Gaming volani, jedna od poslastica virtualnog svijeta koja nudi nezaboravno iskustvo u mnogim popularnim igrama, danas su kvalitetom skoro dostigli osjećaj prave vožnje. Kao i u svemu, tako i u ovog segmentu postoji "najbolje u ponudi", gdje dolazimo do Logitechovih volana. Točnije: Logitech G27.
1. Uvod, prethodnici
Logitechova povijest odličnih volana je ogromna, počevši od prvog Driving Force, pa sve do G25 i trenutno testiranog G27. Mnoge funkcije i mogućnosti koje je Driving Force davne 2003 predstavio, danas u najboljem svjetlu upotpunjuje G27. Odličan Force Feedback, rotacija od 900 stupnjeva, unaprijeđeni mjenjač i, naravno, kvačilo.
Logitech Driving Force, Logitech G25 i Logitech G27
Kvaliteta izrade se također unaprijedila, pa tako kvalitetna imitacija kože, nehrđajući čelik i tvrda plastika nisu stran pojam. Dokazujući time kako za uloženih 1990kn niste dobili samo još jednu plastičnu igračku, nego gadget koji vozne simulacije, bilo na PlayStationu ili PC-u, predstavlja u jednom sasvim drugačijem svjetlu.
U daljnjim poglavljima testirat ćemo Logitech G27 na PlayStation i PC-u, a od igri valja izdvojit Gran Turismo 5 Prologue, rFactor i BMW Challenge.
KARAKTERISTIKE
- 270mm kožni volan
- Zaokret od 900 stupnjeva
- Dva Force Feedback motora
- Pedale od nehrđajućeg čelika
- 16 tipki i jedan D-pad
- Mjenjač sa šest brzina u H obliku
PREDNOSTI
- Odlična ergnomija
- Kvaliteta izrade
- Doživljaj pri igranju
- Softverska podrška
NEDOSTACI
- Cijena
3. Iskustva u korištenju
Za potrebe testiranja Logitecha G27 korisitili smo uz Sony PlayStation 3 konzolu u kombinaciji s Gran Turismo 5 Prolougom, te osobno računalo i priloženom mu rFactor i BMW Challenge igrom.
Logitech G27 uz Pioneer Kuro HDTV
Logitech G27 i PlayStation 3
Logitech G27 na konzoli PlayStation 3 podržava više od deset voznih simulacija, među kojima su i hitovi poput Gran Turismo Prologue, DiRT 2, Need for Speed Undercover, Ridge Racer 7 i hvaljeni Burnout Paradise. Za potrebe našeg testa odabrali smo Gran Turismo 5 Prologue, čija puna verzija izlazi tek krajem ove godine. Inače, serijal Gran Turismo je i proslavio Logitechove volane, tako da ukoliko ste fan voznih simulacija svakako probajte ovu kombinaciju. Uz neki ugodan HDTV, poput Panasonic G20, zabava je zagarantirana.
USB utori olakšavaju spajanje na PlayStation 3
Volan se spaja direktno na USB utor i nema potrebe za predinstaliranim softverom, a koje sve igre možete s njime igrati su na ovom popisu: Logitech.com. Valja također napomenuti kako fanovi prijašnje generacije PlayStationa nisu zaboravljeni, tako je G27 kompatibilan i s PlayStation 2 igrama.
Logitech G27 i PC
Iako s malo siromašnijom ponudom naslova, igranje na PC-u je također jedno sasvim ugodno iskustvo. Serijali poput DiRT-a, Need for Speeda i ostale vozne simulacije mogu kvalitetno potrošiti vaše slobodno vrijeme. Za cijeli popis dostupnih igara ponovno bacite pogled na Logitech.com
Kod osobnog računala je situacija s korištenjem slična. Iako nemorate nužno instalirati potrebne drivere, bilo bi poželjno da imate barem Logitechov Profiler u slučaju da vam PC igra ne prepoznaje volan, pa da preko njega možete namjestiti željene kontrole. Naše obje igre za osobno računalo uredno su prepoznale volan i mogli smo in-game mjenjati postavke po želji, bez intervencija Logitechovog Profilera, a i u većini slučajeva novijih igara se nećete morati brinuti za to.
ISKUSTVA
Sada dolazimo do onog najboljeg djela, a to je korištenje ove impresivne „igračke“ u praksi. Prva stavka je svakako Force feedback koji se dobiva preko volana, koji je odličan. Motor koji je zadužan za njega radi svoj posao izvrsno, a uz to je i toliko jak da ćete se dobro oznojiti držajući auto na pravcu ili brzo kontrirajući pri kakvom driftu. Osjećaj svake „grbe“ na stazi, prelaska preko pasice ili „izleta“ na travu i šljunak, biva popraćen odgovarajućim podražajima od strane volana, koji cijeli taj ukupni doživljaj čine itekako realnim.
Kako bi se smanjile vibracije i buka prilikom rada feedback motora, u G27 ćete naći spiralan oblik zupčanika koji prenose silu, za razliku od onog „klasičnog“ koji se nalazi u G25. Detaljnu konstrukcijsku razliku u tim sklopovima možete vidjeti u proloženom video materijalu.
Klik na video za veći prikaz
Na kraju se pokazalo da LED lampice nemaju toliku praktičnu svrhu koliko i estestsku, jer se uglavnom mjenjanje brzina odvija prema „osjećaju“ i zvuku, nije baš da će te konstantno gledati u indikator kako biste promjenili brzinu na vrijeme. Svaka pedala ima svoju količinu otpora kojeg daje kako bi simulirala onaj realističan osjećaj. Gas pedala je fino mekana i responzivna, dok je kočnica kruta i treba primjeniti dosta sile da bi se auto zaustavio, odnosno da bi se ona do kraja stisla.
Heal'n'toe način mjenjanja brzina se bez problema izvodi s obzirom da su gas i kočnica veoma blizu. Ručni mjenjač je veoma kratkog hoda, precizan, ali i glasan pri korištenju. Mjenjanje brzina uz pomoć spojke i ručnog mjenjača poseban je „gušt“, a malo koji volan takvo što ima. Pomalo nas je bilo strah da nam ne bi samo tako ostao u ruci prilikom intezvinijeg mjenjanja brzine, no i taj se strah kasnije pokazao zanemarivim.
Flappy padel mjenjač je isto tako svoj posao obavljao odlično, kratkog hoda, malenog otpora, te uz to proizvodi umirujući mehanički „klik“ zvuk. Sve u svemu to čini idealnu harmoniju u igrama pri korištenju svakog djela ovog sklopa. Jedino što nam nedostaje su kaciga i G-sile koje bi nas bacale okolo po stolici.
3. Zaključak
Logitech je i ovog puta napravio odličnog nasljednika uz gotovo minimalne promjene, a i ruku na srce, Logitech G25 je bio takav da ga zapravo ni nije trebalo previše mjenjati, što se u konačnosti i odrazilo na njegovog nasljednika.
Možemo slobodno reći da je Logitech opet ispunio sva očekivanja naše male i dosta zahtjevne vozačke/simulacijske zajednice. Nadalje, samom činjenicom da je Logitech kompanija osnovana u Švicarskoj vam sve postaje jasno. Kvaliteta izrade proizvoda je zasigurno ona najveća stavka s kojom Logitech odskače od ostalih, nama dostupnih volana na tržištu, a to je za ovakav tip uređaja itekako bitno.
Jest da istoimena kvaliteta kod nas košta mnogo, ali dugoročno se uvijek isplati. Početna cijena od oko 2700 kuna koju je G27 imao prilikom izlaska na tržište se možda činila nepravednom, ali s trenutnom od 1999 kuna se u jednu ruku čak čini razumnom i isplativo.
Ukoliko niste fan voznih simulacija, svakako probajte koji krug odvoziti s ovim volanom, mišljenje oko takve vrste igara će vam se ubrzo promijeniti, makar bili početnik. Playstationov Joypad, koliko god dobar bio, kod takvih igara jednostavno ne može pružiti isto iskustvo.
-
Naziv:Logitech G27