Stojite ispred izloga i ugledate savršene crvene štikle ili crvene "adidasice" s bijelom kapicom, i jednostavno znate da ih morate imati iako do tog trena niste znali da vam uopće trebaju. Možda ih ne biste ni primijetili da su bile u nekoj "anemičnoj", neutralnoj boji. Što o tome kaže psihologija u službi marketinga?
ZAŠTO NAS BOJE FASCINIRAJU...
Razgovor za posao, prvi spoj, prvi dan škole, upoznavanje roditelja vašeg partnera...sve su to situacije u kojima bi se svatko od nas mogao prepoznati. Barem u nekima, ako ne u svima. I svima nam je zajedničko pažljivo biranje odjeće prije određenog događaja ili susreta. Pred nama se nalazi situacija u kojoj se moramo prikazati u svom najboljem svjetlu kako bismo stvorili pozitivan prvi dojam kod ljudi koje ćemo susresti, a upravo je odjeća ono što prvo padne u oči. Neovisno o spolu, svatko će od nas uložiti barem nekakav trud da odabere najbolju kombinaciju. U cijeloj toj priči boje igraju glavnu ulogu.
Iako je nama možda najbitnije da te dvije-tri boje koje smo odabrali idu dobro jedna uz drugu, često zaboravljamo što poručujemo tim bojama. Točnije, svaka boja koju stavimo na sebe odašilje određenu "vibru" koja utječe na to kako će nas ljudi vidjeti. Isto tako, boje mogu utjecati i na naše raspoloženje pa nije svejedno jesu li nam zidovi spavaće sobe žuti, bijeli, crveni ili smeđi. Ne bismo smjeli podcijeniti snagu boja jer upravo one u jednoj mjeri utječu na naše odluke, dojmove, raspoloženje, atmosferu... Iako toga pritom nismo svjesni.
PSIHOLOGIJA ili SLUČAJNOST?
Jesu li boje zaista toliko moćne ili su to samo slučajna poklapanja kojima ljudi daju preveliku važnost? Odgovor na to pitanje dala nam je stručnjakinja za boje Karen Haller koju je Logitech odabrao da svojim znanjem pomogne timu koji se krije iza njihove nove kolekcije pod imenom Logitech Colour Collection. Karen nam je tako otkrila skrivena pravila o bojama koja bi nam mogla pomoći pri budućem odabiru, bilo da se radi o odjeći, vozilu ili gadgetima. U skladu s tim pravilima, Logitechov Colour Collection tim napravio je tzv. "kotač boja" koji bi nam trebao pomoći pri našem izboru boje. Svaka boja može stvoriti pozitivan, ali i neželjen efekt - primjerice, crna boja o pojedincu može reći da je elegantan i sofisticiran, ali isto tako i da je nedostupan ili rezerviran. Crvena pak znači toplinu i otvorenost osobe koja je nosi, čini je privlačnijom i poželjnijom jer je to također i boja strasti i požude, no isto tako može simbolizirati agresivnost, napadnost i želju za pažnjom.
Prema riječima Karen, prava kombinacija boja može promijeniti prvi dojam o vama - boje mogu stimulirati, učiniti nas pristupačnijima i vedrijima, ali mogu i zastrašiti i učiniti da vas vide kao hladne, stroge ili dosadne osobe.
GADGETI KOJE ODABIREMO ZBOG BOJA
Kao što smo već dali naslutiti, priča o bojama ne staje na odabiru odjeće - i zanimljiv odabir boje naših gadgeta također igra bitnu ulogu. Poveden tom spoznajom, Logitechov Colour Collection tim osmislio je maštovit dizajn gadgeta koje krase žive i vedre boje, u namjeri da njihovi korisnici uvedu boje u svaki aspekt svog života, točnije, da personaliziraju svoj "digitalni" život.