SYMBIAN^3, SYMBIAN^4 ili MEEGO?
Symbian S60 bilo je popularno sučelje ne samo na Nokia mobitelima, već su ga koristili i drugi proizvođači u svojim top modelima. Sjetimo se samo Samsunga INNOV8 ili Sony Ericsson Satia.
Samsung INNOV8 i Sony Ericsson Satio, nekadašnji top modeli pokretani Symbianom S60
Promjene su nastupile dolaskom prvog Apple iPhonea koji je ponudio drugačije, puno intuitivnije sučelje. Google je nedugo zatim kupio tvrtku koja je kreirala Android, što se pokazao kao pametan potez. Nastao je uspješan proizvod, sučelje danas rašireno među top modelima Samsunga, HTC-a, LG-a, Sony Ericssona, ali ne i Nokije. Nokije koja je izjavila da nikada neće koristiti Android. Nokije koja je najavila i ponudila bolji Symbian od S60 verzije, u obliku ^3 inačice.
Prvi Apple iPhone mijenja stvari, nedugo zatim dolazi prvi Android
Danas kada već možete kupiti Symbian^3 uređaje, vidimo da još ima puno prostora za unaprijeđenja u usporedbi s top modelima Androida. Očekivali smo ih u obliku Symbiana^4, MeeGoa koji je Nokia najavila u suradnji s Intelom, no jučerašnja vijest mijenja sve dosad spomenuto.
Nokia N900 sa MeeGo sučeljem, Nokia N8 sa Symbianom^3...
ZAŠTO NE ANDROID?
Android je besplatan, praktičan, bogat aplikacijama. Uz to je i relativno brz. Kakav bi pak imidž i status Nokia stvorila kada bi se tako lako priključila Samsungu, LG-u, Sony Ericssonu i HTC-u, stavljajući na svoje uređaje identično sučelje kakvo imaju i oni? Vjerojatno bi morali imati jako dobru nadogradnju Androida, bolju od HTC Sensea i Samsung Touch Wiza.
Znaju u Nokiji da bi korisnici voljeli vidjeti Android Nokiju. Ali, Google je u prevelikom uzletu (op.a. čitaj tvrdoglav kao i sami Finci), pa se vjerojatno lakše bilo dogovoriti s Microsoftom koji treba novu priliku, jednako kao što ju treba i Nokia. Osim toga, s Microsoftom Nokia možda i zaradi nešto, jer je koncept blizak onome od Applea (ograničen i naplatan). A s Googleom je sve besplatno i neograničeno, pa takav koncept može ponuditi određenu kvalitetu, ali na onoj razini na kojoj to može ponuditi potpuno profitabilan koncpet.
Od partnerstva će svakako profitirati i Microsoft jer Nokia i dalje prodaje najviše uređaja na svijetu, što znači da će se udio njihovog sučelja na globalnom tržištu povećati. Pitanje je pak kako će se kombinirati različiti servisi koje ove dvije kompanije nude? Mislimo pritom na Windows Phone 7 MarketPlace naspram Nokia Ovi trgovine. Ili pak Bing mape naspram Ovi mapa. Sigurno je da Nokia Windows Phone 7 uređaji neće imati Google tražilicu, već Bing pretragu.
KADA i ZAŠTO KUPITI WINDOWS PHONE7 NOKIJU?
Po riječima Stephena Elopa, Nokia će sa svojim dosadašnjim iskustvom nadopuniti buduće Windowse Phone 7 mobitele. Upravo je taj dio izjave važan jer je do sada Windows Phone7 pokazivao velik potencijal, ali Microsoft ne dopustio proizvođačima da ga softverski nadograde (kao što Samsung TouchWizom ili HTC svojim Senseom nadograđuje Android sučelje).
POTENCIJALNE PREDNOSTI?- brzina rada
- intuitivnost korištenja
- Office podrška
- kvalitetna kućišta i izrada mobitela s privlačnim Nokia dizajnom
POTENCIJALNI NEDOSTACI?
- ograničenost sučelja po pitanju razmjene podataka i postavki
- Bing tražilica je inferiorna naspram Google tražilice
Kako Nokia u svojem srednjem i nižem cjenovnom rangu posjeduje nekoliko Symbian uređaja, očekujemo da će se taj cjenovni rang i dalje prodavati sa tim sučeljem. To ujedno znači da nije za očekivati jeftinije Windowse Phone 7 mobitele, kao što to trenutno biva s platformom Android.
Kada pak možemo očekivati prve primjerke Windows Phone 7 mobitela u prodaji? Očito ne tako brzo, jer Stephen Elop tvrdi da je "tržište već razvijeno, te da, ukoliko žele uspjet, moraju biti brzi". U prijevodu ova politička izjava govori da nisu do kraja spremni i da ćemo prvi uređaj u prodaji dočekati vjerojatno krajem 2011. godine, eventualno nakon ljeta.
Kako su dosadašnji Windows Phone 7 mobiteli na našim testovima pokazali velik, ali neiskorišten potencijal, nadamo se da će u ovom partnerstvu s Nokijom, on biti do kraja ispunjen. Jer sve ovisi od zadovoljstva korisničkog iskustva, što najbolje pokazuju prodajni rezultati Apple iPhonea.