Klikni ovdje za pregled usporedbe odabranih uređaja
0 x
Hoverbike - vozilo budućnosti ili maštarija?
Objašnjavamo još jedno leteće vozilo
Čovjek je poprilično inventivan kada je u pitanju smišljanje načina prijevoza ljudi i dobara od točke A do točke B. Tako danas poznajemo vozila koja se kreću kopnom, morem, zrakom i ispod zemlje, iako smo isključivo kopnena bića. Na popis raznih prometala uskoro bi se mogli uključiti i hoverbikeovi, a mi vam donosimo naša razmišljanja, ali i nekoliko informacija o njima.
Hoverbikeovi više nalikuju na dronove nego na leteće motocikle

Prije svega treba definirati hoverbike. Njegov naziv zapravo znači lebdeći motocikl, iako oni u sadašnjim konceptnim fazama više nalikuju ogromnim dronovima s mogućnošću prijevoza osoba, nego li motociklima ili bilo kojem drugom zračnom vozilu. Također, treba ih i razlikovati od hoverboarda (poput onog iz filma Povratak u budućnost), pogotovo zato jer se hoverboardi još nisu odlijepili od zemlje.

Tako hoverbikeovi, u teoriji i u konceptnim primjerima, služe za prijevoz jedne do dvije osobe, lebde nekoliko stotina metara uvis, najčešće do sat vremena. Iako djeluje zabavno upravljati dronolikim prometalom bez daljinskog upravljača, treba znati da postoje i malo drugačiji koncepti

.

Koncepti hoverbikeova

Izgledom najrealniji primjer hoverbikea je BMW-ov koncept koji je nastao iz 603-dijelnog seta Lego kockica koje su prikazivale motocikl BMW R1200 GS. Stroj izgleda futuristički sa zakrilcima koji mu pomažu u balansiranju, no postoji problem. Stroj ne lebdi.

Nešto upotrebljiviji koncept je E-hang 184, ali njega teško možemo nazvati hoverbikeom. Naime, više podsjeća na dron s kutijom ili prvi pokušaj letećeg automobila. Osam motora podiže šasiju težine 240 kg i do 3500 metara uvis. Doduše, let traje samo 25 minuta i stroj može prenijeti samo 100 kilograma, ali to nam se čini kao dobar početak za dron koji bi trebao prevoziti ljude. 

Postoje 4 razvijena koncepta hoverbikea, od kojih će jedan uskoro u prodaju

Tek treći koncept ima realan oblik hoverbikea, a to je ruski Hoversurf Scorpion-3, platforma s četiri propelera, koja izgleda kao nabrijani bicikl s elisama. Proizvođač navodi kako S-3 može služiti kao hoverbike, leteći automobil, taksi ili za prijevoz tereta. Osim toga što je opremljen brojnim sigurnosnim i softverskim rješenjima, ne znamo gotovo ništa o njemu. No, on bi se trebao pojaviti 2018. u obliku taksija. 

No, zašto čekati 2018. kad će se od kraja ove godine moći kupiti Aerofex Aero-X. Za 85.000 dolara ćete dobiti hoverbike za dvoje koji lebdi 4 metra iznad tla, leti brzinom od 72 km/h najviše 75 minuta i može prenijeti 140 kilograma. U njegovoj dodatnoj opremi se nalaze sigurnosni zračni jastuci te pontoni za vožnju iznad vode.

.

Sigurnost i funkcionalnost

Kad smo već kod sigurnosti, vrijedi reći da još uvijek nema sigurnog načina za prisilno slijetanje hoverbikeova. Skeptični smo i oko njihove upravljivosti, jer i klasični dronovi puno manjih dimenzija imaju problema pri naletu vjetra. Što bi tek pilot hoverbikea trebao učiniti ako mu se vozilo usred leta pokvari zbog tvorničke greške (kao recimo GoPro Karma)? Iako svi navedeni koncepti imaju neki oblik sigurnosne zaštite, ona je uglavnom svedena na mobilne aplikacije, softverska rješenja, zračne jastuke i šipke. Uostalom, ako u 100 godina postojanja zrakoplova nismo našli način kako spriječiti da padnu, onda nećemo i ovdje.

Osim toga, velik broj propelera smještenih relativno blizu mjesta predviđenog za sjedenje osobe nekima može utjerati strah u kosti. Ako naprave pogrešan korak mogli bi i ostati bez njih, jer te elise nije lako zaustaviti. Osim toga, samo jedan koncept nudi iole sigurnu kabinu, dok su na svim ostalima ljudi izloženi atmosferskim utjecajima i praktički, pogibelji.

Sigurnost i funkcionalnost su pod velikim znakom upitnika

Njihova funkcionalnost se također može sagledati iz više kuteva. Naime, za sve letove je potrebno dobiti letačku dozvolu, ali i dopuštenje za prelet. Ti dokumenti se dobivaju u nadležnim službama za zračni promet, a postupci njihova dobivanja su komplicirani. Ako se ne želite time gnjaviti, imat ćete neiskorišteno vozilo. Osim toga, letovi iznad 300 metara nadmorske visine se pokrivaju radarima, hoverbikeovi nemaju radio, a zračna kontrola ne zna vaš broj mobitela, pa je moguće i da vas obore ako se ranije niste identificirali ili letite ilegalno. 

Nadalje, kako ćete hoverbike prevesti do željenog uzletišta? To su vozila veličine omanjeg automobila (neki su čak i veći), pa transport u prtljažniku automobila i nije neko rješenje. Pogotovo zato jer propeleri s četiriju strana šire vozilo. Ako niste spretan pilot, jednostavno vam nema pomoći. To nisu automobili, koji već imaju ABS, ESP i ostale sustave koji pomažu u vožnji. Ovdje ste prepušteni vlastitim vještinama iako kontrole nisu rudimentarne i postoje sustavi za stabilnost. 

.

Predviđanja o hoverbikeovima

Htjeli bismo naglasiti kako bi bilo dobro najprije razviti neki drugi oblik hoverbikea; bez elisa i s barem nekom zaštitom putnika. Padaju nam na pamet mlazni motori, ali oni stvaraju još veću buku od zujanja propelera, a i pitanje je kako bi reagirali pri tlu, gdje je sve puno smeća koje može biti usisano u sam motor. 

Hoverbikeovi će doživjeti sudbinu svih drugih prometala i postati popularni dvadesetak godina nakon pojave na tržištu

Zatim je tu i pitanje upravljivosti, jer nije realno očekivati da će oni biti stabilni u letu poput aviona ili helikoptera. Sve nam se čini, iako je to tehnologija koja lagano kuca na vrata, da će ova vozila postati popularna za dvadesetak godina. Sjetimo se automobila i zrakoplova. Iako izumljeni u otprilike isto vrijeme, automobili su se brže probili i postali popularni nakon dvadeset godina, dok su zrakoplovi imali u početku prvenstveno vojnu namjenu, da bi tek u pedesetima počeli služiti za prijevoz putnika. 

Nažalost, tu će presudnu ulogu odigrati cijena ovih "igrački", ali i striktna pravila o letenju, koja će vjerojatno ostati rigidna prema malim zujećim objektima koji se pokušavaju uspeti na nebo. Hoverbike bi tako, u početku, trebao biti vozilo bogatih i spretnih. Uostalom za 85.000 dolara, koliko košta Aero-X možete kupiti rabljeni jednomotorni zrakoplov u solidnom stanju.

.

Više o temi hoverbike.

 
Komentari (0)
Pročitano (675)
Komentari
Ukupno komentara: (0)
Komentiraj članak
Izbor urednika
Uživajte u glazbi uz stilizirane, iznimno kvalitetne on-ear slušalice
Panasonicove slušalice RP-HF100 stiliziranog su dizajna i vrlo kompaktne jednom kada ih sklopite. Te lagane on-ear slušalice isporučuju iznimno kvalitetan i bogati zvuk zahvaljujući 30 milimetarskim zvučničkim jedinicama naprednog zvuka s neodimijskim magnetima i velikim naušnjacima.
Najbolji laptopi (2016.) u četiri cjenovna ranga
Odlučili ste se na kupnju novog laptopa, no ne znate na što obratiti pozornost prilikom kupnje? U današnje vrijeme, kada nam je tehnologija dostupnija nego ikad, lako se izgubiti u mnoštvu specifikacija i modela prijenosnih računala na tržištu. Kako bi vam iskustvo kupovine novog prijenosnika učinili lakšim donosimo pregled osnovnih smjernica koje će vam učiniti kupnju vremenski i ekonomski isplativijom.
Novi Lenovo C2 Power za samo 99 kuna
Uz uslugu interneta, televizije i(li) telefona, Iskonovi tisućaši promotivnoj akciji do 1. prosinca ili do isteka zaliha imaju mogućnost odabrati i smartphone Lenovo C2 Power za samo 99 kuna.
Top lista aplikacija za iPhone i Androd
Istražili smo koje su najbolje aplikacije za iPhone i Android pametne uređaje. Ovaj puta donosimo vam popis najboljih aplikacija koje će vam pomoći pri svakodnevnim zadacima. Uz naš izbor najboljih aplikacija ćete izraziti vlastitu kreativnost, poboljšati učinkovitost ili se nasmijati do suza. Isprobajte puni potencijal svog pametnog uređaja, brže i učinkovitije obavljate svakodnevne zadatke i pametno iskoristite svoje vrijeme.
Stiže SanDisk 1TB SD kartica
Prema glasinama sa fotoblogova uskoro nam dolaze terabajtne memorijske kartice (1TB, odnosno tisuću gigabajta). Rastom kvalitete videa i fotografije ti zapisi imaju sve više podataka pa će ova vijest biti zanimljiva prije svega profesionalnim fotografima i video snimateljima koji će sada lakše snimati 4K video u nekom naprednom kodeku.
Top 5 noviteta s Photokine 2016.
Photokina sajam ni ovaj put nije razočaralo - svi proizvođači su čekali da upravo na Photokini predstave svoje najbitnije nove proizvode, a ako nisu bili spremni najavili su "razvoj proizvoda" i pola godine prije predstavljanja.