Klikni ovdje za pregled usporedbe odabranih uređaja
0 x
Zašto Microsoft nikada neće biti Apple?
Autor: Matej Zadro
Zbog poredaka slova u riječi. Jednostavno s tim slovima nikada nećete dobiti riječ Apple, a nomen est omen. Zeznuta stvar su ta slova. Pitajte Vjekoslavu Huljić koliko je noći provela sklapajući slova u nešto smisleno i često joj nije uspjelo.

No, krenimo redom. Da bismo uopće riješili misterij zašto bi Microsoft želio biti Apple, zavirit ćemo na Forbseovu listu najvrjednijih brendova iz 2013. godine koju predvode upravo ova dva proizvođača. Na toj ljestvici je vidljivo da je Appleov brand gotovo dva puta vrjedniji od Microsoftovog, te da je promjena vrijednosti u odnosu na Microsoftov bila rast od 20 posto. Impresivnim podacima treba dodati da je Appleov marketing potrošio više nego duplo manji iznos za oglašavanje od Microsoftovog (1.100 milijuna naspram 2.600 milijuna dolara).

Zašto ljudi toliko više vole Apple od Microsofta?

Razlike u imenu i imidžu počele su puno prije, trebamo se vratiti pedesetak godina unazad, u vrijeme rođenja njihovih osnivača - Stevea Jobsa i Billa Gatesa. Jeste li znali da Billu Gatesu, Bill uopće nije ime, nego nadimak? Službene knjige kažu da mu je ime William Henry Gates III. U Hrvatskoj bi s takvim imenom i džemperima imao teško djetinjstvo. Za Steva pak kažu da mu je puno ime i prezime Steven Paul Jobs. Prvi. Sam pogled na njihova imena i podrijetlo govorio nam je podosta o njihovoj različitosti i o različitosti njihovih budućih kompanija.

I dok je Steve bio tipičan predstavnik radničke klase plavih ovratnika, bez predaka na važnim pozicijama jer je bio posvojen, naš William Henry treći - kojem je samo falio prefiks sir ispred ova dva imena da u glavi vizualiziramo postarijeg plemića s lulom - je imao djeda koji je bio predsjednik nacionalne banke, oca odvjetnika i majku u upravnom odboru jedne bankarske institucije. Uzmemo li u obzir da su obojica odustali od svog formalnog fakultetskog obrazovanja jasno je da je u cijeloj priči više rizika na sebe preuzeo Steve Jobs, jer je njega u slučaju neuspjeha ideja za koje je živio čekalo jedno veliko ništa.

Danas, tridesetak godina kasnije imamo dvije velike kompanije - Apple i Microsoft.

Jednu za koju se čini da ju svi vole i da joj sve ide od ruke i jednu za koju nam se čini da već godinama stagnira i ne uspijeva uhvatiti korak s vremenom. Zašto je tomu tako? Ima li to veze s njihovim osnivačima? Ja mislim da ima.

Kad bih bio zločest, rekao bih da je Bill Gates imao samo jedan talent - nalijepiti cijenu na proizvod. Nije bitno kako izgleda taj proizvod i ima li grešaka, bitno je da većina funkcija radi i bitno je nalijepiti cijenu, a kasnije ćemo popravljati. Pogledamo li njihov najpopularniji proizvod - Windowse, jasno je da se takav trend nastavio i dalje. Bill i ekipa odrede datum kad izlaze novi Windowsi i tad ih dostave. Bez obzira na to što će u iduće dvije godine morati izdati nekoliko service packova da poprave sve greške, oni će vam naplatiti taj poluproizvod.

Apple je pak druga priča - Steve i ekipa su krenuli od ideje i pretvorili ju u proizvod koji je prošao stotine testova, a među njima i onaj najteži - u kojem Steve Jobs mora reći da je proizvod dobar, a na kraju procesa će odrediti cijenu. Zbog toga vjerojatno Appleove prezentacije uređaja i jesu tako spektakularne, jer njihovi proizvodi rade već na predstavljanju, a ne za godinu dana.

Kad bi Apple bio bend, bio bi Rolling Stonesi.

Da, eksperimentirali su s drogama; da, dogodi im se da padnu s kokosovog stabla na glavu; da, nisu preporučljivi uzori za vašu djecu osim ako ne želite da u biografiji pričaju kako su pošmrkali vaš pepeo iz urne; ali kad je glazba u pitanju na njihovim koncertima će uživati i djed i otac i sin i platit će ulaznicu koliko god koštala.

Microsoft je pak Red Hot Chili Peppers.

Da, i oni imaju hitove i oni će napuniti stadion, ali zadnjih desetak godina žive na staroj slavi i nikada vaš djed neće otići s vama na koncert RHCP-a, jednostavno zato što se ne može poistovjetiti s njihovim radom. Apple je jednostavno magičan jer je takav od početka - od priče prije rođenja Stevea Jobs, preko njegovog odrastanja i hollywoodskih zapleta, putovanja u Indiju, pranja nogu u wc školjci i svih onih malih dijelova povijesti Applea zbog kojih ljudi imaju nadu da će uspjeti iako im mnoge okolnosti ne idu u prilog, te se mogu poistovjetiti s tom kompanijom i njenim osnivačima. Upravo taj magičan imidž nedostaje Microsoftu. Jer takve stvari se ne mogu kupiti novcem.

Zašto sam uopće krenuo pisati o Microsoftu i Appleu u ovoj temi kad je svima jasno da se slučaj iz naslova nikada neće dogoditi?

Zašto sam uopće krenuo pisati o Microsoftu i Appleu u ovoj temi kad je svima jasno da se slučaj iz naslova nikada neće dogoditi? Zato što je Microsoft nedavno preuzeo Nokijin odjel za proizvodnju mobilnih uređaja, a finsku Nokiu volim možda i više od Applea. Možda zato što mi je prvi mobitel bio Nokia 3310, a možda zato što sam fasciniran nordijskom tvrdoglavošću i principima u proizvodnji - nešto što je imao Steve Jobs. Još uvijek se sjećam švedskog Saaba koji je bio kupljen od strane General Motorsa i koji je dobio naredbu da proizvede svoju inačicu Opelove Vectre - samo s izmijenjenim dizajnom prednjeg i stražnjeg dijela, te Saabovom značkom. Švedski inženjeri su bili toliko nezadovoljni Opelovim autom da je njihova verzija Vectre s originalnim primjerkom dijelio samo trećinu dijelova. To je ono što Microsoftu treba - netko tko će im reći kad nešto ne valja u njihovom proizvodu, uzet ga i izmijeniti do neprepoznatljivosti - na bolje.

Upravo je to, nadam se, ono što će Nokia donijeti Microsoftu. Nadam se da neće Nokia postati Microsoft, jer tko želi mobitel koji umjesto s kožnom futrolom dolazi s pletenim držačem nalik na džempere Billa Gatesa i software pun bugova? Nadam se da će Microsoft postati Nokia - proizvođač s principima i kvalitetom, a ne dosadni monopolist koji stalno kaska na tržištu. Jer "he who dares, wins" rekao bi Delboy Trotter koji je većinu vremena prodavao robu s greškom. A možda je došlo vrijeme da i Microsoft s Nokiom pobijedi.

Matej Zadro
14.12.2013.
Komentari (0)
Pročitano (2589)
Komentari
Ukupno komentara: (0)
Komentiraj članak
Izbor urednika
Uživajte u glazbi uz stilizirane, iznimno kvalitetne on-ear slušalice
Panasonicove slušalice RP-HF100 stiliziranog su dizajna i vrlo kompaktne jednom kada ih sklopite. Te lagane on-ear slušalice isporučuju iznimno kvalitetan i bogati zvuk zahvaljujući 30 milimetarskim zvučničkim jedinicama naprednog zvuka s neodimijskim magnetima i velikim naušnjacima.
Najbolji laptopi (2016.) u četiri cjenovna ranga
Odlučili ste se na kupnju novog laptopa, no ne znate na što obratiti pozornost prilikom kupnje? U današnje vrijeme, kada nam je tehnologija dostupnija nego ikad, lako se izgubiti u mnoštvu specifikacija i modela prijenosnih računala na tržištu. Kako bi vam iskustvo kupovine novog prijenosnika učinili lakšim donosimo pregled osnovnih smjernica koje će vam učiniti kupnju vremenski i ekonomski isplativijom.
Novi Lenovo C2 Power za samo 99 kuna
Uz uslugu interneta, televizije i(li) telefona, Iskonovi tisućaši promotivnoj akciji do 1. prosinca ili do isteka zaliha imaju mogućnost odabrati i smartphone Lenovo C2 Power za samo 99 kuna.
Top lista aplikacija za iPhone i Androd
Istražili smo koje su najbolje aplikacije za iPhone i Android pametne uređaje. Ovaj puta donosimo vam popis najboljih aplikacija koje će vam pomoći pri svakodnevnim zadacima. Uz naš izbor najboljih aplikacija ćete izraziti vlastitu kreativnost, poboljšati učinkovitost ili se nasmijati do suza. Isprobajte puni potencijal svog pametnog uređaja, brže i učinkovitije obavljate svakodnevne zadatke i pametno iskoristite svoje vrijeme.
Stiže SanDisk 1TB SD kartica
Prema glasinama sa fotoblogova uskoro nam dolaze terabajtne memorijske kartice (1TB, odnosno tisuću gigabajta). Rastom kvalitete videa i fotografije ti zapisi imaju sve više podataka pa će ova vijest biti zanimljiva prije svega profesionalnim fotografima i video snimateljima koji će sada lakše snimati 4K video u nekom naprednom kodeku.
Top 5 noviteta s Photokine 2016.
Photokina sajam ni ovaj put nije razočaralo - svi proizvođači su čekali da upravo na Photokini predstave svoje najbitnije nove proizvode, a ako nisu bili spremni najavili su "razvoj proizvoda" i pola godine prije predstavljanja.