Očekivali da će naglasak biti na novim uređajima, no kako su oni već prošli ruke novinara, više se govorilo o tržišnim razvoju aplikacija i načinu na koji surfamo mobitelom.
U DOBA PRIJE DODIRNIH ZASLONA i APLIKACIJA
Najveći proizvođač mobitela na svijetu danas nema toliko dominantnu poziciju kao što je imao pred samo nekoliko godina. Jedan mobitel sa zaslonom na dodir promijenio je sve.
Kada je izašao, iz Nokije su tvrdili da jedan uređaj ne može ugroziti njihovu poziciju. Danas se pak doima kao da shvaćaju kako su mobiteli na dodir uz aplikacije ključni za korisnika koji danonoćno živi na mreži svih mreža - Internetu (koji usput, slavi svojih 20 godina postojanja).
Možda Apple iPhone nije direktno utjecao na toliko drastičnih pomaka kod drugih brandova, koliko je sam sve inicirao. Nakon iPhonea, došao je Android OS. Probudili su se i u Samsungu (Bada OS), da bi Microsoft napokon pokazao da je i on u igri sa Windows Phone 7 platformom.
DOBA APLIKACIJA NIJE POČELO SAD
2010. godina je napokon ponudila raznovrsne uređaje približno jednake kvalitete. U vrijeme dolaska prvog iPhonea pred tri godine, na tržištu se izdvajala možda neka Nokia. Zapravo, hit uređaj bila je Nokia N95 8GB. Sada svog konja za utrku uz HTC i Apple, ima i Samsung, LG, Sony Ericsson, ali i velika Nokia. Trebalo im je zaista dugo da se prilagode novim pravilima igre, na tržištu u kojem mobiteli sa zaslonom na dodir najbolje prolaze. A onda, kada su svi ponudili dodirne zaslone, korisnici su pitali za aplikacije...
Nokijin Symbian S60 nije toliko brz i bogat aplikacijama kao Android, niti je uglađen i profinjen kao iPhone OS, ali je zato Nokia imala svoje aplikacije još pred pet godina. Počelo je s modelom 7650. Mogli ste se igrati sa slikama, uređivati ih, slagati videe, konvertirati valute, kreirati svoje teme za sučelje. Do aplikacija se dolazilo na nešto drugačiji način nego danas. Umjesto Ovi trgovine, aplikacije ste skidali putem internetskih foruma i developerskih siteova.
Uz to, Nokia je oduvijek imala privlačan, klasičan dizajn, koji je postao karakterističan kao i kvaliteta izrade. Zahvaljujući tome, danas 1.3 milijarde korisnika ima Nokia telefon. Dnevno Nokia proda 290,000 mobitela, uključujući dane vikenda. Tvrde da nikada neće imati Android OS na svojem uređaju, aktivno surađuju s Yahoo-om, Microsoftom i Intelom.
Po korisničkom iskustvu Nokije i dalje nisu došli do razine iPhone OS-a, Androida, a veći potencijal pokazuje čak i Windows Phone 7. Naravno, nisu svi korisnici mobitela napredni i zahtjevni poput nas samih. Upravo zato, Nokia još stigne uhvatiti korak s konkurencijom, iako je pitanje hoće li ponovno biti onako dominantna kao što je nekad bila.
SYMBIAN^3 UREĐAJI DOLAZE U PRODAJU
Kažu da novo ^3 sučelje ima 250 unaprijeđenja naspram S60 verzije. Prvi uređaji pokretani Symbianom^3, Nokia N8 i Nokia C7 u prodaju dolaze u prosincu 2010., dok Nokia C6-01 i Nokia E7 dolaze u veljači 2011.
Tržišno najinteresantnija biti će Nokia E7, nasljednik popularne Communicator serije. Zanimljivo je za vidjeti kako će tržište reagirati na takav uređaj.
Dok su ekrani na dodir bili nepouzdani i neprecizni, tražila se kombinacija uz QWERTZ tipkovnicu. Danas, kada su dodirni ekrani savršeno precizni, nude se (HTC) uređaji sa zaslonima na dodir veličine i do 4.3". Tko će više prodati, ostaje tek za vidjeti, ali nam se HTC nekako bliže budućnosti.
Područje u kojem LG, Samsung ili Sony Ericsson ne mogu do kraja konkurirati Nokiji je ono u sredini. Najavljeni su S40 Symbian touch&type uređaji inovativnog koncepta.
S developerske strane, Symbian je prije imao kompliciran framework za izradu aplikacija. On je sada jednostavniji na Qt platformi, pa je developerima lakše napraviti kvalitetnu aplikaciju.
Za razliku od Applea, Nokia zasada ne planira zarađivati od Ovi Trgovine. 70% ide developerima, nešto operateru, ostatak Nokiji. MeeGo će pak biti platforma za high end smartphoneove, dok će Symbian^3 predstavljati optimalnu sredinu, orijentiranu većini korisnika. Prvi MeeGo uređaji očekuju se u 2011., a pohvalno je da od najave uređaja neće proći puno vremena od kad se uređaj pojavi u prodaji.
MeeGo1.1
ZARADA ZA NJIH i ZADOVOLJSTVO ZA NAS
Kao što se svaki istinski obožavatelj gadgeta sjeća svih dana koje je prosjedio na WC-u igrajući igricu na mobitelu (naravno, mislimo na Snake iliti Zmiju), vjerojatno će se mnogi sjetiti kako su zasjedili na WC-u pregledavajući aplikacije na Android Marketu. Zašto? Zato što ih ima gomila, zabavne su, a uz to i besplatne. Sad, da li će netko prosjediti na WC-u radi Ovi-ja...? Sumnjamo. Nokia mora izmisliti "novu Zmiju", kako bi dala novo i bogatije značenje sloganu Connecting People. Društvene mreže moraju raditi bolje i brže nego na Android uređajima... Kako - na nama je da kao kupci zahtjevamo, a na Nokiji da se dosjeti.
U ovom trenu, Nokia je itekako svjesna tržišnih trendova, propitkuje iskustva korisnika i za kraj ove i početak slijedeće godine napokon nudi uređaje dostojne nje same (u usporedbi s N96 i N97). Koliko bude firmware updatea iliti nadopuna softvera za nove uređaje, toliko će Nokia pokazati da joj je stalo za svakim korisnikom. Pokazati će da žele prodavati još više od 290,000 telefona dnevno, što je stvarno ambiciozno. A mi ćemo biti sretni što se u klasičan i prepoznatljiv dizajn ukomponiralo kvalitetno korisničko iskustvo. Aluminijska i metalna kućišta, staklom prekriveni ekrani i pristupačna cijena (Nokia N8 napokon neće koštati 5.500 već oko 3.500 kuna) pravi su put prema tome.
Na kraju, Nokia je u modelu 7650, 2005. godine prva ponudila aplikacije za mobitel. Danas se Nokia vraća aplikacijama i ulaže znatna sredstva u njih. Nadamo se da će hardver za te aplikacije (tj.mobiteli) biti dostojni naših zahtjeva, kao i konkurencije.
Nokia 7650