- Manje dimenzije (u odnosu na klasična D-SLR tijela)
- Kvaliteta fotografija
- Panoramski mod snimanja
- Zakretni LCD
- Okidanje do 10 slika u sekundi sa autofokusom
- Elektronsko tražilo nije idealno za korisnike sa naočalama
- Teški objektivi
- Manjak manualnih kontrola za video
- Ugrađeni mikrofon hvata zvukove AF motora
UVOD
Sonyev ovogodišnji tempo predstavljanja novih modela fotoaparata sa izmjenjivim objektivima je upravo nevjerojatan. Do sad je ukupno najavljeno devet aparata (uključujući NEX modele), te šest različitih objektiva.
Cijela ponuda 2010/11 Sony fotoaparata s izmjenjivim objektivima
Pored nekoliko klasičnih D-SLR modela, te NEX aparata čiji smo test objavili među prvima u svijetu, posebno iznenađenje su posljednje predstavljeni modeli SLT-A33 i SLT-A55. Oni nisu klasični SLR (Single Lens Reflex) aparati, već ih je Sony nazvao SLT aparatima, što je kratica za Single Lens Transparent. A55 odlikuje niz privlačnih karakteristika, poput 16 megapikselnog senzora, okidanja brzinom od 10 slika/sek., 3.0 inčnog zakretnog LCD zaslona, elektroničkog tražila, GPS prijemnika, kao i mogućnosti 1080p AVCHD video snimanja.
TEHNOLOGIJA
Na početku, potrebno je detaljno objasniti po čemu su SLT-A33 i SLT-A55 posebni - što ih konstrukcijski razlikuje od svih ostalih aparata na tržištu.
Kod klasičnog DSLR-a, zrcalo dio svjetla reflektira u optičko tražilo, a dio svjetla putem pod-zrcala završava u senzoru faznog auto fokusa. Na pritisak okidača, zrcalo se sklapa i omogućuje svjetlu da dopre do senzora koji snima fotografiju. Nedostatak tog sustava je potreba za kompleksnijom konstrukcijom sa više pomičnih dijelova te nemogućnošću rada autofokusa tijekom ekspozicije ili snimanja videa. Svaki put kad se zrcalo skloni da bi propustilo svjetlo do senzora, AF sustav ostaje bez informacija.
Princip rada SLR aparata (lijevo) i SLT varijante (desno)
Kod SLT-A55, zrcalo se tijekom fotografiranja ili snimanja videa ne pomiče. Dio svjetla je i dalje reflektiran u AF senzor (oko 40%), a ostatak slobodno prolazi do senzora. Time je autofokusu omogućen neprekidni rad tijekom kontinuiranog okidanja ili snimanja videa. Naravno, postoji i jedan nedostatak: obzirom da se zrcalo nikad ne pomiče, ono oduzima dio svjetla senzoru te zahtijeva malo dulju ekspoziciju ili podizanje ISO vrijednosti. Prema raznim izvorima, kao i iskustvima tijekom našeg testa, riječ je o gubitku od otprilike 1/3 do 1/2 EV vrijednosti. To u praksi znači da ono što bi sa klasičnim DSLR-om snimili na ISO 100, sa A55 će trebati ISO 130-150. Naravno, ne morate mijenjati ISO vrijednost, manjak svjetla se može nadoknaditi većim otvorom objektiva ili sporijom ekspozicijom.
Ovakva konstrukcija aparata nije nikakva novost, naime Canon je još tijekom 80-tih godina imao nekoliko sličnih modela. Nažalost, tržiše ih nije pretjerano dobro prihvatilo te je proizvodnja ubrzo prestala. Unatoč tome, translucent konstrukcija ima neosporivih prednosti, osobito kada je potrebo brzo podešavati fokus i istovremeno okidati. Spomenimo samo Canon F-1 (slika lijevo) specijalno prilagođen za potrebe sportskih fotografa tijekom Olimpijskih igara u Los Angelesu 1984. godine. Taj aparat je i danas najbrže fotografsko tijelo ikad proizvedeno. Zahvaljujući vanjskom motoru, omogućuje snimanje brzinom od 14 slika u sekundi, što je dovoljno da cijeli film od 36 snimaka osvijetli za dvije i pol sekunde.
Upravo ta mogućnost kontinuiranog fokusiranja je glavna novost Sonya SLT-A55. U kombinaciji sa kontinuiranim okidanjem od 10 slika/sek., A55 nudi performanse koje kod razvikanijih proizvođača poput Canona i Nikona koštaju nekoliko puta više. Zapravo, jedini aparati koji brzinom okidanja mogu parirati ovom Sonyu su Nikon D3s (11 fps) i Canon 1D Mark IV (10fps). Da li je to dovoljno da A55 unese pomutnju na tržištu, isprobali smo za Vas u ovom testu.
Povrh svega, ovo je prvi DSLR na svijetu koji može koristi fazni AF senzor tijekom video snimanja. U praksi to znači da je sposoban nevjerojatno brzo pratiti pokretne predmete ili ljude, pa SLT-A55 tmožemo smatrati svojevrsnim hibridom fotoaparata i video kamere.
Jeftiniji model SLT-A33 nudi većinu toga kao i A55, no koristi provjereni 14MP senzor koji omogućuje najbrže snimanje od 7 slika/sek.
SONY A55 KARAKTERISTIKE:
- Fiksno poluprozirno zrcalo
- 16 megapiksela CMOS senzor
- Kontinuirano okidanje do 10fps
- Elektroničko tražilo (EVF)
- AF sustav sa 15 točaka
- Stabilizirani senzor
- ISO 100 - 12800
- Ugrađeni GPS prijemnik
- Podrška za SDHC,SDXC i MemoryStick memoriju
- Senzor nagiba
- 1080p AVCH video snimanje sa auto fokusom
- 3,5mm ulaz za vanjski stereo mikrofon
- 3 inča zakretni LCD ekran sa 912000 piksela
- Ugrađeni motor za starije AF objektive
PREDNOSTI:
- Manje dimenzije (u odnosu na klasična D-SLR tijela)
- Odlična kvaliteta fotografija
- Izvrsne performanse novog 16MP stabiliziaranog senzora
- Panoramski mod snimanja
- Elektroničko tražilo bolje od većine optičkih tražila na tržištu; upotrebljivo i u slabim uvjetim osvjetljenja
- Odlične performanse na visokim ISO vrijednostima
- HDR način snimanja
- Kelvin WB
- Fn tipka poziva postavke za skoro sve bitne opcije
- Brzina auto fokusa sa 15 točaka
- Face detection + Smile shutter
- Multi frame NR
- Najniža ISO vrijednost je ISO 100
- Zakretni LCD prvoklasnog prikaza
- Programilbilna DOF preview tipka (napokon)
- Podrška za SDHC,SDXC i MemorySick memoriju
- AF motor za starije Sony i Minolta objektive
- Mjerač nagiba u dvije osi
- Histogam + EV kompenzacija rade skupa
- 3,5 mm ulaz za vanjski mikrofon
- Stabilizirani senzor
- 1080p video mod sa izrazito brzim autofokusom
- Okidanje do 10 slika/sek sa AF
- GPS prijemnik
NEDOSTACI:
- EVF nije idealan za korisnike sa naočalama
- Među dodatnom opremom ne nudi se vertikalni grip
- Teški objektivi su neugodni za držanje aparata
- Vrlo sporo pražnjenje buffera nakon bursta
- Uz senzor, od prašine sada treba čistiti i zrcalo
- LCD zaslon se nevjerojatno lako zamasti
- Manjak manualnih kontrola za video (frame rate, bit rate, kontrola nad shutterom itd.)
- Ugrađeni mikrofon hvata zvukove AF motora
TIJELO
Zahvaljujući činjenici da ovaj aparat nema optičko tražilo, pa prema tome nema potrebe niti za prizmom, SLT-A55 je bilo moguće učiniti manjim od prethodnih SLR modela. Razlika nije drastična kao kod EVIL sustava (NEX ili PEN), no dovoljna je da A55 postane jedan od najkompaktnijih aparata s izmjenjivim objektivima na tržištu.
Kućište se sastavljeno od kvalitetne plastike i u rukama ostavlja vrlo dobar dojam. Svi spojevi su čvrsti i nijedan dio ne škripi (naš prigovor prošlogodišnjem modelu A550).
SLT-A55 odlično leži u ruci unatoč manjim dimenzijama. Grip nije visok, ali je dovoljno dubok za komotno držanje te je izdašno gumiran. Osobito je dobar dio gdje naliježe palac. Jedini problem je nastajo pri korištenju velikih i teških objektiva, kada smo poželjeli da postoji mogućnost spajanja vertikalnog gripa, no on začudo uopće nije ponuđen.
SLT-A55 sa kit objektivom (18-55)
Vanjskih kontrola ima dovoljno, logično su raspoređene i pružaju osjetni "klik" pri pritisku što ćete naučiti cijeniti pri prvom zimskom snimanju sa rukavicama. Ako baš želimo cjepidlačiti, nedostaje nam drugi (stražnji) kontrolni kotačić, no to je detalj tradicionalno rezerviran za višu klasu uređaja.
Tipke su logično raspoređene i kvalitetno izvedene
Pri skidanju objektiva odmah zamijećujemo poluprozirno zrcalo karakteristično za SLT aparat. Tijekom fotografiranja ili snimanja videa ono se (za razliku od SLR aparata) ne miče. Pogodnosti su jednostavnija proizvodnja sa manje dijelova, manja mogućnost za kvar, te nedostatak vibracija koje uzrokuje kretanje zrcala. Narano, tu je i kontinuirani rad autofokusa, no o tome kasnije.
Glavni nedostatak je činjenica da senzor ne dobiva punu količinu svjetla. Oko 30-40% svjetla se odbija prema gore u AF senzor, tako da je za ispravno osvjetljenje potrebno oko 1/3 ili 1/2 blende dulja ekspozicija u odnosu na SLR tijelo sa istim senzorom. U praksi to nismo niti primjetili i ne vidimo razloga zbog kojeg bi to bila negativna osobina. Ukoliko redovito snimate u uvjetima slabijeg osvjetljenja i baš smatrate da vam treba svaki dostupni foton, nabavite SLR-a, no smatramo da većina korisnika uopće ne treba razbijati glavu time.
Poluprozirno zrcalo u zatvorenom i otvorenom položaju
Za potrebe čišćenja senzora, zrcalo je moguće ručno otklopiti. Nije nam jasno zbog čega točno postoji ta opcija. Smatramo da je zrcalo trebalo biti fiksirano, a senzor hermetički zabrtvljen, pa tada uopće ne bi bilo potrebe za njegovim čišćenjem. Ovako uz senzor, sada treba od prašine čistiti i zrcalo, jer ne zaboravite: pri snimanju zrcalo se ne miče i svaka prašina na njemu mogla bi biti vidljiva i na fotografiji.
Ukoliko ste se zapitali zbog čega nema opcije za sklapanje zrcala tijekom fotografiranja, gornje fotografije to zorno prikazuju. Zrcalo je naime vrlo veliko te u sklopljenoj poziciji strši izvan navoja za objektiv.
Video prikaz zrcala:
IZBORNIK
Organizacija opcija u glavnom izborniku je logična i pregledna, pa ovom prilikom samo donosimo pogled na različite dijelove izbornika.
Podešenja veličine i formata fotogafija i videa
Opcije prikaza informacija tijekom snimanja i podešenja tipki
Opcije pregledavanja i uređivanja snimljenih fotografija
Opcije vezane za memorijsku karticu
Podešenja ekrana, EVF-a, GPS-a
Varijante prikazanih podataka pri fotografiranju:
Lijevo: detaljne informacije; Desno:minimalna količina informacija
Lijevo: mjerač nagiba aparata; Desno:histogram
Uvećanje prikaza za manualni fokus
Lijevo: fotografije; Desno; video zapisi
Tri načina prikaza podataka pri pregledavanju fotografija i uvećanje
Sony SLT-A55 omogućuje snimanje video zapisa u 1080p AVCHD formatu (25fps). Prosječni bitrate je oko 17 Mbps, što je solidno, no voljeli bi da postoji opcija i većeg (kvalitetnijeg) bitratea. Postoje i dvije niže rezolucije, 1440x1080 i 640x480.
AVCHD ili MP4 format zapisa
Veličina snimljenih videa je pri 1080p limitirana na veličinu memorijske kartice ili 29 minuta, odnosno 9 minuta ako je uključena stabilizacija, što bi trebalo biti dovoljno većini korisnika.
Zvuk se bilježi putem ugrađenog mono mikrofona čija je kvaliteta osrednja, no najveći razlog protiv njegovog korištenja je činjenica da hvata zvukove AF motora. Zbog toga preporučamo vanjski mikrofon koji je moguće spojiti putem stereo 3.5 mm konektora.
SLT-A55 ima posebnu tipku za pokretanja snimanja videa što olakšava korištenje. Fazni auto fokus je aktivan tijekom snimanja i radi jednako brzo kao i pri fotografiranju. To A55 čini aparatom sa najbržim auto fokusom na svijetu. Ukoliko snimate brze akcijske scene, vrlo brzo će prednosti ovo tijela izaći na vidjelo. Tijekom snimanja je moguće mijenjati AF točku ukoliko se za tim pokaže potreba.
Napredni korisnici će naći zamjerku u nedostatku naprednih opcija, poput podešavanja brzine zatvarača i blende, kao i prije spomenutog bitratea. Iako su strogo gledano to nedostaci, A55 treba posmatrati u kontekstu ciljanog tržišnog segmenta. Naime, koliko god A55 djelovao napredan po svojim karakteristikama, još uvijek je namijenjen samo amaterima, pa je Sony procijenio da za većinu budućih korisnika nema poreba ugrađivat napredne funkcije. Nadamo se da će prosumer model A77 koji očekujemo početkom sljedeće godine imati sve potrebne opcije koje bi zadovoljile i one najzahtjevnije.
Primjer zvuka AF motora sa 18-55 kit objektivom (motor ugrađen u objektiv):
Primjer zvuka AF motora sa Zeiss 16-80 objektivom (koristi motor ugrađen u tijelo):
Brzina rada auto fokusa tijekom video snimanja:
Primjeri brzine praćenja pokretnih objekata sa 18-55 kit objektivom:
Primjeri brzine praćenja pokretnih objekata sa Zeiss 16-80 objektivom:
Ostali primjeri:
ISO TEST
A55 nudi podešavanje raspona ISO vrijednosti od 100 do 12800. Visoke vrijednosti nas više ne začuđuju previše, no hvalimo najnižu vrijednost od ISO 100 (nekoliko posljednjih Sony DSLR modela je imalo baznu vrijednost od ISO 200). Ukoliko odaberemo automatski ISO, aparat će birati vrijednosti od 100 do 1600, a prema našem mišljenju to je upravo raspon pri kojem senzor daje svoj maksimum.
SLT-A55 ima i posebnu opciju preuzetu od kompaktnih fotoaparata, a riječ je u Multi frame noise reductionu (redukcija šuma spajanjem više fotografija). U praksi, fotorgafije su tada nešto čišće nego od samo jedne snimke, no ovu opciju je moguće koristit samo pri snimanju stacionarnih kadrova.
Prepremili smo dvije tablice, prvu sa izrezima sa svijetlog dijela testnog kadra, a drugi sa tamnijeg dijela gdje je šum tradicionalno izraženiji.
Iz priloženog je vrlo jasno da je novi 16 megapikselni senzor odličan po pitanju performansi na višim ISO vrijednostima. Do ISO 1600 nema potrebe puno razbijati glavu oko podešenja. ISO 3200 i 6400 su posve upotrebljivi, a jedino bi najvišu vrijednost od 12800 ostavili samo za nuždu. Kao i uvijek, najzadovoljniji smo rezultatima koje daje RAW format. Iako je šum izraženiji, vrlo je ugodan oku, uniforman te sjajno reagira na naknadno uklanjanje. U praksi, od ISO 3200 smo u nekim uslovima mogli izvući skoro posve čistu fotografiju što je prvoklasni rezultat.
Donosimo ulični primjer istog kadra koji bolje demonstrira performanse senzora. Za RAW konverziju koristili smo Photoshop CS5 sa svim defaultnim postavkama konvertera.
JPEG: ISO 1000 ISO 3200 ISO 6400 ISO 12800
RAW: ISO 1000 ISO 3200 ISO 6400 ISO 12800
BALANS BIJELE BOJE
Opcije balansa bijele boje ne donose nikakvih novosti. Uz automatiku i predpodešene vrijednosti koje se mogu korigirati, A55 nudi ručno podešenje i kelvin WB. Dovoljno za sve potrebe. U praksi, automatika jea radila odlično; zadovoljni smo čak i radom pod uličnom rasvjetom koja je u pravilu vrlo zahtjevna.
EKSPOZICIJA
A55 mjeri svjetlo na tri uobičajena načina; cijeli kadar, centar i spot. Popravljen je bug iz NEX aparata pri kojemu histogram nestaje pri podešavanju EV kompenzacije. Nažalost, A55 nema program shift opcije kao ni kod drugih Sonya (odabir alternativnih kombinacija zatvarača i blende koje zadržavaju jednaku osvjetljenost), no to ne uzimamo kao bitan nedostatak.
RAW/JPEG
A55 nudi dvije kompresije JPEG formata, RAW i kombinirano zapisivanje RAW&JPEG. Novost je da RAW format radi i u 3:2 i 16:9 omjeru što do sad nije bio slučaj.
Što se tiče kvalitete JPEG formata, rezultati su odlični, vjeroatno čak i najbolji dosad za Sony aparate. Pri nižim vrijednostima nema bitnih razlika u odnosu na RAW i ukoliko više cijenite manje dimenzije datoteke i veću kompatibilnost, nema razloga zašto ne bi snimali u JPEG-u. Oni oštrijeg oka i željni pixelpeepanja će ipak zamijetiti da RAW pruža nešto bolju i vjerniju reprodukciju boja, veću oštrinu i bolje kontraste i tamnijim dijelovima fotografije (obratite pozornost na uzorak haljine u donjim primjerima). Kao što smo napomenuli na početku poglavlja, pri ISO vrijednostima od 1600 i više i dalje preferiramo rezultate iz RAW formata.
ISO 100, 1/400, f/8
ISO 100, 1/400, f/8
ISO 100, 1/400, f/9
ISO 400, 1/100, f/8
HDR
A55 ima dvije opcije proširenja dinamičkog raspona. Prva je D-Range optimizer, a druga HDR. D-Range radi kao i shadow/highlight opcija u photoshopu, što znači da posvjetljuje tamne dijelove i potamnjuje svijetle dijelove fotografije koristeći samo jednu jednu ekspoziciju.
HDR s druge strane snima tri fotografije u brzom nizu, svaku sa drukčijom ekspozicijom i potom ih spaja u jednu fotografiju. Na našem testnom urežaju (novinarski pre-production primjerak) ova opcija još nije radila posve ispravno pa preporučamo da u testu modela A550 pogledate primjere.
PANORAMSKO SNIMANJE
Automatsko snimanje panorama je opcija koja je sa kompaktnih modela prvo preseljena u NEX aparate, a sada je uključena i u sve nove Sony-eve SLT i SLR modele.
Teorija je jednostavna: odaberite panoramski mod snimanja, pristisnite okidač te laganom kružnom kretnjom snimite željenu scenu. Aparat bi trebao sam spojiti fotografije i pobrinuti se za sva podešenja. Ovako izgledaju rezultati:
Glavna korist koja se krije iza domišljate konstrukcije zrcala je brzo kontinuirano snimanje sa auto fokusom što će privuče sve korisnike željne sportske fotografije. U kontekstu svoje klase, ovo je aparat najboljih performansi koji smo isprobali i da bi kupili nešto bitno bolje, smatramo da morate razvezati novčarku skoro pa duplo i posegnuti za Canonom 7D ili Nikonom D300s. Prema nekim najavama, nasljednik Sonyevog naprednog DSLR modela A700 neće biti SLR, već još jedan SLT pa pretpostavljamo da će nova tehnologija u njemu biti dovoljno usavršena da pomete svu konkurenciju.
Unatoč prilično kompaktnom tijelu, ergonomija je također odlična i jedino nam nedostaje opcija nadoplate za vertikalni grip koji bi olakšao korištenje velikih objektiva i pomogao korisnicima sa velikim dlanovima.
Video snimanje je odlično i za opušteno snimanje raznih događaja je i više nego savršen.
Inovacijama tu nije kraj, A55 posjeduje još i GPS, panoramski mod snimanja, HDR, zakretni LCD zaslon... Da nastavimo nabrajati sve odlike ovog aparata morali bi cijeli test prepisati još jednom za čime nema potrebe. Bez sumnje, Sony ima još jedanu spjeli proizvod i našu toplu preporuku.
Kao i uvijek, objavljujemo razne primjere fotografija. Ukoliko nije drukčije naznačeno, pri konverziji iz RAW formata koristili smo Photoshop CS5 sa defaultnim postavkama ACR plugina. Naš testni aparat je kao i uvijek u ovako ranim testovima pre-production primjerak pa molimo da uzmete u obzir da su moguće manje nesavršenosti i odstupanja od razine kvalitete koju će pružiti finalni prodajni primjerci.
ISO 1600, 1/20, f/4, RAW ručne postavke
LCD ZASLON
LCD zaslon je isti model upotrebljen na DSLR-A550 i NEX modelima. Dijagonale je 3 inča te posjeduje 912,000 piksela. Prikaz je vrhunski. Novost je zakretni mehanizam, skoro identičan onome na Nikonu D5000, koji osjetno pridonosi upotrebljivosti. Jačina prikaza se podešava automatski ovisno o količini svjetla u okruženju ili ručno. Postoji i opcija "Sunny weather" koja pojačava prikaz do te mjere da je ekran vidljiv pod direktnim suncem, čime se malo aparata može pohvaliti.
Zakretni LCD savršenog prikaza
Prigovor upućujemo plastici na zaslonu. Naime, nevjerojatno se lako zamasti što smanjuje vidljivost, osobito na suncu.
ELEKTRONIČKO TRAŽILO
Još jedna specifičnost ovog tijela je elektroničko tražilo koje ćete ili mrziti ili voljeti, ovisno o prethodnim navikama i očekivanjima. No, činjenice su sljedeće: tražilo je zbilja veliko, veće od skoro svih tražila na APS-C aparatima. Pruža 100% prikaz scene (također karakteristika dostupna samo na skupljim SLR tijelima) i ima korekciju od +/-4 dioptrije. Naravno, može prikazati sve što i LCD zaslon; od raznih načina prikaza podataka pri snimanju, histograma, pregledavanja snimljenog materijala, izbornika i nama najdraže: uvećanje prikaza do 15x za potrebe manualnog fokusiranja.
Nijedno optičko tražilo ne nudi takve mogućnosti. Povrh svega, ovo tražilo smatramo upotrebljivijim u mraku od optičkog. Dok optičko tražilo ovisi o dostupnom svjetlu, elektroničko pojačava ono što vidi senzor te pruža svjetliji prikaz. Manualno fokusiranje u polumraku sa optičkim tražilom je oduvijek bio izazov, ali ovaj aparat to mijenja iz temelja.
Doduše, nije sve tako savršeno. Primjetili smo da osobe sa nočalama ne mogu oko dovoljno primaknut da bi vidjele cijelo tražilo, a zbog tehnologije izrade zaslona upotrebljenog u tražilu ponekad je vidljiv tzv "RGB tearing" efekt. Riječ je o tome da je pri pomicanju očne jabučice moguće vidjeti dugine boje u tražilu. U praksi, vrlo brzo smo se navikli na taj efekt te ga uskoro nismo ni primjećivali, no to je opet vrlo subjektivno.
Druga stvar koja nas je začudila je nepotpuna iskorištenost površine LCD zaslona unutar tražila. LCD je 4:3 omjera, pa pri snimanju fotografija u 16:9 omjeru ostaju dvije tamne neiskorištene linije u vrhu i dnu tražila. Da stvar bude čudnija, pri snimanju u 3:2 omjeru, neiskorišteni ostaju i lijevi i desni dijelovi zaslona.
Ispod EVF-a nalazi se senzor koji detektira blizinu lica, te je moguće namjestiti da aparata sam prebacuje prikaz sa LCD zaslona na EVF i obrnuto. Ukoliko vas to smeta, pored tražila je tipka za ručno prebacvivanje.
Bljeskalica je standardne snage
GPS
Sony A55 ima ugrađen i GPS prijemnik što do sad nije imao nijedan D-SLR. U najboljem slučaju, bilo je moguće nadokupiti vanjski prijemnik koji se kablom spajao u aparat. GPS u A55 je radio bez problema. Pri prvom pokretanju, trebalo mu je par minuta da uhvati signal, no nakon toga, bez prigovora je bilježio geografsku lokaciju mjesta gdje je fotografija ili video snimljena. Vrlo praktično.
BATERIJA
A55 koristi NP-FW50 litij-ionsku bateriju kapaciteta 1080 mAh. Obzirom da je ovaj aparat Live view only, potrošnja je daleko veća od SLR modela. U praksi, iz nje smo izvlačili oko 350 fotografija, no u slučaju redovno korištenja kontinuiranog snimanja, taj broj je bio skoro dvostruki. To zapravo znači da je najveći potrošać Live view, a ne okidanje fotografija. Punjenje potpuno prazne baterije traje oko tri i pol sata.
Kao i na prethodnim modelima, A55 ima vrlo detaljno mjerenje napunjenosti baterije koje prikazuje u postocima, što osjetno olakšava procjenu njenog stanja.
MEMORIJA
Podržani formati memorijskih kartica su SD, SDHC, SDXC i MemoryStick. Postoji samo jedan utor za memoriju, tako da nije moguće koristit dvije kartice odjednom (kao na modelu A550).
AUTO FOKUS i KONTINUIRANO SNIMANJE
Sony SLT-A55 ima posve novi sistem auto fokusa sa 15 točaka. Moguć je automatski rad kad aparat sam bira gdje će fokusirati ili ručno odabiranje pojedine točke.
Kao što smo već spomenuli, zahvaljujući SLT konstrukciji aparata, auto fokus kontinuirano dobiva podatke što znatno utječe na brznu rada. Na papiru, ovo je superiorna konstrukcija i trebao bi biti bolji čak od Nikona D3s i Canona 1D Mark IV. No u praksi to baš nije tako.
Ukoliko se snima nešto što ne mijenja svoj položaj u prostoru (npr. tenisač koji reketom udara lopticu), problema nema. Fokus će bez problema odraditi svoje, a okidanje od 10 snimaka/sek. osigurati mnogo zanimljivih fotografija. S druge strane, ako snimamo npr. trkača na 100m koji nam se približava i za to koristimo (naravno) kontinuirani fokus (AF-C), nastaju problemi. A55 naime nema dovoljno dorađen sustav predviđanja kretanja, pa objekt snimanja ponekad pobjegne iz izoštrenog područja objektiva.
Drugi problem je nedostatak optičkog tražila. Iako smo zadovoljni LCD zaslonom i EVF tražilom, oboje posjeduju lag, odnosno njihov prikaz malo kasni iza onog što se zbilja događa i tu ne pomaže ništa osim optičkog tražila (kojeg ovaj aparat nema). Sigurni smo da se uz malo vježbe to može eliminirati, no nemojte očekivati ono što pružaju D3s i Mark IV. Zapravo, to bi bilo neprimjereno obzirom da su to profesionalni aparati sa cijenom od 30,000 kn, a Sony A55 košta 6,500 kn. Kada A55 promotrimo u kotekstu cjenovne klase kojoj pripada, on zapravo nema konkurenta koji mu se mogu parirati brzinom auto fokusa i okidanja. Bravo Sony!
Lijevo: 30 puta isto. Burst od 30 snimaka pri 10fps je dosad neviđena karakteristika za ovu klasu aparata. U praksi, auto fokus je dovoljno točan za oko 80% oštrih fotografija. Ukoliko ne snimate kamione pri 70 km/h nego kućne ljubimce ili kvartovsku nogometnu utakmicu, moguće je izvući 100% oštrih fotografija
Neobičnost koju smo primjetili je brzina pražnjenja buffera nakon kontinuiranog okidanja. Ukoliko se snima u RAW formatu, aparatu treba oko 50 sekudi za isprazni buffer, za koje vrijeme su neke opcije nedostupne i rad aparata je izrazito usporen.
Što se tiče veličine buffera, on prima oko 20 fotografija u RAW formatu pri bilo kojo brzini okidanja (3, 6 ili 10 slika/sek.). JPEG format omogućuje neograničeni buffer pri 3fps, oko 45 fotografija pri 6fps i 30 fotografija pri 10fps.
-
Naziv:Sony SLT-A55
-
Dimenzije:124 x 92 x 85 mm
-
Težina:500 grama
-
Dijagonala i rezolucija:3 inča, 921,000 točaka
-
Tip i kapacitet:Li-Ion, 1020 mAh
-
Broj okidanja (CIPA standard):380
-
Megapiksela:16,2
-
RAW format:Da
-
Stabilizacija:Da
-
Kontinuirano okidanje:10 fps
-
Tip:Izmijenjivi, Sony/Minolta Alpha mount
-
Hrvatski izbornik:Ne
-
Rezolucija (fps):1920x1080 (60, 30 fps)
-
AF točaka:15
-
Doseg bljeskalice:10 metara