- Visoka rezolucija
- Vrhunska kvaliteta fotografija i videa
- Ergonomija
- RAW format nudi puno prostora za obradu i korekcije
- Dobre performanse na visokom ISO-u
- Nema ugrađeni blic
- Trajnost baterije
- Poklopac memorijske kartice škripi
- Nema AF assist
- Samo jedan utor za memorijsku karticu
Uvod
Canon 5D Mark II je jedan od najskupljih fotoaparata koji smo do sad testirali. Cijenom od 16.500 kuna samo za tijelo definitivno ne spada u kategoriju uređaja koji se prodaju u velikom broju.
Glavna karakteristika koja ga izdavaja iz mase drugih D-SLR aparata je veličina senzora. Ugrađeni CMOS senzor ima dimenzije od 36x24 mm, popularno nazvan Full-frame. To su točne dimenzije negativa 135mm filmskog formata koji je preko 50 godina dominirao kao najrašireniji i najsvestraniji format.
Korištenje Full-frame D-SLR-a nosi niz prednosti, ali i nedostataka. Prednosti su manji šum na višim ISO vrijednostima, zadržavanje žarišne duljine objektiva i plitki DOF (zamućenje prikaza iza i ispred snimljenog objekta), a nedostaci cijena, veličina aparata i opet plitki DOF (da, to može istovremeno biti i nedostatak).
Glavni razlozi iza visoke cijene su kompliciranija proizvodnja senzora velike površine i naravno marketing. Prije pojave modela 5D, full-frame aparati su bili izrazito skupi, sa cijenom preko 7000 dolara što je za amatere bio posve neopravdan iznos, a mnogo korisnika je odbijala i veličina tijela. Zbog nekog razloga i dan danas Canon i Nikon smatraju da najbolja profesionalna tijela moraju imati integrirani grip za okomito snimanje što ih u neku ruku čini velikima, teškima i za neke uvjete korištenja nezgrapnima.
Canon je odlučio prvi probiti cjenovnu granicu i ponuditi full frame senzor u manjem tijelu i po povoljnijoj cijeni. Tako je 2006 rođen EOS 5D. Njegov primjer su slijedili Nikon i Sony, koji i dan danas jedini osim Canona u ponudi imaju full frame aparate. Tijekom 2009. godine došlo je vrijeme za obnovu proizvoda, pa je javnosti predstavljena nova petica - 5D Mark II. Rezolucija je sa 12MP narasla na 21 MP, a dodan je i HD video mod što se unatoč početnom skepticizmu u određenim krugovima pokazalo kao izrazito bitna stavka koja je znatno utjecala na uspješnost.
Prema količini funkcija, 5D mk2 je sličniji modelu 50D, no tijelo koristi sličan full-frame senzor upotrijabljen u 50,000 kn vrijednom 1Ds Mark III.
Trenutno postoje tri konkurentna fotoaparata, dva (skoro identična) Sony-a i jedan Nikonov model. Sony A900 i A850 sa rezolucijom od 24 megapiksela su i u praksi usporedvivi sa 5D mk2, no Nikon s modelom D700 nešto drukčije pristupio izradi, pa iako nudi osjetno nižu rezoluciju od 12 MP, bolji je na drugim područjima, poput visokog ISO-a, naprednijeg autofokusa i brzine kontinuiranog okidanja od 8 slika/sek.
GLAVNE KARAKTERISTIKE
- 21 MP CMOS full-frame senzor
- Automatsko uklanjanje prašine sa senzora
- Digic IV procesor
- ISO 50 - 25,600 (100 - 6,400 nativno)
- 1080p HD video
- 3" LCD sa 920,000 piksela
- 14 bitna A/D konverzija
- Manji RAW formati sRAW1 i sRAW2
- Korekcija auto fokusa
- Live view
- Ugrađeni mono mikrofon
- Ulaz za vanjski stereo mikrofon
- HDMI izlaz
- 3.9 slika/sek. kontinuirano snimanje
- Automatsko čišćenje senzora od prašine
PREDNOSTI
- Visoka rezolucija
- Vrhunska kvaliteta fotografija i videa
- Ne mijenja žarišnu duljinu korištenih objektiva (full frame)
- Dobre performanse na visokom ISO-u
- Dinamički raspon među boljima ikad
- RAW format nudi puno prostora za obradu i korekcije
- Picture style iznenađujuće koristan
- Izrazito detalje informacije o stanju baterije
- Dobra ergonomija
- Kvaliteta prikaza na LCD-u
- Praktičan joystick (multi-controller)
- Highlight priority mod za povećanje dinamičkog raspona
- Mirror lockup
NEDOSTACI
- Cijena
- Nema ugrađeni blic
- Trajnost baterije
- Poklopac memorijske kartice škripi
- Nema AF assist
- EV kompenzacija samo u koracima 1/3 ili 1/2 EV, maksimalno +-2EV
- Samo jedan utor za memorijsku karticu
- Nije naš :)
.
2. Karakteristike i izbornik (I)
Sadržaj pakiranja je uobičajen. U relativno velikoj kutiji nalazimo aparat, punjač, USB i AV kabel te popratnu papirologiju.
Prvim primanjem 5D tijela odmah je jasno da je riječ o aparatu visoke klase. Kvaliteta izvedbi tipki i kućišta je odlična, no ne i vrhunska. Na testnom primjerku je poklopac prostora memorijske kartice škripio kad bi jače primili aparat, a to je nužno ukoliko je na aparatu teži objektiv i/ili bljeskalica.
Navoj za objektiv i stražnja strana uređaja
Tijelo je veliko i dobro će ležati u ruci i onima sa najvećim dlanovima. Aparat je izdašno gumiran što dodatno olakšava držanje.
Kome ni to nije dovoljno, može birati između dva vertikalna gripa sa duplim kontrolama za lakše snimanje u okomitom položaju. BG-E6 je tipični grip koji prima dvije baterije, a WFT-E4 grip ima ugrađeno bežićno povezivanje sa FTP ili HTTP serverima za prebacivanje fotografija, GPS kompatibilnost te mogućnost spajanja USB sučeljem na eksterni hard disk.
5D MarkII odlikuje veliko tijelo odlične ergonomije
Ergonomija je nešto subjektivno, no 5D mk2 je nama odličan po tom pitanju. Sve bitne postavke su dostupne preko direktnih gumbiju, a prisutna su i dva kontrolna kotačića i joystick (multi-controller). Pomalo nas je iznenadio maleni okidač, no s vremenom smo se navikli.
Dial za odabir načina rada i statusni LCD ekran
Veliki stražnji kontrolni kotačić se može isključit da bi spriječili nenamjerne promjene postavki (uobičajena funkcija kroz nekoliko generacija raznih Canonovih D-SLR modela), a posebno praktičan za korištenje je joystick (multi-controller) smješten iznad njega. Pomoću njega je moguće kontrolirati mnogo postavki, poput izmjene AF točaka, kretanja kroz uvećanu fotografiju u bilo kojem smjeru ili precizno određivanje WB korekcije.
Kontrole na pozadini su velike i logično raspoređene
LCD i STATUSNI EKRAN
LCD je dijagonale 3 inča sa 920,000 piksela. Prikaz je zbilja prvoklasan, vrlo detaljan i odlične reprodukcije boja. Pod direktnim suncem mu je nedostajalo nešto svjetline, no u tim uvjetima niti jedan LCD ne može generirati posve jasni prikaz. Ovako dobar LCD smo još vidjeli i kod dosta jeftinije Sony A550, no kod Canona osjetno manje nabrijava prikaz, pa shodno tome, prikaz djeluje nešto realnije.
Svjetlinu ekrana je moguće namijestit ručno ili se prepustiti automatici koja koristi senzor za svjetlo smješten pored on/off prekidača.
Obzirom na veličinu i položaj LCD-a te nešto uvučenije optičko tražilo, u praksi se pokazalo da smo ga redovito zamastili nosom.
Na gornjoj desnoj strani nalazimo i statusni LCD preko kojeg u svakom trenutku imamo uvid u podešenja. U mraku ga je moguće osvjetlitit narančastim pozadinskim svjetlom koje se isključuje nakon otprilike 6 sekundi.
Statusni LCD pruža u svakom trenutku sve potrebne informacije
OPTIČKO TRAŽILO
Obzirom da je Canon 5D Mk2 full frame aparat, njegovo optičko tražilo je zbilja veliko, detaljno i svijetlo. Pokriva 98% snimljenog kadra i ima uvećanje od 0.71x. Nakon rada na ovakvom tražilu nije nam je bilo lako vratiti se opet na tražilo aparata sa "crop" senzorom.
Informativni statusni LCD u dnu tražila svijetli uobičajenom zelenom bojom i sadrži sve potrebne informacije. Nedostatak je što nije moguće mijenjati postavke preko njega ne odvajajući oko od tražila kao što smo navikli kod Olympusa.
Još jedan prigovor upućujemo načinu na koji se pokriva tražilo u slučaju dulje ekspozicije ili korištenja Live-view-a. Tada je naime moguće da nešto svjetla uđe kroz tražilo i pokvari mjerenje svjetla, pa uz aparat dolazi mali gumeni poklopac koji stavljmo preko tražila. Njegova izvedba je prilično amaterska i nepraktična. Naime prvo je potrebno prvo skinuti standardni gumeni obrub oko tražila i tek onda nataknuti poklopac protiv svjetla. On je osmišljen tako da bude spojen za traku kojom nosimo aparat oko vrata što je sve skupa nespretno. Neki drugi proizvođaći su ovaj problem riješili poklopcem unutar tražila koji aktiviramo jednostavnom mehaničkom sklopkom.
BATERIJA, MEMORIJA, KONEKTORI...
5D koristi LP-E6 litij-ionsku bateriju. Tijekom snimanja pružala je dostatni kapacitet za samo oko 500 okidanja što je ispod naših očekivanja.
Baterija pruža samo 500 okidanja, a aparat prihvaća samo CF memorijske kartice
S druge strane, oduševile nas je detaljne informacije o stanju baterije. Aparat je ustanju zapamtiti i prepoznati više različitih baterija po njihovom serijskom broju te za svaku pojedino zabilježiti stanje napunjenosti. Također pamti i koliko smo snimaka okinuli s kojom baterijom tako da smo u svakom ternutku znali skoro u snimak koliko je kapaciteta preostalo.
Detaljne informacije o stanju baterije
5D podržava samo jedan format memorijskih kartica - Compact Flash. Od aparata ove klase smo očekivali dvostruki slot; ako ne dvije CF, onda barem CF + SD, te napredne mogućnosti zapisivanja (RAW format na jednu, JPEG na drugu karticu).
Konektori se nalaze ispod dva poklopca na lijevom boku i trebali bi zadovoljiti sve potrebe. Prisutni su HDMI, USB i AV konektori, te ulaz za vanjski stereo mikrofon, žičani daljinski upravljač i konektor bljeskalice.
5D podržava i bežične daljinske upravaljače RC-1 ili RC-5, a senzor prijemnika se nalazi na prednjoj strani uređaja.
SENZOR
Dobrodošli u full-frame svijet. Upotrijebljeni senzor je modificirani model iz trostruko skupljeg 1Ds Mark III modela i uz upotrebu kvalitetne optike trebao bi dati iste ili čak i bolje fotografije.
Osim iznadprosječne rezolucije od 21 megapiksela, 5D MkII vrši A/D konverziju pri 14 bita što jamči još veću kvalitetu fotografija (uobičajena je 12 bitna konverzija).
Obzirom da crop faktor na ovom aparatu ne postoji na svoje će doći i korisnici širokokutnih objektiva koji napokon mogu u potpunosti iskoristiti objekive poput 16-35, 17-40 i slicnih.
BLJESKALICA
Canon 5D nažalost nema ugrađenu bljeskalicu. Trend je među profesionalnim fotoaparatima da se ona niti ne ugrađuje. Razlog koji stoji iza te odluke je činjenica da je ugrađena bljeskalica ionako preslaba za ozbiljan rad, te je nitko ne bi ni koristio. To je donekle istina, međutim ne vidimo razlog zašto ona ipak ne bi bila ugrađena. Moguće je zateći se u situaciji kada nemamo vanjsku bljeskalicu pri ruci ili su baterije prazne, a tada je bolje imati bilo kakav blic nego nikakav.
.
3. Karakteristike i izbornik (II)
AUTO FOKUS
AF sustav koristi 9 točaka. Osim njih, postoji još i šest dodatnih točaka (nevidljive u tražilu) koje se aktiviraju kao ispomoć pri kontinuiranom fokusiranju. Već smo prije pohvalili višesmjerni joystick na poleđini aparata, zahvaljujući kojem je moguće direktno odabrat svaku pojedinu Af točku samo jednim pristikom.
AF je radio brzo i precizno u single-fokus modu, no kod kontinuiranog fokusa je ipak prespor za sportsku ili wildlife fotografiju, no 5D mk2 nije ni ti osmišljen za takvu upotrebu.
Izgled menija za korekciju točnosti AF sustava
Postoji i mogućnost korekcije točnosti fokusa u slučaja da se sa pojedinim objektivom javlja front ili back-fokus. Korekciju je moguće aplicirati zasebno za svaki objektiv ili na sve istovremeno.
KONTINUIRANO SNIMANJE
5D Mk2 može snimati maksimalnom brzinom od 3.8 slika/sek, što za današnje pojmove nije posebno brz rezultat. Međutim, ovaj aparat nije niti dizajniran da bi se koristio za npr. sportsku fotografiju pa sumnjamo da će ovo nekom smetati.
Korištenjem brze kartice (barem SanDisk Extreme III) moguće je neprekidno snimiti više od stotinu fotografija u JPEG large/fine formatu pri najvećoj brzini okidanja. Pri upotrebi RAW formata, buffer se puni osjetno brže i omogućuje 15 fotografija prije nego što brzina snimanja opadne na približno jednu sliku po sekundi.
Na brzinu punjenja buffera će ovisiti i neki drugi parametri poput ISO vrijednosti (pri višem ISO-u, fotografija zauzima više prostora u memoriji), pa bi trebalo voditi računa i o takvim stvarima.
IZBORNIK
Obzirom na velik broj direktno dostupnih podešenja, u izbornik većina korisnika neće redovito ulaziti. Opcije su u njemu grupirane po skupinama ovisno na što se odnose (snimanje, reprodukcija, ostala podešenja itd.) i označena različitim bojama pa je snalaženje brzo i lagano.
Čak i ukoliko redovito trebate neku od teže dostupnih funkcija, moguće ju je namjestiti u posljednji dio izbornika (zelena grupa) koji pamti do šest takvim funkcija. Takvo rješenje smatramo izrazito pratkičnim i redovito smo ga koristili.
4. Kvaliteta fotografija i primjeri (I.)
ISO TEST
Jedna od velikih razlika koju 5D mk2 donosi u odnosu na prethodni model 5D, jest raspon ISO vrijednosti. Nativno obuhvaća 100 - 6400 ASA, dok u softverskom proširenom modu nudi sniženi ISO 50, te dvije više vrijednosti od 12,800 i 25,600.
Korisnik može birati između tri razine redukcije šuma i njenog isključivanja. Postoji i uobičajena redukcija šuma za duge ekspozicije koja snima još jednu "tamnu" ekspoziciju i iz nje izračunava šum koji treba ukloniti. Osobno smo uglavnom koristili Low i Standard podešenja koji daju najbolji omjer redukcije i zadržavanja detalja.
Rezultati testa su očekivano vrhunski. U praksi, sve do ISO 1600 nismo niti razmišljali koja je vrijednost odabrana jer se uz dobru ekspoziciju mogu postići savršeni rezultati. ISO 3200 i 6400 imaju vidljviji šum no u slučaju potrebe može se izvući sjajne rezultate. Najviše vrijednosti od 12,800 i 25,600 smo u praksi izbjegavali, što zbog šuma, što zbog izraženog bandinga, no te su vrijednosti tu u slučaju nude.
Pri korištenju automatskog ISO-a, nedostajala nam je opcija podešavanja gornje i donje granice te brzine zatvarača pri kojoj bi se vršila izmjena što je uobičajena boljka svih Canona.
EKSPOZICIJA
Mjerenje svjetla je radilo pouzdano, no u praksi smo skoro redovito koristili pozitivnu kompenzaciju u rasponu 1/3 do 1 EV, osobito pri mjerenju svjetla za cijeli kadar kada je 5D MkII igrao na sigurno i lagano podeksponirao kadar.
BALANS BIJELE BOJE
5D mk2 posjeduje šest predpodešenih, jednu ručnu postavku te opciju namještanja putem temperature svjetla (kelvin WB). U praksi dovoljno, no opet smo očekivali više... barem dvije ili tri ručne memorije, a moguće je da će nekom zasmetati kelvin WB čija je vrijednost podesiva u rasponu od 100 kelvina dok neki konkurentni modeli nude preciznije podešenje koracima od 50 kelvina.
S druge strane, moguće je detaljno podesiti korekciju balansa bijele boje na dvije osi (green-magenta i red-blue). Odabiranje razine korekcije je praktično riješeno putem joysticka, a WB bracketing se istovremeno podešava glavnim kontrolnim kotačićem (ovisi o smjeru rotacije da li će korekcija biti na B-A ili G-M osi).
PICTURE STYLE
Picture style opcija je već neko vrijeme pristuna na raznim Canon D-SLR tijelima. Riječ je predpodešenim vrijednostima obrade fotografija poput krajolika, portreta, crno-bijelog efekta i sličnoga. Dobra stvar je ukoliko se snima RAW format, te postavke se mogu naknadno ukloniti ili primjeniti kako god nam odgovara.
PROŠIRENJE DINAMIČKOG RASPONA
Canon 5D Mk2 ima dvije opcije za simuliranje proširenja dinamičkog raspona.
Klasični Auto lightning optimizer radi kao i shadow/highlight naredba u Photoshopu, posvjetljujući tamne i potamnjujući svijetle dijelove na fotografiji.
Druga (i naprednija) opcija je Highlight tone priority i ona je specifična za Canon aparate. Riječ je o proširenju dinamičkog raspona, ali samo u najsvijetlijim tonovima što bi trebalo pružiti dodatnu sigurnost pri snimanju kadrova koji sadrže detalje u izrazito svijetlim dijelovima scene poput oblaka ili vjenčanica.
Highlight tone priority na djelu: lijevo isključen, desno uključen; zamijetite spašenu teksturu oblaka na desnoj fotografiji.
Canon nije službeno objasnio kako funkcionira, no zaključili smo da nije riječ samo u softverkoj korekciji, već aparat najvjerojatnije korist različite postavke pojačavanja signala za pojedine piksele na senzoru. To bi i objasnilo zbog čega je najniži ISO sa Highlight tone priority funkcijom ISO 200 (ISO 100 se koristi lokalizirano u aparatu za spašavanje svijetlih detalja na slici). Kako god bilo, razlike su vidljive, no Highlight tone priority donosi i jednu negativnu stranu, a to je lagano povećanje šuma u tamnijim dijelovima fotografije.
UKLANJANJE VINJETIRANJA
5D Mk2 ima i mogućnost uklanjanja vinjetiranja (zatamnjenje rubova fotografije uslijed nesavršenosti objektiva) ali opcija "iz kutije" radi samo za neke Canon objektive i samo za JPEG format. Pomoću EOS utility programa je mogući dodati i podršku za razne druge objektive.
.
5. Kvaliteta fotografija i primjeri (II.)
RAW vs. JPEG
5D mk2 nudi snimanje u tri veličine: 21 MP, 10 MP i 5 MP. Pohvalno je da je u svim rezolucijama dostupan i RAW format, što je pogodno za korisnike koji žele fleksibilnost RAW formata, a za određene primjene ne trebaju punu rezoluciju od 21MP. Uz RAW datoteku, moguće je istovremeno snimati i bilo koju veličinu JPEG fotografije. Pojedina fotografija u RAW formatu (21MP) je teška između 25 i 30 MB, te zahtijeva bržu i veću memorijsku karticu.
Od korisnika ovakvog aparata se nekako podsvjesno očekuje da snima uvijek u RAW formatu, no praksa je često drukčija. JPEG nosi niz prednosti, od manjeg zauzeća memorije, bržeg rada aparata pa do manjeg opterećenja računala. Također, JPEG jamči najveću kompatibilnost i mogućnost upotrebe fotografija direktno iz aparata što su pogodnosti koje znatno ubrzavaju i olakšavaju posao profesionalcima.
Kao i kod skoro svih aparata koje smo testirali, i kod 5D mk2 smo uočili razliku u kvaliteti JPEG-a iz aparata i onog proizvedenog naknadno na računalu iz RAW formata.
Razlike se uglavnom odnose na redovite crne točke JPEG formata: oštrinu i reprodukciju boja. Nedostatke možemo djelomično kompenzirati picture style opcijom ili pojačavanjem oštrine u aparatu, no još uvijek nije kvaliteta koju se može izvući ručnim podešavanjem RAW formata.
Lijevo JPEG iz aparata, desno RAW sa ručno podešenim postavkama
Lijevo JPEG iz aparata, desno RAW sa defaultnim ACR postavkama
Kao i uvijek, konačni odabir je na svakom pojedinom korisniku, ovisno o potrebama i mogućnostima, ali ne vidimo zašto ne bi koristili JPEG čak i za profesionalne potrebe, osobito ako će fotografije u konačnici završiti na internetu ili printane u manjim formatima.
PRIMJERI FOTOGRAFIJA
Dodatne primjere snimljene sa 5D Mk2 možete pogledati i na našem testu objektiva Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 320, 1/125, F/4.5
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 100, 1/250, F/5.6
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 100, 1/90, F/4.5
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 1600, 1/60, F/4
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 3200, 1/125, F/5.6
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 3200, 1/180, F/5.6
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 3200, 1/125, F/5.6
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 3200, 1/500, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 6400, 1/100, F/3.5
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 6400, 1/200, F/5
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 100, 1/320, F/9
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW, ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/200, F/10
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW, ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/100, F/14
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 200, 1/400, F/5.6
Sigma 70-300 F/4-5.6 DG OS, JPEG iz aparata, ISO 400, 1/250, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 400, 1/640, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 200, 1/200, F/13
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/640, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke prikonverziji, ISO 100, 1/640, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/320, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/500, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/320, F/11
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/400, F/8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 800, 1/125, F/4
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 3200, 1/50, F/2.8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW default ACR postavke, ISO 1600, 1/125, F/2.8
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW, ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/200, F/9
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW, ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/125, F/5.6
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, RAW, ručne postavke pri konverziji, ISO 100, 1/500, F/7.1
Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM, JPEG iz aparata, ISO 3200, 1/5, F/2.8
.
6. Video snimanje
Još do prije nekoliko godina nezamisliva funkcija na D-SLR-u, video snimanje sad je prisutna u sve više i više uređaja. Dio svoje popularnosti Canon 5D Mk2 treba zahvaliti upravo toj mogućnosti. Kvaliteta snimke koju nudi u kombinaciji sa desetinama raznih objektiva visokih performansi su ozbiljno uzdrmali tržište. Profesionalne video kamere su itekako skupe i imaju ograničenu upotrebljivost u uvjetima slabijeg osvjetljenja te zbog malenih senzora ne nude plitki DOF koji je video snimateljima izrazito privlačan. Upravo tu je Canon najjači i priliku su odlično iskoristili.
Zbog toga je 5D Mk2 postao vrlo česti odabir za potrebe profesionalnog snimanja pri ograničenom budžetu, a i šire. Ako spomenemo da je posljednja epizoda najnovije sezone popularne TV serije Dr.House u cijelosti snimljena sa 5D mk2 aparatima i raznim objektivima, postaje jasnije koliko je ovaj uređaj prodrmao tržište.
Nedavno je izdana i nova inačina firmware-a koja omogućuje napredne opcije kontrole aparata tijekom snimanja videa. Riječ je o odabiru frame rate-a između 24, 25 i 30 fps, ručnom podešenju razine snimanja zvuka, histogramu tijekom snimanja videa, korištenja prioriteta blende i zatvarača, te još nekoliko detalja.
Izgled menija sa opcijama video snimanja
Ovaj put, uz naše (nažalost dosta neinspirativne) primjere donosimo neke od boljih video uradaka sa interneta. Smatramo da oni najbolje pokazuju što 5D mk2 može u iskusnim rukama i sa kompletom vrhunskih objektiva, a ako vam to nije dovoljno, pričekajte posljednju epizodu čangrizavog Dr.House-a. :)
Video međunarodno priznatog fotografa Vincenta Laforeta:
Video francuskog fotografa Grega Mirzoyana:
Swim bike run; autori Martin Sundberg i Derek Weiss
Duhoviti video norveških autora:
7. Zaključak
Mnogi smatraju full-frame tijela svetim gralom D-SLR svijeta, a sad smo se i osobno uvjerili u to. Moramo priznati da nam je na kraju testa rastanak od ovog aparata bio najteži od svih do sada. Vrlo se lako naviknuti na dobre stvari, a petica Mk2 je itekako dobra. Ovo je zapravo prvi aparat koji smo testirali, a čijim fotografijama ne možemo naći niti jedan prigovor.
Da li je 5D mk2 savršen aparat? Vjerojatno ne. Tko voli sitničariti, naći će prigovore, no oni će se svi odnositi na nedostatak određenih specifičnih funkcija ili omjer cijene i karakteristika no takve će nedostatke isticati uglavnom samo gear-headovi koje ionako nitko ne doživljava ozbiljno. Ukoliko su vam takve stvari presudne, možda je bolji odabir neki od jeftinijh modela poput 50D ili (za sport) osobito 7D.
Međutim, ukoliko promatramo peticu u kontekstu namjene za koji je napravljena, a to su sve primjene koje zahtijevaju visoku rezoluciju i upravo besprijekornu kvalitetu fotografije stvari sjedaju na svoje mjesto. 5D Mark2 je dobro osmišljen i ugodan aparat za korištenje, a fotografije koje proizvodi vas jednostavno tjeraju da izađete opet van i snimate još. Ne treba ni zaboraviti prednost full frame formata, zahvaljujući kojemu svi EF objektivi zadržavaju istu žarišnu duljinu za koju su i dizajnirani, a efekt plitkog DOF-a je izrazito lako postići.
Visoka rezolucija, performasne na visokom ISO-u i dinamički raspon su među vodećima na svijetu i finalni rezultat nikoga neće ostaviti ravnodušnim, osobito ako snimate u RAW formatu.
Konkurencija je također jaka u full frame klasi no mišljenja smo da upravo 5D Mk2 nudi svojevrsnu zlatnu sredinu između visoke rezolucije kakvu nudi Sony A900 i niskog šuma na visokom ISO-u poput Nikona D700.
Uza sve to, petica je izokrenula naopačke svijet video snimanja, nametnuvši se kao ozbiljna konkurencija višestruko skupljim profesinalnim video kamerama.
Cijena je takva kakva je - visoka, no sa jako dobrim razlogom. Pitanje je samo opravdavaju li vaše potrebe ovakvu investiciju, a pred ovakvim aparatom je teško ostati objektivan i oduprijeti se svom egu. Autor testa prvi priznaje da bi vrlo lako pokleknuo.
.
Više o temi Canon.
-
Naziv:Canon EOS 5D Mark II
-
Dimenzije:152 x 114 x 75 mm
-
Težina:850 grama
-
Dijagonala i rezolucija:3 inča, 920,000 točaka
-
Tip i kapacitet:Li-Ion, 1800 mAh
-
Broj okidanja (CIPA standard):850
-
Megapiksela:21
-
RAW format:Da
-
Stabilizacija:Ne
-
Kontinuirano okidanje:3,9 fps
-
Tip:Izmijenjivi, Canon EF mount
-
Rezolucija (fps):1920x1080 (30 fps)
-
AF točaka:9
-
Dizajn, ergonomija i kvaliteta izrade10
-
Zaslon i tražilo9
-
Baterija8
-
Senzor i kvaliteta fotografija10
-
Upravljanje, izbornik i brzina rada9
-
Povezivost i pohrana podataka8
-
Video snimanje10
-
Autofokus i bljeskalica7
-
-
Canon EOS 5D Mark II digitalni SLR fotoaparat crno tijeloCanon EOS 5D Mark II digitalni SLR fotoaparat crno tijelo, 21.1MP CMOS senzor punog formata, DIGIC 4, ISO do 25600, Full HD snimanje filmova, 3.9 JPEG fotografija u sekundi (EOS5DII)Nije raspoloživo
-
14.599,00 knPogledaj ponudu