Dugo najavljivana nadogradnja Tesla Motorsovog autopilota konačno je dostupna za preuzimanje. Prvi izvještaji ukazuju na to da je ovo velika promjena u poluautonomnom sustavu vožnje, što je i obećao direktor Tesle, Elon Musk.
Ključni element nadogradnje jest taj što će se više koristiti praćenje ceste u realnom vremenu i to pomoću Mapa, pa će s vremenom Teslini automobili moći razlikovati ranije fiksne značajke s novim, možda i prijetećima. Drugi ključni element čuva vozača od prekomjerne ovisnosti o softveru. Bilo koja od tih značajki je možda mogla spasiti život vlasnika Tesle koji je umro u svibnju prošle godine, kada je njegovo vozilo, očito bez nadzora vozača, udarilo u stranu prikolice traktora. To je prvi smrtni ishod za koji je poznato da je uzrokovan modernim robotskim sustavom za vožnju.
Teslin Autopilot 8,0 ide dalje nego ikad da bi bio poput vozačevih očiju na cesti. Primjerice, oglasit će se alarm nakon što vozač makne ruke s volana, a nakon trećeg oglašavanja autopilot će u potpunosti preuzeti kontrolu nad vozilom. U kojoj mjeri će ove mjere spriječiti prometne nesreće tek treba vidjeti. No, sudeći prema recenzijama onih koji su testirali beta-verziju autopilota, oni su potpuno sigurni i kod strojnog upravljanja.
Teslina sklonost krovnim radarima LIDAR činit će ih malo neobičnima u automobilskom svijetu. LIDAR ima daleko bolju rezoluciju te može vidjeti oznake na cesti, razabrati obrise znakova i drugih objekata, čak i na većoj udaljenosti. Ovaj radar je jeftiniji, kompaktniji i daleko bolje "vidi" kroz kišu i snijeg od ostalih. Tesla treba ove mogućnosti zbog toga jer je planirano postupno podizanje sposobnosti automobila na potpuno autonomnu razinu vožnje pomoću "naprednih sustava za pomoć vozaču" (ADAS). Za razliku od toga, Google, Ford i Uber žele stvoriti potpuno robotski automobil od prve. Očekuje se da će Teslina vozila s manjim i jeftinijim LIDAR-ovim radarima biti u potpunosti spremna za pet godina.
Jedan osrednji aspekt današnjeg nadogradnje bi nekad bio najmarkantnija od svega: da je sve učinjeno putem over-the-air preuzimanje. Tesla je razvila mogućnost preuzimanja ove nadogradnje pomoću over-the-air (OTA) tehnologije, što i drugi proizvođači nastoje pratiti. No, Tesla je upravo na ovome izgradila prednost pred ostalima jer je to olakšalo izravnu prodaju automobila i distribuciju nadogradnji kupcima, čime su iz igre izbačeni distributeri vozila.
.
Više o temi Tesla.