Već ranije smo pisali o hoverbikeovima, a mnogo puta smo spominjali i dronove. Dok dronovi još nisu spremni za prijevoz ljudi, njihove veće varijante (hoverbikeovi) to čine. No, ranije smo spominjali kako to nisu sigurne opcije, a leteći automobili se ne razlikuju od drugih, osim po tome što imaju krila. Već se godinama priča o tome da bi takvo prijevozno sredstvo moglo biti moguće vidjeti u svakodnevnom životu, a od većih kompanija Uber i Airbus su javno otkrili da rade na letećem prijevoznom sredstvu.
No, ne bave se time samo velike kompanije. Još ranije je kineska kompanija Ehang predstavila svoj model 184. Naime, više podsjeća na dron s kutijom, nego na auto s krilima. Osam motora podiže šasiju težine 240 kg i do 3500 metara uvis. Doduše, let traje samo 25 minuta i stroj može prenijeti samo 100 kilograma, ali to nam se čini kao dobar početak.
.
No, ima onih koji su otišli još više i još dalje. Prošloga je tjedna svoj koncept letećeg automobila s mogućnošću vertikalnog polijetanja i slijetanja (VTOL) predstavila njemačka kompanija Lilium Aviation. Njihova letjelica je električni dvosjed koji pokreće čak 36 elektromotora smještenih na 10-metarskom krilu. Za sada konceptno vozilo leti na daljinsko upravljanje, ali bliži se dan kada će sa sobom u zrak ponijeti i ljude. Što se tiče dometa, baterije Liliumu omogućavaju doseg od oko 300 kilometara, a najveća brzina leta mu je čak 300 km/h. Konačni cilj tvrtke je izraditi zračni taksi za 5 putnika koja će letjeti autonomno.
.
No, proteklih smo dana vidjeli da i Slovaci imaju sličnu viziju. Tamošnji startup AeroMobil u Monacu je predstavio finalnu verziju svojeg električnog automobila, koja je spreman za proizvodnju. Njihov je proizvod vrijedan između 1,2 i 1,5 milijuna eura, moguće ga je već sada naručiti, a isporuku treba pričekati najmanje do 2020. godine. AeroMobil se orijentirao baš na činjenicu da je riječ o letećem automobilu. Ovo "čudo" moguće je voziti po cesti, potom za 3 minute rastvoriti krila i poletjeti. Kako nije riječ o VTOL tipu vozila, vozilo treba pistu za polijetanje i slijetanje. Najveća brzina u zraku mu je 160 km/h, a ima domet od oko 700 kilometara i to s benzinskim motorom.
.
Naravno, tu je još i hrpa koncepata iz "kućne radinosti". No, da upozorimo još jednom. Leteće automobile ili bilo koja druga leteća vozila će na zemlji još neko vrijeme držati regulacije zračnog prometa svake pojedine zemlje. Osim toga, uz vozačku, vozač (pilot) bi trebao imati i pilotsku dozvolu, a ona pak zahtijeva puno više napora na vožnjama i ispitima, od klasične cestovne dozvole. Nadalje, kako će se promet regulirati ako u zraku budu tisuće takvih vozila? Semafori će također letjeti? Samo čekamo da se u priču uključe leteći kamioni, pa da u potpunosti zavladamo nebom.
.
Više o temi automobili.