Predvodnici su Španjolci s čak 93 posto, dok su na dnu Francuzi sa 62 posto. Kad je riječ o učestalosti korištenja, više od 85 posto ispitanika služi se digitalnim (online ili mobilnim) bankarstvom barem jednom na mjesec, a 38 posto ih to čini na dnevnoj ili tjednoj bazi. Ispitanici su praktičnost označili kao najznačajniju prednost digitalnih bankarskih rješenja. Smatraju da digitalno bankarstvo doprinosi uštedi vremena, da je jednostavno za korištenje, ali i da odgovara njihovom životnom stilu. Također, šest od deset korisnika u Europi pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za digitalna rješenja i uvjereni su da digitalizacija bankarskog sektora olakšava njihov život i čini ga sigurnijim.
Istraživanje je pokazalo kako je lojalnost potrošača kad je riječ o njihovim sadašnjim bankama relativno niska. Tako u Njemačkoj 27 posto ispitanika razmišlja o napuštanju banke u narednih 12 mjeseci, dok su Nizozemci najvjerniji korisnici bankarskih usluga; samo 7 posto razmišlja o promjeni banke, a 52 posto je sigurno da želi ostati u svojoj banci. Istovremeno, gotovo polovica ispitanika (49 posto) razmišlja o zamjeni svoje banke online bankom, a predvodnici su Nijemci i Mađari (58 posto) te Francuzi (57 posto). Kad je riječ o motivima, 43 posto ispitanika želi digitalizirana bankarska rješenja jer su praktična, dok 39 posto njih ističe sigurnost kao najveću prednost.
Europski potrošači vjeruju da će proces digitalizacije u financijskoj industriji utjecati na poslovnice banaka. Dvije trećine ispitanika (67 posto) smatra da će poslovnice banaka još uvijek postojati u njihovoj zemlji u narednih deset godina, ali će se smanjiti njihov broj, dok je 6 posto uvjereno da će poslovnice banaka u potpunosti nestati u tom vremenskom razdoblju. Od banaka potrošači traže dostupnost i jednostavnost uporabe (42 posto), fleksibilnost kad je riječ o ugovorima i 24-satnu uslugu savjetovanja (27 posto) te mogućnost kontrole troškova u stvarnom vremenu i transparentnost (24 posto).
Digitalizacija u financijskom sektoru oslanja se na partnerstva, a Mastercard je rano prepoznao trend njenog povećanja u bankarskoj industriji te je partner oko 30 digitalnih banaka diljem Europe, poput N26, Holvi i Monzo, na tržištima kao što su Finska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska i Velika Britanija. Više od 75 posto ispitanika izjavilo je kako smatraju kompaniju Mastercard pravim partnerom za banke iz različitih razloga. Mastercard je tehnološka kompanija koja pruža financijske usluge, pruža tehnologiju jednostavnu za uporabu i sigurna rješenja te je prihvatila inovativnu tehnologiju usmjerenu na budućnost, smatraju ispitani potrošači.
.
Više o temi Mastercard.