






Počnimo s fiksnom telefonijom, uslugom koja zbog sve većeg broja mobilnih i smartphone uređaja već niz godina bilježi. Konzumacija fiksnog telefona porasla je značajnih 25% u odnosu na razdoblje prije krize, no ne po broju korisnika veće po broju poziva koje smo ostvarivali fiksnim telefonom.
"Ono što je važno napomenuti u ovoj statistici je da su Iskonovi korisnici većinom iz urbanih područja i nešto mlađe životne dobi. Zbog toga imamo gotovo neznatnu zastupljenost korisnika koji u svojem paketu imaju samo fiksni telefon, bez drugih telekomunikacijskih usluga."
pojašnjava Gordan Glušac, direktor marketinga Iskona, koji vjeruje da je porast minuta u fiksnoj mreži među Iskonovcima velikim dijelom uzrokovan - radom od kuće. Korisnicima je bilo lakše, pored laptopa ili PC-a, za duže poslovne razgovore i telefonske konferencije koristiti fiksni telefon koji ima flat pozive, uključujući i one međunarodne.
Dok je konzumacija svih TV kanala na IPTV-u rasla 10% u ožujku i travnju, 10 najgledanijih kanala zabilježilo je porast u broju konzumiranih minuta gledanja za čak 69% u odnosu na razdoblje prije krize. Među 10 najgledanijih na Iskon.TV-u bili su nacionalni i filmski kanali, dok su neke druge vrste sadržaja (poput sportskih, očito zbog krizom uzrokovanih nedostatka prijenosa) pale po gledanosti.
Najveći porast u konzumaciji, preko 150%, tijekom ožujka i travnja doživio je HRT3, koji je prenosio nastavu na daljinu za učenike 1.- 4. razreda. Uz bok mu je kanal RTL2, čiji je program kombinacija Škole za život u prijepodnevnim te raznih domaćih i stranih serija u popodnevnim te večernjim terminima. Osim kanala koji su prenosili sadržaje za učenike, značajno je (za 70-ak posto) narastao broj konzumiranih minuta sadržaja na kanalima koji sadrže informativni program: HRT1, HRT4, Nova TV i N1 televizija, dok su i drugi nacionalni kanali zabilježili veliki porast. Između 40% i 60% narasli su RTL, HRT2, Doma TV.
Među filmskim kanalima, iskočili su CineStar kanali. „Najviše je porasla gledanost CineStar TV 1 kanala, za značajnih 69%, a kod nas su porasli su i CineStar TV Premiere kanali, jer ih kao operator imamo u Osnovnom paketu, dakle mogu ih gledati svi Iskon.TV korisnici.“, pojašnjava Iskonov predsjednik Uprave Krešo Madunović.
„Ono što se za vrijeme krize nije dogodilo, je da nismo dobili nove poklonike televizije kao kanala informiranja i zabave. Tko je i dosad gledao televiziju, značajno je povećao njezinu konzumaciju za trajanja #ostanidoma perioda. S druge strane, Hrvati koji su za informiranje i zabavu i prije koristili neke druge kanale, nisu ni sada osjetili potrebu upaliti svoj TV, ostali su vjerni svojim drugim navikama“, napominje Madunović.
A kakvi su nas sadržaji najviše privlačili za vrijeme korona krize? Nedvojbeno, najviše su se gledali filmovi i serije s naglaskom na akciju i fantastiku, razni televizijski reality show-ovi te tzv. feel good serije. I konzumacija digitalnih servisa, poput HBO GO i Netflixa, porasla je za 20% po broju minuta tijekom #ostanidoma perioda. Iz Iskonove digitalne videoteke najposuđivaniji film bio je oskarovac Parazit, dok su se na HBO OD servisu najviše gledali utješni filmovi poput Zootropole, Kralja lavova, Priče o igračkama i sl. Od HBO serija, najviše smo binge-ali Westworld, Babilon Berlin, Autsajdera i Modernu obitelj.
.
Fiksni internet priključak nedvojbeno je bio jedan od najvažnijih saveznika svakog domaćinstva u vrhuncu pandemije. Roditeljima je bio potreban za rad od kuće, studentima i učenicima za praćenje nastave i komunikaciju s profesorima, na njega su se prebacile konferencije i druge stručne edukacije. Tu smo pronašli i svježe namirnice s kućnom dostavom i druge potrebne artikle za dom, sve vijesti koje su nam trebale, kao i aplikacije za video konferencije pomoću kojih smo komunicirali ne samo poslovno, već i s prijateljima te obitelji.
Sukladno svemu nabrojenom, Internet promet narastao je u prosjeku 27% u ožujku i travnju, s najvećom izraženom vrijednosti od 42% iznad prosjeka u tjednu nakon potresa u Zagrebu. Porast konzumacije internet bilježi već od početka ožujka, kada pojačano posežemo za informacijama na domaćim i stranim online medijima. Već tada promet raste 17% u odnosu na uobičajeni.
„Po ovim smo brojkama rasli kao i druge europske zemlje, nema značajnijih razlika u usporedi s, primjerice, Parizom ili Londonom. Ovdje iskače jedino Italija, u kojoj je promet narastao za rekordno -- prosječnih 40%, a razlog tome je izuzetno nepovoljna epidemiološka situacija i dulje ograničenje kretanja“, uspoređuje Krešo Madunović.
Na pitanje što je to na internetu najviše raslo, odgovor je: sve. Već su spomenuti digitalni streaming servisi i video konferencije, a tu su još online gaming, školovanje i edukacije, kupovina preko interneta, rad od kuće koji je sada iskusilo mnogo više radnika nego što je to bilo prije krize. Za razliku od rezidencijalnog segmenta, među poslovnim korisnicima zabilježen je suprotan trend. Iako je u prvim tjednima ožujka promet tamo također rastao, vjerojatno uslijed pripreme za rad u pandemijskim uvjetima, od sredine ožujka tu je zabilježen pad u prometu, koji doseže 10% ispod uobičajenog na vrhuncu krize u travnju.
S popuštanjem mjera, otvaranjem škola i ponovnom uspostavom djelatnosti, sve se vrijednosti vraćaju u normalu, pa je tako ukupna konzumacija Internet prometa u prošlom tjednu iznosila nekih 10% više nego u razdoblju prije krize.
„Idemo u stabilizaciju, kako u domovima, tako i u uredskim prostorima. Sukladno našim izlascima iz kuće, opterećenje se vraća na mobilne mreže. Ipak, za trajanja vrhunca pandemije stekli smo neke nove navike, otkrili nove čari i primjene interneta. Zato smatram da će se promet u fiksnoj internet mreži i u budućnosti zadržati nešto iznad razine prije krize; to će uskoro biti naša nova internetska normala, rezultat digitalizacije društva o kojem se toliko pisalo i pričalo u posljednje vrijeme“, zaključio je analizu Madunović iz Iskona.
.
Više o temi korona.
Usporedi.hr za ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi anonimizirane kolačiće. U svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem Internetskom pregledniku. Više o kolačićima i Uvjetima korištenja te prikupljanja i obrade podataka o našim korisnicima, možete pročitati u Uvjetima korištenja.
Usporedi.hr je web-stranica dostupna na adresi http://www.usporedi.hr. Vlasnik stranice je tvrtka Usporedi d.o.o., Kninski trg 9, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 79092006943 www.usporedi.hr, email: admin@usporedi.hr, Poslovna banka: PBZ dd, žiro racun: 2340009-1110365335 Društvo je upisano u registar Trgovackog suda u Zagrebu. Temeljni kapital društva iznosi 20.000,00 kn i uplacen je u cijelosti. Direktor Matko Pecotic, zastupa društvo samostalno. ISSN 1849-0247 | Glavni urednik: Matko Pecotić | Online od 2007.
Kada posjetitelji napišu komentar na web-stranici mi prikupljamo podatke prikazane u formi komentara, IP adresu posjetitelja kao i string korisničkog agenta preglednika kako bismo lakše detektirali spam. Moguće je da je anonimiziran string kreiran iz vaše adrese e-pošte (koji se također zove hash) dostavljen Gravatar servisu kako bi provjerili koristite li ga. Pravila privatnosti Gravatar servisa dostupna su ovdje: https://automattic.com/privacy/. Nakon odobrenja vašeg komentara, vaša profilna slika je javno vidljiva u kontekstu vašeg komentara.
Ako prenesete sliku na web-stranicu, trebali bi izbjegavati prijenos slika koje imaju ugrađene podatke o lokaciji (EXIF GPS). Posjetitelji web-stranice mogu ih preuzeti i izdvojiti bilo koje podatke o lokaciji iz slika sa web-stranice.
Putem kontakt maila, korisnici nam se mogu direktno javiti. Poslane podatke iz kontakt forme čuvamo određeno vrijeme zbog usluga korisnicima, ali ih ne koristimo za marketinšku namjenu.
Ako napišete komentar na našoj web-stranici, možete odabrati da spremite ime, adresu e-pošte i web-stranicu u kolačiće. Ovo je kako bi vam olakšali ponovno komentiranje, da ne morate ponovno unositi te informacije. Ovi kolačići traju godinu dana. Ako imate račun i prijavite se na ovu web-stranicu, postaviti ćemo privremeni kolačić kako bi utvrdili da li vaš preglednik prihvaća kolačiće. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i briše se kada ugasite preglednik. Kada se prijavite, također ćemo postaviti nekoliko kolačića kako bi sačuvali vaše podatke o prijavi i vaše postavke zaslona. Kolačići prijave traju dva dana, i kolačići postavki zaslona traju godinu dana. Ako odaberete “Zapamti me”, vaša prijava će trajati dva tjedna. Ako se odjavite s računa, kolačići prijave biti će uklonjeni. Ako uredite ili objavite članak, dodatni kolačić biti će spremljen u vašem pregledniku. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i samo ukazuje na ID objave članka koji ste upravo uredili. Kolačić istekne nakon 1 dana.
Članci na ovoj web-stranici mogu sadržavati ugrađeni sadržaj (npr. video, slike, članke, itd.). Ugrađeni sadržaj sa drugih web-stranica ponaša se istovjetno kao da je posjetitelj posjetio tu drugu web-stranicu. Ove web-stranice možda prikupljaju podatke o vama, koriste kolačiće, imaju ugrađeno dodatno praćenje od trećih strana, i nadgledaju vašu interakciju s tim ugrađenim sadržajem, uključujući praćenje vaše interakcije s ugrađenim sadržajem ako imate račun i prijavljeni ste na web-stranici.
Za analizu prometa ova stranica koristi Google Analytics, kao i analitički softver na poslužitelju stranice. S kime dijelimo vaše podatke U ovoj sekciji trebate imenovati i navesti sve pružatelje usluga s kojima dijelite podatke web-stranice, uključujući partnere, servise temeljene u oblaku, servise za obradu plaćanja, pružatelje usluga trećih strana, i navesti koje podatke dijelite s njima i zašto. ako je moguće stavite poveznicu do njihovih pravila privatnosti. Po izvornim postavkama WordPress ne dijeli bilo koje osobne podatke s ikome. Koliko dugo čuvamo vaše podatke Ako napišete komentar, komentar i njegovi meta podaci su sačuvani zauvijek. To je zato da možemo automatski prepoznati i odobriti buduće komentare, umjesto da ih držimo na čekanju za odobrenje. Za korisnike koji se registriraju na našoj web-stranici (ako ih ima), mi također pohranjujemo osobne podatke koje navedu u njihovim korisničkim profilima, Svi korisnici mogu vidjeti, urediti, ili obrisati svoje osobne podatke u bilo koje vrijeme (osim što ne mogu promijeniti svoje korisničko ime). Administratori web-stranice također mogu vidjeti i urediti te informacije.
Ako imate račun na ovoj web-stranici, ili ste pisali komentare, možete zatražiti primanje izvozne datoteke osobnih podataka koje imamo o vama, uključujući sve podatke koje ste nam dostavili. Također možete zatražiti brisanje svih osobnih podataka koje imamo o vama. Ovo ne uključuje bilo koje podatke koje smo obavezni držati za administrativne, pravne ili sigurnosne namjene.
Komentari posjetitelja mogu se provjeriti putem automatske usluge za otkrivanje neželjene pošte.
Za više podataka nas možete kontaktirati na e-mail admin@usporedi.hr
Vaše korisničke podatke ne dijelimo trećim stranama, niti ih koristimo u marketinške ili bilo koje druge svrhe.