1. Bitka za premium video
Sve veći broj videa s visokim dinamičkim rasponom u 4K rezoluciji te s kutem snimanja od 360 stupnjeva obilježio je 2016. Neke veće platforme, poput YouTubea, već rade na stvaranju podrški za takve videe, a očekujemo da će im se ove godine pridružiti i mnogi drugi pružatelji usluga televizijskog ili video prikaza. S obzirom da su na našim prostorima (ali i na globalnoj razini) to uglavnom teleoperateri, izbit će bitka za novootkriveni tržišni teritorij u kojoj će pobijediti najlukaviji i najbogatiji. Bit će dosta igranja s pravima prikazivanja, pay-per-view opcijama ili strateški planiranim uvođenjima podrške za HDR, 4K ili 360° video.
Ovdje bi najveći gubitnici mogli biti ovogodišnji hitovi. Uz, već prepoznatljivi YouTube, tu je i Netflix, jedan od rijetkih koji daje sadržaj na kojeg veliki teleoperateri i medijske kuće nemaju utjecaj. I upravo ovdje bi mogao nastati problem, jer će gore navedeni tražiti svoj dio kolača te bi mogli izjednačiti Netflix sa Torrentima. Očekujemo ludnicu, u svakom slučaju.
.
2. Personalizacija
Mediji su se godinama obraćali publici "s visine", "hladno", "distancirano", dajući samo informacije koje trebate znati i obraditi ih dalje u mozgu. Dogodit će se pomak s klasičnog emitiranja (jedan-prema-više) k personalizaciji (jedan-na-jedan). Diverzifikacija sadržaja će u tom smislu biti jedna od značajnijih stvari, a oni koji ponude sadržaj koji će se direktno obraćati većem broju ljudi bi mogao dobiti gore spomenutu bitku.
.
3. Smanjivanje razlike između medijskih kuća i oglašivača
Mrzite reklame? Nema vam pomoći. Svaka marka može biti medijska tvrtka, jer u konačnici svaki brend ima priču. Sve je stvar učinkovitosti i privlačnosti. Sve će više brendova ići izravno do potrošača s vlastitim brendiranim sadržajem ili sadržajnim marketingom koji će privlačiti mase u svoju korist. Kao što će se veliki distributeri audio-vizualnog sadržaja usredotočiti na personalizaciju, brendovi će učiniti isto na više dodirnih točaka. Chatbotovi će prevladati komunikacijskim prostorom, a i nosivi te mobilni gadgeti će tome pridonijeti.
S obzirom da je svijet globaliziran i da je svima dostupno sve, veliki će proizvođači tako stvarati konkurenciju drugima "u njihovu dvorištu". Neće više biti načina za sprječavanje pošasti oglašavanja i marketinga. Čak ni Adblock tu ne bi mogao pomoći. Reklame i sponzorirani sadržaji će iskakati iz paštete, a možda i iz AR te VR sadržaja.
.
4. VR, AR i e-sport
Virtualna i proširena stvarnost su bile veliki hit u 2016., ali dojma smo kako je ostalo još puno prostora za napredak. Taj prostor neće biti sasvim iskorišten ni u 2017., iako bi velike medijske kompanije i brendovi mogli koristiti VR i AR za svoje potrebe. No, ono što bi moglo potaknuti njihov rast je strmoglavi uspon e-sporta (možemo to prevesti i kao natjecateljskog gaminga) u kojem bi se VR i AR oprema mogla koristiti na natjecanjima gdje bi se sudionici borili u proširenoj ili virtualnoj stvarnosti, baš kao i u "običnim" igrama ili "stvarnom" sportu.
.
5. Napredak glazbenog tržišta
Ako mislite da će se sve vrtiti oko videa, varate se. Veliki digitalni pružatelji glazbenih sadržaja (Apple, Amazon, YouTube) će pojačati tempo i ubiti sve nade u prikupljanje većeg profita neovisnih, malih pružatelja poput Spotifyja, Pandore, Deezera, Napstera i hrpe ostalih.
.
Više o temi digitalni mediji.