Ako netko želi prigovoriti kako koristimo ove redove samo da bi popularizirali web kamere, tj. nešto jako malo, skupo i beskorisno, kratko i jasno ćemo odmah na početku odmahnuti..
Nitko ovdje ništa ne popularizira. Sami ste si krivi ako se i dalje želite skrivati iza slova i brojeva, avatara, nick-ova, PP-ova i tu Vas nitko na promjenu neće tjerati. Ili ipak...
I doista, iako je broj korisnika ovakvog oblika komuniciranja još uvijek relativno malen u usporedbi s brojem korisnika interneta, ne može se sa sigurnošću tvrditi da će još dugo biti tako. Dovoljno je samo prebrojiti sve one koji su (neovisno o svojim godina, ozbiljnosti i količini slobodnog vremena) postali korisnici Facebook-a i bez zadrške dijele bez ograničenja (iako ne svi) informacije o sebi, slike, razmišljanja i sl. Sramežljivost se negdje pogubila na putu između ICQ-a, MSN-a, preko Skype-a, G-mail messengera, prigodnih mail-ova, raznoraznih foruma i chat-ova. I naravno SMS-ova.
Dakle, ljudi danas očito žele gledati. Ali koliko doista žele biti viđeni?
Opet, možda je malo prenategnuto povezivati Facebook i poziv upućen rođacima u Kanadi ili prijatelju u Belgiji (uz pomoć npr. Skype-a), ali baš taj glagol povezivanje je presudan, a povezivanje svakim danom postajale sve prirodnije, toplije i nekako ljudskije, a daljine se uspješno smanjuju i postaje manje važno je li osoba s druge strane ekrana uopće u Hrvatskoj ili nije. Web kamere nastavljaju (ili će tu ulogu u skoroj budućnosti tek zaslužiti) tamo gdje su telefoni i mobiteli stali, tamo gdje su slova raznih programa ipak bila prekruta i bezlična.
Potpomognute rapidnim širenjem brzog interneta i broadband-a (A-DSL) desetogodišnje postojanje web kamera sve više dobiva smisao i mjesto na policama crne tehnike. Da i mi ne bi bili jedni od onih koji će Vas strašiti još jednim tucetom potrebnih i manje potrebnih kratica i informacija kod kupnje web kamere (kad i ako do nje dođe, naravno) trebate zapamtiti samo nekoliko jednostavnih sitnica:
- 150 kuna je sasvim dovoljno za kupnju kvalitetne kamere, a 1000 kuna je previše;
- već za tih izdvojenih par stotina kuna možete sebi priuštiti kvalitetni uređaj čije staklene leće i napredni software ispravlja razinu svjetlosti ili zvuka (jeka, šumovi i sl.), uređaji iznimne kvalitete koji omogućuje korisnicima pogodnosti kao što su autofokus, senzor od dva megapiksela, te kvalitetu slike koja stvara osjećaj da osoba s kojom pričate može pokucati na Vaš ekran;
- možda je čak dobro da Vaša web kamera nema integriran mikrofon u samom uređaju, jer često (ukoliko problem nije riješen posebnim software-om) može doći do neugodne mikrofonije ili jeke, pa je odvojeni mikrofon, slušalice bolje rješenje. U slučaju problema, prije radikalnih rješenja ili nervoze, provjerite jačinu Vaših zvučnika, koji mogu izazvati mikrofoniju;
- snimak kod staklenih leća je kvalitetniji i oštriji, samim time i nešto skuplji, iako ne odveć;
- IM je samo drugo ime za programe kao što su Skype, Windows Live Messenger ili Yahoo! Messenger. Bez njih - ni slike ni zvuka. Svi oni su potpuno besplatni i lako dostupni.
Konkretnije - modeli
Nema sumnje da je cijenom i kvalitetom tvrtka Logitech u svijetu i kod nas u prednosti nad ostalima, pa tako recimo QuickCam Pro 9000 podržava autofocus, integrirani mikrofon i dva megapisela. Također valja spomenuti da je tvrtka ostvarila suradnju s Carl Zeissom, najpoznatijom svjetskom tvrtkom u optičkoj industriji, što predstavlja značajan korak u evoluciji video komunikacije. Njihove optičke leće osiguraju izuzetnu oštrinu slike, a sama web kamera osigurava VGA kvalitetu videorazgovora, tj. 640 x 480 piksela.
Ipak ono što kod nas još uvijek nema, a malo zapadnije ima, jest veseli, razigrani dizajn, koji je često veći mamac za kupce od kvalitete. Iako su današnje web kamere malene i lako se zakače i za ekran prijenosnih računala, njihov hladni dizajn će Vas možda tjerati, da dok ju ne koristite, skrivate u ormaru. Nadamo se da to (uskoro) neće biti tako. Dovoljno je samo baciti pogled na web kamere koje koštaju samo stotinjak dolara i primijetiti pokoju dizajnersku razliku:
Pa tako, Sunflower Camera W/ Base, za koju je potrebno izdvojiti tek sitnicu od tridesetak dolara, pod svojim šaljivom vanjštinom skriva 640 x 480 pikselnu rezoluciju i ugrađeni mikrofon. Jednako nedostupan kod nas, dvostruko veće cijene (za koju dobivate i nešto veću kvalitetu i svakako malo drugačiji dizajn), je i HP-ova kamera Elite, koja snima i video u HD rezoluciji, s ugrađenim senzorom rezolucije tri megapiksela. Također, ne smijemo zaboraviti ni tehnologiju za praćenje lica.
Pored takvog dizajna Puppy Dog Webcam izgleda kao dječja igračka. Svaka ironija završava kad znamo da Puppy-jeve oči imaju 1.3 megapiksela. Ili Puppy ipak gleda nosom:
Za kraj trebamo samo reći da popularizirati web kamere znači popularizirati samog sebe. I vidjeti tko nosi pidžamu dok priča s Vama, a poslovni put u npr. Kinu, za Vašu obitelj više nije toliki šok.
m.f.