju na toj dijagonali (1920x1080 piksela), i to u IPS matrici samo ako vam se posreći (čitaj: platite kao i da ste kupili Apple MacBook).
Treba li spominjati da je tu odavno prisutan pametan i praktičan multi-touchpad, SSD disk koji munjevito ubrzava rad računala, kao i aluminijsko kućište s baterijom koja praktično nudi iskoristivo najbolju autonomiju (op.a. prema najnovijim stranim recenzijama, baterije na Retina MacBookovima traju nešto kraće nego na MacBookovima s običnim ekranima)? Cijene su uobičajeno visoke, ali pogledajte koliko koštaju rabljeni Apple prijenosnici u oglasnicima. I pogledajte koliko ih se uopće prodaje jer - ne znamo puno nezadovoljnih vlasnika.
Novi Apple Macbookovi su u prodaji, brutalno skupi (op.a. oko 20 tisuća kuna), dok su stari modeli na akciji. Dakle, vratimo se u realnost: Kupujete Acer, Toshibu ili HP?