

DISKETA
Vjerojatno se još sjećate računala koja su imala obavezni utor za disketu. Ova današnja ih nemaju jer disketa je odlepršala u povijest. Ipak, disketa je revolucionalizirala upotrebu kućnih računala i bila je veoma popularna osamdestih i devedesetih godina prošlog stoljeća. No, onda se pojavio CD pa DVD i na kraju USB stick. Disketa je polako, ali sigurno umirala zbog malog prostora za pohranu podataka. Ulaskom u novo stoljeće proizvođači su se žestoko trudili poboljšati diskete, ali uzalud im trud jer koliko god prostora za pohranu podataka ponudili, nije bilo dovoljno za utrku s novim tehnološkim dostignućima. Apple je sa svog iMaca maknuo utor za diskete 1998. godine, a Dell 2003. što su ubrzo slijedili i ostali proizvođači.
INSTANT FOTO KAMERA
Još je 1948. godine proizvedena prva Polaroid kamera koja, u roku jedne minute nakon fotografiranja izbacuje gotovu fotografiju. Ovo se smatralo pravim čudom u to vrijeme, a do 1978. godine instant kamera je bila široko raširena te joj je popularost bila stalna sve do kobnih devedesetih, kada su se pojavili digitalni fotoaparati. Polaroid je 2007. godine prestao proizvoditi instant kamere, a godinu kasnije i filmove za te kamere. 2010. godine tvrtka je objavila da počinje s proizvodnjom novih insant kamera s mini fotografijama za novo, digitalno doba.
WALKMAN
Jedan od najpopularnijih proizvoda s kraja osamdesetih i početka devedesetih danas je zamijenio Apple iPod. Sony je svoj vrlo popularan Walkman pokušao zamijeniti Mini-Disc-om. To mu nije uspjelo zbog previsoke cijene uređaja i samih disketica, unatoč vrhunskoj kvaliteti reprodukcije. Početkom novog milenija došao je Apple iPod, genijalan, jednostavan i lijep. Do danas je prodano preko 100 milijuna primjeraka iPoda. Dovoljno da mu niti jedan drugi MP3 player ne može konkurirati.
VIDEO PLAYER – VHS i VCR
Dobri stari video playeri su se pojavili 1976. godine i napravili revoluciju u razvoju kućnog kina. U početku su kasete bile veoma skupe, ali su cijene drastično pale kasnih osamdesetih godina i postale 'must have' u gotovo pa svakom domaćinstvu. Popularnost video playerima pala je kasnih devedesetih, prije svega zbog pojave DVD-a, no ipak se na tržištu zadržao još koju godinicu, točnije 2005. godine na video kaseti izdano je posljedne izdanje nekog holivudskog filma, a radilo se o ostvarenju 'A History of Violence'. Tvrtka JVC još je tri godine proizvodila video playere i potom slijedi gašenje. KAZETA (GLAZBENA) + WALKMAN Prvi put su se kasete pojavile šesdesetih godina prošlog stoljeća, a ubrzo nakon nje pojavio se i walkman pa je već osamdesetih i devedesetih bilo sasvim normalno hodati ulicom sa slušalicama na ušima. Kaseta je bila apsolutni hit, bilo da se kupovao original ili snimao vlastiti miks preko radijskih stanica. Ipak, i ova priča doživjela je svoj kraj početkom novog stoljeća. Naime, kaseti je već krajem devedesetih počela opadati popularnost zbog pojave CD-a, a glavni glazbeni igrači su je odbacili 2005. godine. Ovo je proizvod koji se i danas može naći na policama trgovina jer se još uvijek proizvodi u Kini, no evidentno je da se radi o arhaičnom proizvodu kojeg kupuju tek rijetki.
Usporedi.hr za ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi anonimizirane kolačiće. U svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem Internetskom pregledniku. Više o kolačićima i Uvjetima korištenja te prikupljanja i obrade podataka o našim korisnicima, možete pročitati u Uvjetima korištenja.
Usporedi.hr je web-stranica dostupna na adresi http://www.usporedi.hr. Vlasnik stranice je tvrtka Usporedi d.o.o., Kninski trg 9, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 79092006943 www.usporedi.hr, email: admin@usporedi.hr, Poslovna banka: PBZ dd, žiro racun: 2340009-1110365335 Društvo je upisano u registar Trgovackog suda u Zagrebu. Temeljni kapital društva iznosi 20.000,00 kn i uplacen je u cijelosti. Direktor Matko Pecotic, zastupa društvo samostalno. ISSN 1849-0247 | Glavni urednik: Matko Pecotić | Online od 2007.
Kada posjetitelji napišu komentar na web-stranici mi prikupljamo podatke prikazane u formi komentara, IP adresu posjetitelja kao i string korisničkog agenta preglednika kako bismo lakše detektirali spam. Moguće je da je anonimiziran string kreiran iz vaše adrese e-pošte (koji se također zove hash) dostavljen Gravatar servisu kako bi provjerili koristite li ga. Pravila privatnosti Gravatar servisa dostupna su ovdje: https://automattic.com/privacy/. Nakon odobrenja vašeg komentara, vaša profilna slika je javno vidljiva u kontekstu vašeg komentara.
Ako prenesete sliku na web-stranicu, trebali bi izbjegavati prijenos slika koje imaju ugrađene podatke o lokaciji (EXIF GPS). Posjetitelji web-stranice mogu ih preuzeti i izdvojiti bilo koje podatke o lokaciji iz slika sa web-stranice.
Putem kontakt maila, korisnici nam se mogu direktno javiti. Poslane podatke iz kontakt forme čuvamo određeno vrijeme zbog usluga korisnicima, ali ih ne koristimo za marketinšku namjenu.
Ako napišete komentar na našoj web-stranici, možete odabrati da spremite ime, adresu e-pošte i web-stranicu u kolačiće. Ovo je kako bi vam olakšali ponovno komentiranje, da ne morate ponovno unositi te informacije. Ovi kolačići traju godinu dana. Ako imate račun i prijavite se na ovu web-stranicu, postaviti ćemo privremeni kolačić kako bi utvrdili da li vaš preglednik prihvaća kolačiće. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i briše se kada ugasite preglednik. Kada se prijavite, također ćemo postaviti nekoliko kolačića kako bi sačuvali vaše podatke o prijavi i vaše postavke zaslona. Kolačići prijave traju dva dana, i kolačići postavki zaslona traju godinu dana. Ako odaberete “Zapamti me”, vaša prijava će trajati dva tjedna. Ako se odjavite s računa, kolačići prijave biti će uklonjeni. Ako uredite ili objavite članak, dodatni kolačić biti će spremljen u vašem pregledniku. Ovaj kolačić ne sadrži osobne podatke i samo ukazuje na ID objave članka koji ste upravo uredili. Kolačić istekne nakon 1 dana.
Članci na ovoj web-stranici mogu sadržavati ugrađeni sadržaj (npr. video, slike, članke, itd.). Ugrađeni sadržaj sa drugih web-stranica ponaša se istovjetno kao da je posjetitelj posjetio tu drugu web-stranicu. Ove web-stranice možda prikupljaju podatke o vama, koriste kolačiće, imaju ugrađeno dodatno praćenje od trećih strana, i nadgledaju vašu interakciju s tim ugrađenim sadržajem, uključujući praćenje vaše interakcije s ugrađenim sadržajem ako imate račun i prijavljeni ste na web-stranici.
Za analizu prometa ova stranica koristi Google Analytics, kao i analitički softver na poslužitelju stranice. S kime dijelimo vaše podatke U ovoj sekciji trebate imenovati i navesti sve pružatelje usluga s kojima dijelite podatke web-stranice, uključujući partnere, servise temeljene u oblaku, servise za obradu plaćanja, pružatelje usluga trećih strana, i navesti koje podatke dijelite s njima i zašto. ako je moguće stavite poveznicu do njihovih pravila privatnosti. Po izvornim postavkama WordPress ne dijeli bilo koje osobne podatke s ikome. Koliko dugo čuvamo vaše podatke Ako napišete komentar, komentar i njegovi meta podaci su sačuvani zauvijek. To je zato da možemo automatski prepoznati i odobriti buduće komentare, umjesto da ih držimo na čekanju za odobrenje. Za korisnike koji se registriraju na našoj web-stranici (ako ih ima), mi također pohranjujemo osobne podatke koje navedu u njihovim korisničkim profilima, Svi korisnici mogu vidjeti, urediti, ili obrisati svoje osobne podatke u bilo koje vrijeme (osim što ne mogu promijeniti svoje korisničko ime). Administratori web-stranice također mogu vidjeti i urediti te informacije.
Ako imate račun na ovoj web-stranici, ili ste pisali komentare, možete zatražiti primanje izvozne datoteke osobnih podataka koje imamo o vama, uključujući sve podatke koje ste nam dostavili. Također možete zatražiti brisanje svih osobnih podataka koje imamo o vama. Ovo ne uključuje bilo koje podatke koje smo obavezni držati za administrativne, pravne ili sigurnosne namjene.
Komentari posjetitelja mogu se provjeriti putem automatske usluge za otkrivanje neželjene pošte.
Za više podataka nas možete kontaktirati na e-mail admin@usporedi.hr
Vaše korisničke podatke ne dijelimo trećim stranama, niti ih koristimo u marketinške ili bilo koje druge svrhe.