Vožnja se može naručiti na Uberovoj mobilnoj aplikaciji poput svake druge vožnje, jedina je razlika što vozač neće upitati za smjer, već se i to rješava pomoću aplikacije. Nakon ulaska u vozilo dovoljno je pritisnuti tipku za početak vožnje, smještenu na tabletu u stražnjem dijelu auta.
Rezultat je to brojnih istraživanja i eksperimenata ljudi iz Uberovog Centra za napredne tehnologije i Centra za robotiku sveučilišta Carnegie Mellon, koji su radili na tehnologiji autonomnih vozila. Višegodišnji rad ne predstavlja utrku s drugim tehnološkim tvrtkama, poput Googlea, koji također eksperimentiraju s potpuno autonomnim vozilima, već predstavlja odgovor na pitanje kako se samovozeći automobili ponašaju u stvarnim prometnim uvjetima.
Odgovor na to pitanje dale su testne vožnje u kojima se pokazalo da vozilo može stvoriti ispravnu reakciju na jedan dio uobičajenih situacija u prometu. Naime, vozilo, pomoću ugrađenih kamera, Lidar laserskih senzora i GPS-a, zna kamo ide, kad se treba zaustaviti, ne krši prometna pravila i može raspoznati druga vozila, pješake ili rupe na cesti. No, još ne može reagirati na nepredviđene situacije, poput zaustavljanja drugog vozila tamo gdje to nije dopušteno te izlijetanja pješaka ili vozila iz sporedne ulice. Zbog toga u floti od 14 autonomnih automobila postoji gumb kojim se s "autopilota" može prebaciti u normalan način rada (s vozačem). To pokazuje da ova vozila ipak nisu u potpunosti autonomna, no da imaju određen stupanj slobode kretanja uvjetovan usvojenim prometnim pravilima.
.
Zbog toga će u vozilima još neko vrijeme biti prisutna dva istraživača, koja će po potrebi preuzimati kontrolu nad automobilima. No, zahvaljujući upornim vožnjama i prikupljanju podataka, postignuto je da se vozila mogu autonomno kretati jednim dijelom grada. U idućih nekoliko mjeseci, Uber će ostaviti jednog istraživača u vozilu, ali i proširiti ponudu autonomnih vozila na čitav teritorij Pittsburgha.
No, pravo je pitanje koliko će vremena trebati Uberu, kao globalnoj kompaniji, da svoja autonomna vozila privikne vozačkoj kulturi i prometnim pravilima svake pojedine zemlje. Možemo nagađati da će se prvi samovozeći automobili u Hrvatskoj pojaviti za desetak godina, no kakvu će oni reakciju izazvati? Amerikanci su istovremeno zbunjeni i oduševljeni, no Hrvati će, sudeći prema "toploj dobrodošlici" koju su Uberu pripremili domaći taksisti, teško prihvatiti da vozilo radi njihov posao. Istina je, napredak tehnologije autonomnih vozila će u jednom trenutku dovesti do prekvalifikacije vozača u istraživače (zbog potrebe daljnjeg razvijanja tehnologije) ili do otpuštanja, što je, uz sve trenutne poteškoće, najveća zamjerka primjeni ove tehnologije. Pogledajte videe, pa procijenite sami biste li se prepustili vožnji bez vozača.
.
Više o temi Uber.