PAMETNI MOBITELI i TABLETI
Jedan od prvih zaslona u boji na mobitelu imao je Sony Ericsson T68i. Bio je to preokret koji je pokazao da mobiteli imaju puno prostora za napredak. Koliko god bilo dosadno za ponavljati, revoluciju je napravio Apple iPhone 2007. godine. Do tada nismo ni zamišljali da je prstom moguće upravljati po mobitelu sa zaslonom na dodir. Danas su ti zasloni na dodir u boji vrlo precizni za upravljanje, kvalitetnog prikaza dok je sučelje brzo, napredno i bogato aplikacijama.
Sony Ericsson T68i · Apple iPhone
Veličina samih zaslona mobitela došla je do 4.3" (10.9 cm) dijagonale i prema našim iskustvima, ta je veličina na Samsungu Galaxy S II itekako uporabljiva. Da bi se popunila rupa između (stolnih i prijenosnih) računala, tko drugi nego Apple, ponovno je među prvima predstavio novu platformu: tablet naziva iPad. Nakon iPada i nasljednika u obliku iPada2 raste broj Androidom pogonjenih tableta drugih proizvođača, a vjerujemo da će se u igru uskoro uključiti i Microsoft (s njime zajedno i Nokia).
Samsung Galaxy S II (4.3") i Apple iPad
Rast mobilne platforme i mobilnih sučelja (iOS, Android...) pokazao se neusporedivo bržim od rasta PC platforme (Mac OS, Windows...) iako nema smisla govoriti o tome kako će starija platforma propasti. Upravo u toj igri dobro se snašla nVIDIA čije smo predstavljanje pohodili pred otprilike tjedan dana.
Tvrka koja je izumila grafički procesor (GPU) 1999. godine najpoznatija je po grafičkim karticama za stolna računala i prijenosnike. Njezina ekspertiza u programabilnim GPU-ovima probila je granice u paralelnom procesiranju koje je učinilo superračunala ne tako skupim i široko dostupnim. Upravo zato, računalno iskustvo je danas dostupno na najrazličitijim uređajima od desktop i notebook računala, do tableta i pametnih telefona. Počevši od najnovije grafičke kartice GeForce GTX 590 sve do Tegra procesora, činjenica je da grafički procesori tvrtke nVIDIA pružaju vrhunsko vizualno iskustvo kako entuzijastima, tako i standardnim korisnicima.
MOBILE COMPUTING REVOLUTION
Tegra čipovi iz nVIVIDA-e čine srž revolucije mobilnog računarstva, budući da je nVIDIA prva tvrtka koja uvodi dvojezgrene procesore koji omogućavaju multitasking (od reprodukcije i snimanja Full HD videa do pretrage interneta i igranja). Svi najnoviji tableti s Androidom 3.0 Honeycomb i prvi dvojezgreni mobiteli opremljeni su Tegra čipovima. U ovom trenutku pristuno je 12 igara optimiziranih za taj čip, dok će ih uskoro biti 50.
Što se tiče PC platforme, najnoviji nVIDIA GeForce 500M mobilni čip omogućava vrhunske performanse za Full HD, 3D, Web i gaming aplikacije bogate multimedijalnim sadržajem.
Sa 3D Vision tehnologijom, tvrtka nVIDIA predvodi na rastućem tržištu 3D tehnologije osiguravajući prave alate kako bi korisnici uživali u pravom 3D iskustvu direktno iz svog doma.
Tegru 2, koja je bila referenca za Android 3.0 Honeycomb tablete, zamijeniti će nevjerojatna Tegra 3 koja će podržavati još veću rezoluciju od Full HD-a uz, vjerovali ili ne, manju potrošnju energije. Za tri godine pak možemo očekivati STARK čip koji je već sada u laboratorijskim uvjetima 5 puta brži od Tegre 2. Uz to, STARK se gotovo ni ne zagrijava, troši nevjerojatno malo energije, pa iz tvrtke nVIDIA bez problema tvrde da će moći pogoniti server!
U praksi, jednom kada se naviknete na tablet, računalo u vašem domu sve više stoji isključeno. Jednom kada se naviknete na pametan mobitel, tablet više ne nosite izvan kuće. Možda bi pomislili da vam treba PC za neke naprednije zadatke, no uz STARK čip koji najavljuju, nekako sumnjamo.