Profesionalcima i poklonicima digitalnih industrija, VR-a i gaming kulture Animafest Zagreb i ove godine nudi niz zanimljivih projekcija, radionica, prezentacija i instalacija kroz koje se posjetitelji mogu „priključiti“ na svjetske trendove sve intenzivnijeg korištenja animacijskih talenata u proizvodnji videoigara, kao i osvijestiti snažne povratne utjecaje što ih videoigre i računalna animacija ostavljaju na umjetnički animirani film.
Prije svega, zanimljiv, kvantitativno još uvijek ne toliko čest, ali sve značajniji fenomen prisutnosti stop-animacije u videoigrama Animafest 2018 istražit će kroz već tradicionalnu Radionicu izrade računalnih videoigara u suradnji s FER-om, ALU-om i ADU-om koju ove godine vode Darko Masnec, animator i „prvi hrvatski doktor videoigara“, i game designer Onat Hekimoglu, autor projekta Harold Halibut.
Tijekom proteklih izdanja Animafest Zagreb afirmirao se i kao jedno od središnjih mjesta susreta građana s VR iskustvom kao sredstvom umjetničkog izraza. Ove godine u suradnji s partnerskim Legame Studiom, vodećim pružateljem VR usluga u Hrvatskoj, Animafest u Tunelu Grič predstavlja animiranu instalaciju Nothing Happens Urija i Michelle Kranot, nagrađenu i na prestižnom filmskom festivalu u Veneciji. Instalacija, pogonjena vrhunskim HTC Vive uređajima, bit će upotpunjena kompletnom scenografijom u prostoru tunela. Druga VR instalacija, ovoga puta uz pomoć popularnog Oculus Rifta, nadovezuje se na jednu od glavnih atrakcija Animafestovog Velikog natjecanja dugometražnog filma – film Isle of Dogs proslavljenog američkog režisera Wesa Andersona.
Ni u Natjecanju studentskog filma, poznatom po radikalnim poetikama, snažnim koloritima i beskompromisnom služenju svim dostupnim tehnikama 2D i 3D animacije, kao i šokantnim i neočekivanim fabulama, ne nedostaje gejmerske inspiracije. Najbolji primjer predstavlja film Boom kineske umjetnice Zyn koja se izravno nadahnula pixel-art arkadama, dok je Diego Porral u filmu A Day in the Park zamislio kako ćemo jednoga dana, kao djedovi i bake, sa sjetom unucima pričati o iPhoneu 7, dok će oni nezainteresirano plahutati još nesagledivim obzorima virtualne stvarnosti.
Naposljetku, o nužnosti transmedijalnog i međuplatformskog promišljanja suvremenog pripovijedanja u sklopu Animafesta 2018. mogu se uvjeriti i posjetitelji izložbe Einara Baldvina, nagrađivanog losangeleskog animatora islandskog podrijetla (The Pride of Strathmoor), osnivača studija GLAS Animation i suradnika Applea, koji izlaže svoje crteže i grafike pod nazivom The Crawling King iz istoimenog grafičkog romana mračne epske fantastike koji će također biti predstavljen u sklopu festivala. Otvorenje izložbe u Kulturnom centru Mesnička je u utorak 5. lipnja.
Ulaznice možete kupiti na ovom linku.