Istraživanje je otkrilo pet tipičnih osobnosti – Otvoreni djelitelj (Open Sharers), Samo interaktori (Simply interactors), Samo kupci (Solely Shoppers), Pasivni korisnici (Passive Users) i Proaktivni zaštitnici (Proactive protectors).
Zanimljivi su i neki od zaključaka o svakoj digitalnoj osobnosti:
“Otvoreni djelitelji”: 21% potrošača na internetu ulazi u ovu kategoriju koja sadrži više muškaraca (60%) te za razliku od svih ostalih najviše koriste internet, ali su i najsvjesniji rizika dijeljenja osobnih podataka. Polovica ih koristi internet više od 10 puta dnevno, a kada dijele svoje osobne podatke zauzvrat očekuju povoljne cijene, pristup i ponude.
„Gotovo 2.5 milijardi ljudi diljem svijeta koristi internet svaki dan“, rekao je Theodore Iacobuzio, potpredsjednik MasterCard Global Insights grupe koja je provela ovo istraživanje. “Istraživanje pokazuje da tih pet različitih tipova osobnosti bez obzira na to tko su i gdje žive, svi imaju nešto zajedničko kada je riječ o ponašaju na internetu. To nam također pokazuje da kada potrošači koriste internet, karakteristike kao što su dob, spol ili nacionalnost postaju sekundarne.“
“Samo interaktori”: Ovoj osobnosti pripada 21% korisnika interneta i karakterizira je učestalo korištenje društvenih mreža iako ovi korisnici nisu posebno vješti u novim tehnologijama. Kada je riječ o kupnji preko interneta, 80% potražit će proizvod na internetu, ali 63% radije kupuje u trgovinama. Svjesni ciljanog marketinga, ali ne misle da su njihovi podaci posebno važni te stoga niti ne pokazuju veliku zabrinutost oko osobnih podataka.
“Samo kupci”: Ovu osobnost karakteriziraju uvjerenja da je internet dobar kanal za istraživanje i pametnu kupnju. Čine 21% svih korisnika interneta te većina ovih korisnika (90%) traži proizvode na internetu prije kupnje, a polovica ih koristi mobilne telefone kako bi usporedili cijene u različitim trgovinama i odabrali najpovoljniju ponudu. Začudo, oni su najmanje svjesni ciljanog marketinga jer samo 37% njih zna da stranice društvenih medija ustupaju njihove osobne podatke oglašivačima.
“Pasivni korisnici”: Kao što govori i samo ime, članovi ove grupe nisu u potpunosti uvjereni u vrijednost interneta i zato, od svih „digitalnih osobnosti“, provode najmanje vremena koristeći internet. Čine 20% svih korisnika interneta, nisu često na društvenim mrežama (samo 48% njih) i ne kupuju puno preko interneta. U usporedbi s ostalim osobnostima, vjerojatnije je da će kupovati preko mobilnih uređaja i spremniji su dati svoje podatke u zamjenu za neku pogodnost.
“Proaktivni zaštitnici”: Čineći 17% svih korisnika interneta, Proaktivni zaštitnici jako su svjesni ciljanog marketinga, njih 82% svjesno je da oglašivači mogu krojiti ponude na temelju njihovih prethodnih pretraga i stranica koje su posjetili. Nerado koriste društvene mreže i u najvećoj su mjeri zaštićeni svojim postavkama o privatnosti – strogo kontrolirajući i čuvajući trag koji ostavljaju koristeći digitalne kanale.
Više o temi MasterCard.