Iako je od globalnog raspršenja Apple iPhonea prošlo više od tri godine, mnogi, posebice oni na strani proizvođača i marketinga očito ne razumiju koji je bio ključni razlog za održivi megarast prodaje jedinog Appleovog mobitela.
Kao i sa svakim proizvodom, Apple na početku zna napraviti WOW efekt iz ničega. Proizvod masovno kupuju fanovi, da bi zatim i prosječni kupci shvatili posebnosti pojedinog Apple proizvoda. Iako, budimo iskreni, ne nedostaje i njima promašaja, pa ova praksa nije primjenjiva baš za sve Apple gadgete.
ZASLONI NA DODIR SU IN
Tijekom 2009., ako ste htjeli kupiti mobitel, u našim trgovinama su dominirali uređaji za zaslonom na dodir. LG Cookie je ujedno i jedan od najprodavanijih takvih mobitela na našem tržištu. Pomama je globalno krenula od iPhonea, jer su Nokia, LG i neki drugi proizvođači, već prije pokušavali s dodirnim zaslonima i taj koncept prije iPhonea nije doživio neku popularnost (uz dodirni zaslon, s tim uređajima je dolazila i olovkica, tzv. stylus).
Nokia 7710 i Nokia 6708, "prahistorijski" primjerci mobitela sa zaslonom na dodir
Nakon početnog vala u kojem su mnogi kupovali mobitele sa zaslonom na dodir, uslIjedio je val razočaranja zbog loše upravljivosti prstima na zaslonu. Danas znamo da je razlog u "rezistivnim" zaslonima, koji su neprecizni naspram "kapacitivnih" kakvog je od početka imao Apple iPhone, a danas ima većina mobitela u cjenovnom rangu iznad 2.000 kuna.
U sljedećem valu kupovine mobitela, tijekom 2010., prosječni kupci koji bi pristali na uređaj sa zaslonom na dodir, odabirali su masovno iPhone, dok su prodavači (uglavnom u operaterima) bili razočarani zašto svi kupci žele taj jedan te isti mobitel, kad ih u ponudi ima toliko različitih. Dobro je prošao i HTC koji je na tržištu ponudio kvalitetne zaslone na mobitelima uz dobro optimizirano sučelje (HTC Sense doradu Androida i Windows mobilnog OS-a).
JEDNOSTAVNO JE PAMETNO
Do kojeg onda zaključka dolazimo? Jednostavno je pametno i za takvo što nam ne trebaju upute i objašnjenja koja moramo "naučiti". Apple iPhone mnogima ide na živce. No, htjeli mi ili ne, on je i dalje najpoznatiji i najpopularniji mobitel današnjice. Vjerojatno i zato što je samo jedan u portfoliu Applea. Ipak, mi smatramo da je popularan zbog svoje jednostavnosti i lakoće upravljanja. I svatko tko je imao Apple iPhone barem nekoliko dana, brzo je naučio sve. Nije mu trebala oglasna kampanja koja bi ga to naučila.
Zar ćemo svi kupovati i Apple televizore? Ako da, to će biti stvarno dosadno...