Očekuje se da će europsko tržište e-trgovine od 2015. do 2018. rasti za 45 posto, a ovo istraživanje pokazalo je da je 25 posto Europljana s pristupom internetu u 2016. online kupovalo proizvode ili usluge najmanje jednom tjedno. Istu praksu je imalo 22 posto Hrvata. U Hrvatskoj 82 posto ispitanika kupuje barem jednom godišnje, barem jednom mjesečno to čini 57 posto njih, a najmanje jednom tjedno 22 posto. Na našem tržištu svakodnevno online kupuje 4 posto ispitanika.
Popularnost pojedinih predmeta razlikuje se s obzirom na tržište. Za ispitanike iz Hrvatske (48 posto), Irske, Estonije i Latvije je najvjerojatnije da na internetu kupuju odjeću i obuću. Namirnice online kupuje 13 posto Hrvata, a samo njih 10 posto se odlučuje rezervirati daleka putovanja putem interneta.
Što se tiče popularnih metoda plaćanja, u Hrvatskoj pri plaćanju s mobilnog uređaja predvodi online bankarstvo (41 posto), a slijede kartice (31 posto). Istovremeno, 41 posto Hrvata pokazuje interes za digitalnim novčanicima, a pri kupnji preko mobitela koristi ih 4 posto ispitanika. Zanimljivo, Hrvati su sa 16 posto jedna od tri nacije, uz Italiju (47 posto) i Španjolsku (17 posto), koje pokazuju najveći interes za digitalnom valutom, poput bitcoina.
U inozemnim e-trgovinama Europljani najviše kupuju odjeću i obuću te knjige, glazbu, DVD-e i videoigre (21%), a kupce ponajprije privlače dobra ponuda i dostupnost. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija, jer uz odjeću i obuću (50%), najpopularniji su digitalne kamere i audio uređaji (19%), kozmetika (18%) i igračke (16%). U Hrvatskoj kao barijeru za kupnju u inozemnim e-trgovinama ispitanici najčešće navode pretpostavku o kompliciranom povratu robe (28 posto).
Unatoč trendovima koji se razlikuju od zemlje do zemlje, brige Europljana vezane uz e-trgovinu su slične. Strah od prijevare je najčešći razlog za izbjegavanje kupnje na internetu u svim promatranim zemljama. Ipak, u nekim je zemljama zabrinutost veća, primjerice u Grčkoj (71%), Hrvatskoj (65%) i Španjolskoj (64%). Bez obzira na to 58 posto online kupaca u Hrvatskoj kupuje u inozemnim e-trgovinama barem jednom godišnje, dok u Europi to čini 41 posto njih.
Zanimljivo je spomenuti da čak 26 posto ispitanika u Hrvatskoj nikad nije ništa kupilo putem interneta, no i ta brojka je u opadanju. Među ključnim faktorima za rast prekogranične e-trgovine i one na domaćem terenu su nastavak izgradnje povjerenja u e-trgovinu te unaprjeđenje online ponude i uvjeta.
.
Više o temi Mastercard.