

Već smo pisali i o tome koliko su (mega)pikseli stvarno bitni i o budućnosti videa. Zaključak je za video bio jasan - utrka u megapikselima nije gotova jer trenutno realno postoji "potreba" za još većim rezolucijama. To je pomalo zbunjujuće budući da u fotografiji stalno pokušavamo uvjeriti korisnike da megapikseli danas gotovo uopće nisu bitni.od kuće imamo ekrane vrlo visoke rezolucije - Full HD rezolucija (1920x1080 piksela to jest 2.1 megapiksela) je već postala uobičajena, dok je 4K rezolucija (4096x3072 piksela, to jest 8.3 megapiksela) u dolasku. Priča se čak i o 8K rezoluciji (7680x4320 piksela, to jest 33.2 megapiksela), no za prosječnog korisnika kakvi smo do jučer i sami bili, sve to je nepotrebno. Kino dvorane su pak potpuno druga priča. Zaslon u kinu je puno veći nego zaslon u vašem dnevnom boravku, pa je logično da je potrebna i veća rezolucija za prikaz slike. Da bismo saznali kolika rezolucija, potrebno nam je...
...MALO MATEMATIKE
U temi o megapikselima spomenuli smo da je "zlatni standard" za ispis fotografija 300 točaka (piksela) po inču. Ako podijelite vašu fotografiju ili zaslon na inče po duljoj stranici, unutar svakog inča mora biti najmanje 300 piksela ako želite da vaše oko vidi oštru sliku (ne može razlučiti pojedinačne piksele). Zato je Apple svoj zaslon na uređaju iPhone 4 nazvao "Retina", jer je tehnički gledano prešao granicu od 300 točaka po inču. Međutim, brojka od 300 je pojednostavljeno rješenje jer pravi broj piksela ovisi o udaljenosti s koje gledate ekran pa je zato Retina ime zadržano za novi iPad i MacBook Pro, iako njihovi zasloni nemaju 300 točaka po inču. Prava formula po kojoj se računa potreban broj piksela po inču je:
ppi = 1/([udaljenost-od-ekrana x 0.000291] / 2)
Čudna brojka 0.000291 dolazi iz sposobnosti ljudskog oka za razlučivanje. Da, naše oko ima neki ekivalent megapiksela (a taj broj je ograničen). Na jednostavnom primjeru, uzmimo da je u IMAX kinu u kojem ćemo gledati novog Hobbita udaljenost od ekrana 10 metara (iako ona ovisi o tome koje ćete kino karte kupiti). 10 metara je 400 inča pa gornja formula daje:
ppi = 1/([400 x 0.000291] / 2) = 17,18 piksela
Dakle, trebamo 17,18 točaka po svakom inču dulje stranice zaslona u IMAX-u. IMAX u Arena Centru ima dulju stranicu od 24,3 metra što je 972 inča, dakle po cijeloj stranici trebamo 972 x 17,18 = 16,699. To znači da čak i ako uzmete 10 metara kao udaljenost gledatelja od zaslona, u zagrebačkom IMAX-u biste trebali imati projektor rezolucije veće od 16K da bi mogli gledati sliku na kojoj vaše oko ne može razlučiti pojedinačne piksele.
KAKVU REZOLUCIJU IMAMO?
Usporedi.hr za ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi anonimizirane kolačiće. U svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem Internetskom pregledniku. Više o kolačićima i Uvjetima korištenja te prikupljanja i obrade podataka o našim korisnicima, možete pročitati u Uvjetima korištenja.
Usporedi.hr je web-stranica dostupna na adresi http://www.usporedi.hr. Vlasnik stranice je tvrtka Usporedi d.o.o., Kninski trg 9, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 79092006943 www.usporedi.hr, email: admin@usporedi.hr, Poslovna banka: PBZ dd, žiro racun: 2340009-1110365335 Društvo je upisano u registar Trgovackog suda u Zagrebu. Temeljni kapital društva iznosi 20.000,00 kn i uplacen je u cijelosti. Direktor Matko Pecotic, zastupa društvo samostalno. ISSN 1849-0247 | Glavni urednik: Matko Pecotić | Online od 2007.
Kada posjetitelji napišu komentar na web-stranici mi prikupljamo podatke prikazane u formi komentara, IP adresu posjetitelja kao i string korisničkog agenta preglednika kako bismo lakše detektirali spam. Moguće je da je anonimiziran string kreiran iz vaše adrese e-pošte (koji se također zove hash) dostavljen Gravatar servisu kako bi provjerili koristite li ga. Pravila privatnosti Gravatar servisa dostupna su ovdje: https://automattic.com/privacy/. Nakon odobrenja vašeg komentara, vaša profilna slika je javno vidljiva u kontekstu vašeg komentara.
Ako prenesete sliku na web-stranicu, trebali bi izbjegavati prijenos slika koje imaju ugrađene podatke o lokaciji (EXIF GPS). Posjetitelji web-stranice mogu ih preuzeti i izdvojiti bilo koje podatke o lokaciji iz slika sa web-stranice.
Putem kontakt maila, korisnici nam se mogu direktno javiti. Poslane podatke iz kontakt forme čuvamo određeno vrijeme zbog usluga korisnicima, ali ih ne koristimo za marketinšku namjenu.
Ako napišete komentar na našoj web-stranici, možete odabrati da spremite ime, adresu e-pošte i web-stranicu u kolačiće. Ovo je kako bi vam olakšali ponovno komentiranje, da ne morate ponovno unositi te informacije. Ovi kolačići traju godinu dana. Ako imate račun i prijavite se na ovu web-stranicu, postaviti ćemo privremeni kolačić kako bi utvrdili da li vaš preglednik prihvaća kolačiće. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i briše se kada ugasite preglednik. Kada se prijavite, također ćemo postaviti nekoliko kolačića kako bi sačuvali vaše podatke o prijavi i vaše postavke zaslona. Kolačići prijave traju dva dana, i kolačići postavki zaslona traju godinu dana. Ako odaberete “Zapamti me”, vaša prijava će trajati dva tjedna. Ako se odjavite s računa, kolačići prijave biti će uklonjeni. Ako uredite ili objavite članak, dodatni kolačić biti će spremljen u vašem pregledniku. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i samo ukazuje na ID objave članka koji ste upravo uredili. Kolačić istekne nakon 1 dana.
Članci na ovoj web-stranici mogu sadržavati ugrađeni sadržaj (npr. video, slike, članke, itd.). Ugrađeni sadržaj sa drugih web-stranica ponaša se istovjetno kao da je posjetitelj posjetio tu drugu web-stranicu. Ove web-stranice možda prikupljaju podatke o vama, koriste kolačiće, imaju ugrađeno dodatno praćenje od trećih strana, i nadgledaju vašu interakciju s tim ugrađenim sadržajem, uključujući praćenje vaše interakcije s ugrađenim sadržajem ako imate račun i prijavljeni ste na web-stranici.
Za analizu prometa ova stranica koristi Google Analytics, kao i analitički softver na poslužitelju stranice. S kime dijelimo vaše podatke U ovoj sekciji trebate imenovati i navesti sve pružatelje usluga s kojima dijelite podatke web-stranice, uključujući partnere, servise temeljene u oblaku, servise za obradu plaćanja, pružatelje usluga trećih strana, i navesti koje podatke dijelite s njima i zašto. ako je moguće stavite poveznicu do njihovih pravila privatnosti. Po izvornim postavkama WordPress ne dijeli bilo koje osobne podatke s ikome. Koliko dugo čuvamo vaše podatke Ako napišete komentar, komentar i njegovi meta podaci su sačuvani zauvijek. To je zato da možemo automatski prepoznati i odobriti buduće komentare, umjesto da ih držimo na čekanju za odobrenje. Za korisnike koji se registriraju na našoj web-stranici (ako ih ima), mi također pohranjujemo osobne podatke koje navedu u njihovim korisničkim profilima, Svi korisnici mogu vidjeti, urediti, ili obrisati svoje osobne podatke u bilo koje vrijeme (osim što ne mogu promijeniti svoje korisničko ime). Administratori web-stranice također mogu vidjeti i urediti te informacije.
Ako imate račun na ovoj web-stranici, ili ste pisali komentare, možete zatražiti primanje izvozne datoteke osobnih podataka koje imamo o vama, uključujući sve podatke koje ste nam dostavili. Također možete zatražiti brisanje svih osobnih podataka koje imamo o vama. Ovo ne uključuje bilo koje podatke koje smo obavezni držati za administrativne, pravne ili sigurnosne namjene.
Komentari posjetitelja mogu se provjeriti putem automatske usluge za otkrivanje neželjene pošte.
Za više podataka nas možete kontaktirati na e-mail admin@usporedi.hr
Vaše korisničke podatke ne dijelimo trećim stranama, niti ih koristimo u marketinške ili bilo koje druge svrhe.